FIA dnes zveřejnila seznam týmů, které se budou účastnit ročníku 2010. Startovní pole se pochopitelně rozšíří, zatím čítá 12 týmu. Očekává se ale, že bude ještě upraven a mezi týmu bude dodatečně přidán tým Sauber.
Startovní pole se opravdu značně liší od toho z minulého roku. Odešla Toyota a BMW, přibyly ale čtyři nové týmy. McLaren si podrží na jednom ze svých vozů startovní číslo 1 díky příchodu mistra světa, Jensona Buttona. To znamená, že mistr světa z roku 2008, Lewis Hamilton, bude mít dvojku, stejně jako při svém premiérovém ročníku.Po své nejúspěšnější sezoně v historii se Force India odrazila od dna a získala startovní čísla 14. a 15. Nejlepší čísla z nových týmů má Lotus. Zajímavostí je, že Bruno Senna dostal u Camposu až druhé startovní číslo. Z týmu Manor se stává Virgin Racing.Jako obvykle zůstalo číslo 13 neobsazené, to znamená, že první jezdec Force India, Adrian Sutil, bude mít na svém voze sudé číslo. Zůstává i odlišení vozů, kdy první stroj stáje bude označen červeným proužkem nad krytem motoru, zatímco druhý stroj bude vozit žlutý proužek.
Startovní listina pro rok 2010:
Vodafone McLaren Mercedes 1. Jenson Button 2. Lewis Hamilton Brawn GP Formula One Team* 3. Nico Rosberg 4. TBA Red Bull Racing 5. Sebastian Vettel 6. Mark Webber Scuderia Ferrari Marlboro 7. Felipe Massa 8. Fernando Alonso AT&T Williams 9. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault F1 Team11. Robert Kubica 12. TBA Force India F1 Team 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. TBA Lotus F1 Racing 18. TBA 19. TBA Campos Meta 1 20. TBA 21. Bruno Senna US F1 Team 22. TBA 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. TBA
*tým ponese jméno Mercedes GP
TBA - jezdec bude oznámen
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.