Jules Bianchi podpísal dlhoročný kontrakt s tímom Ferrari. Pretekárske skúsenosti však zatiaľ bude zbierať v nižších formulových sériách.
20-ročný Francúz, menežovaný Nicolasom Todtom, zaznamenal tento rok víťazstvo v majstrovstvách európskej Formule 3. Teraz dostal príležitosť na lepšie zoznámenie sa s monopostom "efjednotky" v práve prebiehajúcich testoch v španielskom Jereze.
Predstavitelia Ferrari v stredu potvrdili, že Bianchi patrí k pilotom ich tímu. Rodák z Nice sa totiž Maranellu zaviazal niekoľkoročným platným kontraktom. Podobnú dohodu podpísal pred rokmi aj vicemajster zo sezóny 2008 Felipe Massa, ktorý ale napokon absolvoval svoj súťažný debut vo Formule 1 so Sauberom.
Bianchi má z uzatvorenej dohody radosť, zároveň však vie, že dostať sa v najbližších rokoch do Formule 1 nebude jednoduché. Kontrakt je len prvým krokom na dlhej ceste, ktorá môže, ale aj nemusí skončiť šťastne. Každopádne, priezvisko Bianchi má v motoršporte istý význam. Julesov prastarý otec Mauro pretekal v sérii GT, kde sa napokon stal šampiónom a jeho prastrýko Lucien bol úspešným účastníkom pretekov Le Mans. Okrem toho štartoval aj na 19-tich podujatiach Formule 1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.