Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, kterého Světová rada motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA) potrestala za účast ve skandálu s ovlivněním výsledku GP Singapuru 2008 doživotním zákazem práce v F1, chce dokázat svou nevinu. Informaci přinesl ve čtvrtek italský list La Repubblica.
"Nakonec zvítězím, a pak uspořádám nádhernou párty. Pozvu všechny, kteří při mně v těchhle špatných časech stáli," řekl osmapadesátiletý Ital. "Teď nebudu komentovat absolutně nic. Promluvím až ve správné chvíli, pokud k tomu dostanu příležitost," naznačil Briatore, ale nic bližšího o tom, jak se hodlá bránit, neprozradil. "Stačí se podívat na rozhodnutí FIA. O mně se tam nemluví," míní Ital.
Prezident FIA Max Mosley sankce proti jednomu ze svých úhlavních protivníků obhajuje. "Myslím, že je třeba ukázat světu, že někdo, kdo udělá něco tak špatného, nemá v F1 a v závodním sportu vůbec co dělat. Briatore je za to stoprocentně zodpovědný," řekl Mosley v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Briatore byl potrestán za to, že se před Velkou cenou Singapuru 2008 spolu s tehdejším hlavním inženýrem stáje Patem Symondsem a pilotem Nelsonem Piquetem domluvili, že Piquet úmyslně způsobí havárii, vyvolá tím výjezd zaváděcího vozu a umožní tím svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát.
Piquet byl v červenci stájí Renault propuštěn a celou věc zveřejnil. Světová rada motorismu potrestala tým pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu, Piquet měl od FIA imunitu a vyvázl bez trestu, Alonso o celé akci, z níž profitoval, nic nevěděl. Symonds dostal pětiletý zákaz činnosti v soutěžích řízených FIA a nejpřísněji potrestaným je tedy Briatore, který nesmí v F1 ani jiné soutěži FIA působit doživotně. Briatore hodlá FIA v této věci žalovat.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.