Španělská pojišťovna Mutua Madrilena požádala o okamžité ukončení sponzorské dohody s týmem Renault. Generální sponzor ING již dříve ohlásil konec partnerství po této sezóně, nyní však odchod uspíšil a kontrakt ruší ihned. Důvod? Prokázané zmanipulování Velké ceny Singapuru 2008.
Španělská média dnes citovala z oficiálního prohlášení pojišťovny. V něm se píše, že společnost nehodlá spolupracovat s někým, kdo „závazně porušuje“ pravidla tím, že způsobil „úmyslnou nehodu“. „Renault musí jako účastník mistrovství světa neustále splňovat pravidla a regulace FIA,“ píše se v prohlášení.
„Chování zodpovědných osob v týmu bylo extrémně závažné a kompromitovalo nejen integritu sportu, ale také ohrozilo životy diváků, závodníků a zaměstnanců okruhu, což může narušit image, pověst a dobré jméno týmových sponzorů,“ vysvětluje v tiskové správce Mutua Madrile?a.
Pojišťovna do Renaultu přišla s navrátilcem Alonsem v roce 2008. Na spolupráci s ním se kauzou Singapur nic nemění.
Nizozemská finanční společnost ING byla hlavním sponzorem Renaultu, zajišťovala stáji až polovinu přijmů od sponzorů. Dnes si tisková kancelář pospíšila s prohlášením, ve kterém ohlašuje definitivní konec spolupráce. "Ve stínu verdiktu FIA jsme se rozhodli okamžitě ukončit spolupráci. Jsme velmi zklamaní z toho, jak vše dopadlo, protože šlo o velmi úspěšné spojení," zní prohlášení ING.
Překotný odchod sponzorů je reakcí na pondělní verdikt Světové rady motorsportu. Ta odsoudila tým Renault F1 ke dvouleté podmínce za úmyslné způsobení nehody Nelsona Piqueta ml. loni v Singapuru. Díky této manipulaci závod vyhrál druhý pilot Renaultu Alonso.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.