Další nováček příštího ročníku Formule 1 - americká stáj USF1 - očekává, že svůj vůz budou mít do ledna hotov.
Podle jednoho z majitelů stáje Kena Andersona pokračují konstrukční práce dle plánu a do březnového startu nové sezóny v Bahrajnu příští rok bude vše připraveno.
"Naše centrála už je kompletní a plně funkční, závodní vůz 2010 je již připravován. Postupujeme podle plánu - počátkem listopadu bychom chtěli začít s prvovýrobou a dokončen by měl být před testy v lednu 2010," uvádí Anderson.
Tým měl zatím napilno se sháněním zkušených lidí. Určitou část personálu USF1 pochází z jiných týmů F1. "Budování týmu a prvotřídní továrny stále pokračuje, ale jsme oproti plánu o něco napřed a již se moc těšíme na závodění příští rok."
Američané jej pilotovat zřejmě nebudou
Na jezdecké složení je stále ještě brzy, ale plány na získání amerických pilotů zřejmě vezmou za své. Peter Windsor prohlásil: "Chtěli bychom dát šanci aspoň jednomu Američanovi, ale málokdo z nich má superlicenci."
Na americké půdě věru není moc z čeho vybírat. Danica Patrick zájem nemá, spekuluje se o Jonathanu Summertonovi, jenž úspěšně bojuje v A1GP a během víkendu by mohl získat titul ve Formuli Atlantic na okruhu Laguna Seca. V hledáčku je i mistr Indy Lights série John R. Hildebrand.
"Pokud se nám nepodaří získat Američana, tak budeme určitě podporovat program pro mladé americké piloty. Budeme se jim snažit pomoci dostats se do Formule BMW v Evropě, Formule Ford 2000 u nás v USA nebo do GP2 - ta je sice drahá, ale věřím, že se nám podaři sehnat dost peněz a naplnit náš záměr," pokračuje Windsor.
"Potřebujeme aspoň jednoho zkušeného pilota. V naší první sezóně potřebujeme někoho, kdo by dokázal pomoci s vývojem vozu. K dispozici je nyní dostatek kvalitních pilotů - například talentovaní Anthony Davidson, Jamie Green či Gary Paffett, jenž nikdy nedostal šanci, což je mrzuté."
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.