Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, kterého Světová rada motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA) potrestala za účast ve skandálu s ovlivněním výsledku GP Singapuru 2008 doživotním zákazem práce v F1, chce dokázat svou nevinu. Informaci přinesl ve čtvrtek italský list La Repubblica.
"Nakonec zvítězím, a pak uspořádám nádhernou párty. Pozvu všechny, kteří při mně v těchhle špatných časech stáli," řekl osmapadesátiletý Ital. "Teď nebudu komentovat absolutně nic. Promluvím až ve správné chvíli, pokud k tomu dostanu příležitost," naznačil Briatore, ale nic bližšího o tom, jak se hodlá bránit, neprozradil. "Stačí se podívat na rozhodnutí FIA. O mně se tam nemluví," míní Ital.
Prezident FIA Max Mosley sankce proti jednomu ze svých úhlavních protivníků obhajuje. "Myslím, že je třeba ukázat světu, že někdo, kdo udělá něco tak špatného, nemá v F1 a v závodním sportu vůbec co dělat. Briatore je za to stoprocentně zodpovědný," řekl Mosley v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Briatore byl potrestán za to, že se před Velkou cenou Singapuru 2008 spolu s tehdejším hlavním inženýrem stáje Patem Symondsem a pilotem Nelsonem Piquetem domluvili, že Piquet úmyslně způsobí havárii, vyvolá tím výjezd zaváděcího vozu a umožní tím svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát.
Piquet byl v červenci stájí Renault propuštěn a celou věc zveřejnil. Světová rada motorismu potrestala tým pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu, Piquet měl od FIA imunitu a vyvázl bez trestu, Alonso o celé akci, z níž profitoval, nic nevěděl. Symonds dostal pětiletý zákaz činnosti v soutěžích řízených FIA a nejpřísněji potrestaným je tedy Briatore, který nesmí v F1 ani jiné soutěži FIA působit doživotně. Briatore hodlá FIA v této věci žalovat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.