Další nováček příštího ročníku Formule 1 - americká stáj USF1 - očekává, že svůj vůz budou mít do ledna hotov.
Podle jednoho z majitelů stáje Kena Andersona pokračují konstrukční práce dle plánu a do březnového startu nové sezóny v Bahrajnu příští rok bude vše připraveno.
"Naše centrála už je kompletní a plně funkční, závodní vůz 2010 je již připravován. Postupujeme podle plánu - počátkem listopadu bychom chtěli začít s prvovýrobou a dokončen by měl být před testy v lednu 2010," uvádí Anderson.
Tým měl zatím napilno se sháněním zkušených lidí. Určitou část personálu USF1 pochází z jiných týmů F1. "Budování týmu a prvotřídní továrny stále pokračuje, ale jsme oproti plánu o něco napřed a již se moc těšíme na závodění příští rok."
Američané jej pilotovat zřejmě nebudou
Na jezdecké složení je stále ještě brzy, ale plány na získání amerických pilotů zřejmě vezmou za své. Peter Windsor prohlásil: "Chtěli bychom dát šanci aspoň jednomu Američanovi, ale málokdo z nich má superlicenci."
Na americké půdě věru není moc z čeho vybírat. Danica Patrick zájem nemá, spekuluje se o Jonathanu Summertonovi, jenž úspěšně bojuje v A1GP a během víkendu by mohl získat titul ve Formuli Atlantic na okruhu Laguna Seca. V hledáčku je i mistr Indy Lights série John R. Hildebrand.
"Pokud se nám nepodaří získat Američana, tak budeme určitě podporovat program pro mladé americké piloty. Budeme se jim snažit pomoci dostats se do Formule BMW v Evropě, Formule Ford 2000 u nás v USA nebo do GP2 - ta je sice drahá, ale věřím, že se nám podaři sehnat dost peněz a naplnit náš záměr," pokračuje Windsor.
"Potřebujeme aspoň jednoho zkušeného pilota. V naší první sezóně potřebujeme někoho, kdo by dokázal pomoci s vývojem vozu. K dispozici je nyní dostatek kvalitních pilotů - například talentovaní Anthony Davidson, Jamie Green či Gary Paffett, jenž nikdy nedostal šanci, což je mrzuté."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.