Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, kterého Světová rada motorismu Mezinárodní automobilové federace (FIA) potrestala za účast ve skandálu s ovlivněním výsledku GP Singapuru 2008 doživotním zákazem práce v F1, chce dokázat svou nevinu. Informaci přinesl ve čtvrtek italský list La Repubblica.
"Nakonec zvítězím, a pak uspořádám nádhernou párty. Pozvu všechny, kteří při mně v těchhle špatných časech stáli," řekl osmapadesátiletý Ital. "Teď nebudu komentovat absolutně nic. Promluvím až ve správné chvíli, pokud k tomu dostanu příležitost," naznačil Briatore, ale nic bližšího o tom, jak se hodlá bránit, neprozradil. "Stačí se podívat na rozhodnutí FIA. O mně se tam nemluví," míní Ital.
Prezident FIA Max Mosley sankce proti jednomu ze svých úhlavních protivníků obhajuje. "Myslím, že je třeba ukázat světu, že někdo, kdo udělá něco tak špatného, nemá v F1 a v závodním sportu vůbec co dělat. Briatore je za to stoprocentně zodpovědný," řekl Mosley v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Briatore byl potrestán za to, že se před Velkou cenou Singapuru 2008 spolu s tehdejším hlavním inženýrem stáje Patem Symondsem a pilotem Nelsonem Piquetem domluvili, že Piquet úmyslně způsobí havárii, vyvolá tím výjezd zaváděcího vozu a umožní tím svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát.
Piquet byl v červenci stájí Renault propuštěn a celou věc zveřejnil. Světová rada motorismu potrestala tým pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu, Piquet měl od FIA imunitu a vyvázl bez trestu, Alonso o celé akci, z níž profitoval, nic nevěděl. Symonds dostal pětiletý zákaz činnosti v soutěžích řízených FIA a nejpřísněji potrestaným je tedy Briatore, který nesmí v F1 ani jiné soutěži FIA působit doživotně. Briatore hodlá FIA v této věci žalovat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.