Asociace týmů Formule 1 (FOTA) vyjádřila zármutek z nečekaného rozhodnutí Toyoty odejít s okamžitou platností z Formule 1.
"Velmi doufáme, že se Toyota vrátí k světově technologicky nejvyspělejšímu závodnímu soutěžení v ne příliš vzdálené budoucnosti, mezitím musím sportovní management věnovat co největší úsilí tomu, aby byla sezóna 2010 úspěšná, jak si všichni přejeme," píše se v oficiálním vyjádření FOTA.
"Toto úsilí by mělo zajistit, že startovní pole příští sezóny zůstane plné. Neměli bychom zapomínat, že přišlo více týmů než v kterémkoliv jiné sezóně od roku 1995 a že náš sport zůstává zaměřen na technologické inovace a soutěživé závodění."
"Odchod důležitého výrobce automobilů nemůže být podceňován a je třeba se zabývat jeho důvody. Všechny týmy FOTA upřímně přejí úspěch všem v Toyotě - personálu, pilotům a sponzorům - a děkují jim za pozitivní přínos, jímž byli pro Formuli 1 v posledních letech. FOTA by také ráda vyjádřila poděkování Johnu Howettovi za jeho velké nadšení a jeho zásadní přínos v roli viceprezidenta FOTA při vyjednávání nové Concordské smlouvy, čímž byla zajištěna dlouhodobá stabilita pravidel v F1 a konstruktivnější prostředí s lepší spolupráci se všemi akcionáři."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.