Nelson Piquet starší pokračuje ve verbálních útocích na tým Renault. Piquet, který spolu se synem rozpoutal „kauzu Singapur“, jež otřásala F1 poslední týdny, nyní prohlásil, že tým „dokonce nebyl řízen Briatorem – řídil ho sám Alonso“.
Renault byl minulý týden odsouzen k dvouleté podmínce za zmanipulování loňské Velké ceny Singapuru. Tehdy nařídili Piquetovi mladšímu, aby schválně boural a zajistil tak vyjetí zpomalovacího vozu, jež zajistilo vítězství Fernandu Alonsovi. Samotný Piquet mladší byl před soudem chráněn imunitou a vyvázl bez trestu. Pat Symonds dostal pětiletý zákaz činnosti ve formuli jedna. Nejhůř dopadl šéf týmu Flavio Briatore. Byl mu udělen doživotní zákaz činnosti v jakémkoli odvětví motorsportu souvisejícího s FIA. Nesmí tedy dále vykonávat ani funkci manažera svých jezdců, mezi které patří například Alonso, Kovalainen a Webber. Piquet starší nyní tvrdí, že to byl ve skutečnosti Fernando Alonso, kdo řídil chod francouzské stáje. Znovu zopakoval, že jeho syn nikdy neměl stejné příležitosti, jako dvojnásobný mistr světa, a byl prý pod takovým tlakem, že nehoda byla nevyhnutelná. Jednoznačně popítá tvrzení Symondse, že nabourat byl především Nelsinhův nápad. „Tohle je něco, co by v motorsportu nemělo existovat,“ řekl tojnásobný mistr světa z osmdesátých let brazilským médiím. „Za svou kariéru mě nikdy nic takového nenapadlo, ale okolnosti, které ho k tomu vedly, byly nevyhnutelné. Byl pod obrovským tlakem. Letošní rok byl opravdu velice těžký především kvůli lepším vozům, které dostával Alonso. Briatore ani tým neřídil, vedl ho Alonso sám.
Dvě hodiny před závodem mu (Nelsinhovi) řekl (Briatore): ´Jestli chceš pomoct týmu, musíš to udělat.´ Přijal to pod velkým tlakem od Renaultu. Ve smyslu své karitéry neměl co ztratit.
Vím, že to byl zločin. Zmanipulovat výsledek závodu je zločin. Pro tohle není ve sportu místo , obzvlášť, pokud je to promyšlené.“
Staré dobré časy? Nelson Piquet Mladší, Flavio Briatore a Fernando Alonso v roce 2008
Ačkoli Piquet starší svého syna hájí a upozorňuje na tlak, kterému byl vystaven, média Nelsinha popisují jako „ve formuli jedna nezaměstnatelného.“ Týmy nerady přijímají někoho, kdo v minulosti udal svého bývalého zaměstnavatele. Na druhou stranu se proslýchá, že o mladého Piqueta projevily zájem nové týmy Campos a Manor. Je tedy možné, že syna slavného otceještě ve formuli jedna uvidíme.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.