Mezinárodní automobilová federace (FIA) zvažuje sankce proti týmu F1 Toyota kvůli rozhodnutí odejít z F1.
Japonská stáj sídlící v Kolíně nad Rýnem podepsala Concordskou smlouvu, trojstrannou dohodu s Mezinárodní automobilovou federací a držitelem komerčních práv na F1, v níž se týmy zavazují závodit v mistrovství světa F1 až do roku 2012. Společnost Toyota však začátkem měsíce oznámila, že F1 opouští. FIA podle médií zvažuje přísný trest za porušení dohody. Švýcarský Blick zmiňuje pokutu ve výši dvaceti milionů švýcarských franků za každou sezonu, kdy Toyota nebude závodit, tedy dohromady šedesát milionů.
Odchod Toyoty současně znamená naději pro tým Sauber-Quadbak, který by mohl získat po japonské stáji místo v šampionátu. FIA jeho vstup do šampionátu dosud nepotvrdila. Podle magazínu Auto Motor und Sport FIA čeká, až se rozhodne v otázce trestu pro Toyotu, což by mohlo trvat ještě týden, a teprve pak potvrdí účast Sauberu. Ten však do té doby nemůže uzavírat smlouvy s piloty ani sponzory. Navíc peníze konsorcia Qadbak mají přijít do stáje Sauber teprve v momentě, kdy bude mít místo na startovním roštu mistrovství světa jisté.
Stáj BMW Sauber nepodepsala Concordskou smlouvu, protože automobilka BMW v létě oznámila, že odchází z F1. Quadbak by měl být novým inverstorem.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.