Stáj Renault oznámila, že navzdory skandálu s ovlivněním výsledku loňské Velké ceny Singapuru zůstává v seriálu F1.
Rozšířený názor, že skandál se zmanipulováním výsledku Velké ceny Singapuru 2008 a následný, byť pouze podmíněný trest povedou k odstoupení francouzské automobilky z F1, se nepotvrdil. Renault už informoval Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), že v šampionátu zůstává.
Renault to potvrdil v prohlášení, které předal FIA během pondělního mimořádného zasedání Světové rady motorismu, jež případ řešila. "Tým Renault a jeho mateřská společnost důkladně zvážily, zda setrvat v F1 i po vážné újmě na své image a za finanční situace, která nutí výrobce automobilů odcházet. Došli jsme však k závěru, že chceme v F1 zůstat."
Renault slíbil zavést v týmu novou strukturu, která by vylučovala, aby se události z loňské Velké ceny Singapuru mohly opakovat. Tým přiznal vinu a uvedl, že by nikdy nevěřil, že by jeho zaměstnanci mohli jednat tímto způsobem.
Bývalý pilot stáje Renault Nelson Piquet mladší 30. července oznámil, že při loňské Velké ceně Singapuru havaroval záměrně, na příkaz šéfa týmu Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Cílem havárie bylo vyvolat výjezd zaváděcího vozu a umožnit tak vítězství druhého pilota Renaultu Fernanda Alonsa, k čemuž také došlo.
Piquet byl po letošní Velké ceně Maďarska týmem Renault pro neuspokojivé výsledky propuštěn. FIA začala případ vyšetřovat a svolala na 21. září mimořádné zasedání Světové rady motorismu. Renault mezitím zahájil své vlastní vyšetřování a 16. září propustil Briatoreho i Symondse. Před Světovou radou motorismu přiznal vinu a odnesl si nakonec pouze podmíněné vyloučení ze šampionátu. Briatore však nesmí působit v F1 doživotně, Symonds na pět let. Piquet potrestán nebyl, protože mu prezident FIA Max Mosley nabídl imunitu, když bude mluvit pravdu. Bez újmy odešel také Alonso, když FIA uznala, že o akci nic nevěděl.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.