Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore označil doživotní zákaz činnosti v F1, kterým ho v září potrestala Mezinárodní automobilová federace (FIA) za výsledek tajných vyjednávání a podvod.
Devětapadesátiletý Ital vydal v pátek prohlášení, v němž odmítá tvrzení FIA, že jeho trest odsouhlasila "drtivá" většina členů Světové rady motorismu přítomných na jednání. "FIA opomenula zmínit, že podle toho, co řekl jeden z jejích viceprezidentů médiím, bylo rozhodnutí Světové rady spíše výsledkem tajných jednání v předvečer toho podvodného slyšení," uvedl Briatore. Žádné podrobnosti nezveřejnil, ale jeden z listů vycházejících v Abú Zabí citoval viceprezidenta FIA Mohameda Bena Sulajema, který po jednání Světové rady motorismu řekl: "Nejsme tady od toho, abychom potápěli týmy. Projednali jsme to dopředu a každý je s výsledkem spokojený."
Briatoreho potrestala v září Světová rada motorismu za podíl na podvodu stáje Renault při Velké ceně Singapuru 2008, kdy brazilský pilot Neslon Piquet mladší na pokyn stáje záměrně havaroval, aby vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství svého stájového kolegy Fernanda Alonsa. Stáj Renault odešla pouze s podmíněným trestem trvalého vyloučení ze šampionátu, podmínka platí na dva roky.
Briatore se nyní u Nejvyššího pařížského soudu domáhá zrušení trestu a požaduje nejméně milion eur jako náhradu škody, kterou utrpěla jeho pověst. Slyšení se má konat 24. listopadu. FIA ve čtvrtek odsoudila "únik jistých informací" ze soudu v souvislosti s Briatoreho případem. Bývalý šéf stáje Renault a manažer několika jezdců F1 tvrdí, že jeho akce je veřejná, na dokumentech není nic tajného a on nemá co skrývat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.