Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore označil doživotní zákaz činnosti v F1, kterým ho v září potrestala Mezinárodní automobilová federace (FIA) za výsledek tajných vyjednávání a podvod.
Devětapadesátiletý Ital vydal v pátek prohlášení, v němž odmítá tvrzení FIA, že jeho trest odsouhlasila "drtivá" většina členů Světové rady motorismu přítomných na jednání. "FIA opomenula zmínit, že podle toho, co řekl jeden z jejích viceprezidentů médiím, bylo rozhodnutí Světové rady spíše výsledkem tajných jednání v předvečer toho podvodného slyšení," uvedl Briatore. Žádné podrobnosti nezveřejnil, ale jeden z listů vycházejících v Abú Zabí citoval viceprezidenta FIA Mohameda Bena Sulajema, který po jednání Světové rady motorismu řekl: "Nejsme tady od toho, abychom potápěli týmy. Projednali jsme to dopředu a každý je s výsledkem spokojený."
Briatoreho potrestala v září Světová rada motorismu za podíl na podvodu stáje Renault při Velké ceně Singapuru 2008, kdy brazilský pilot Neslon Piquet mladší na pokyn stáje záměrně havaroval, aby vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství svého stájového kolegy Fernanda Alonsa. Stáj Renault odešla pouze s podmíněným trestem trvalého vyloučení ze šampionátu, podmínka platí na dva roky.
Briatore se nyní u Nejvyššího pařížského soudu domáhá zrušení trestu a požaduje nejméně milion eur jako náhradu škody, kterou utrpěla jeho pověst. Slyšení se má konat 24. listopadu. FIA ve čtvrtek odsoudila "únik jistých informací" ze soudu v souvislosti s Briatoreho případem. Bývalý šéf stáje Renault a manažer několika jezdců F1 tvrdí, že jeho akce je veřejná, na dokumentech není nic tajného a on nemá co skrývat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.