Mezinárodní automobilová federace (FIA) zvažuje sankce proti týmu F1 Toyota kvůli rozhodnutí odejít z F1.
Japonská stáj sídlící v Kolíně nad Rýnem podepsala Concordskou smlouvu, trojstrannou dohodu s Mezinárodní automobilovou federací a držitelem komerčních práv na F1, v níž se týmy zavazují závodit v mistrovství světa F1 až do roku 2012. Společnost Toyota však začátkem měsíce oznámila, že F1 opouští. FIA podle médií zvažuje přísný trest za porušení dohody. Švýcarský Blick zmiňuje pokutu ve výši dvaceti milionů švýcarských franků za každou sezonu, kdy Toyota nebude závodit, tedy dohromady šedesát milionů.
Odchod Toyoty současně znamená naději pro tým Sauber-Quadbak, který by mohl získat po japonské stáji místo v šampionátu. FIA jeho vstup do šampionátu dosud nepotvrdila. Podle magazínu Auto Motor und Sport FIA čeká, až se rozhodne v otázce trestu pro Toyotu, což by mohlo trvat ještě týden, a teprve pak potvrdí účast Sauberu. Ten však do té doby nemůže uzavírat smlouvy s piloty ani sponzory. Navíc peníze konsorcia Qadbak mají přijít do stáje Sauber teprve v momentě, kdy bude mít místo na startovním roštu mistrovství světa jisté.
Stáj BMW Sauber nepodepsala Concordskou smlouvu, protože automobilka BMW v létě oznámila, že odchází z F1. Quadbak by měl být novým inverstorem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.