Stáj Renault oznámila, že navzdory skandálu s ovlivněním výsledku loňské Velké ceny Singapuru zůstává v seriálu F1.
Rozšířený názor, že skandál se zmanipulováním výsledku Velké ceny Singapuru 2008 a následný, byť pouze podmíněný trest povedou k odstoupení francouzské automobilky z F1, se nepotvrdil. Renault už informoval Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), že v šampionátu zůstává.
Renault to potvrdil v prohlášení, které předal FIA během pondělního mimořádného zasedání Světové rady motorismu, jež případ řešila. "Tým Renault a jeho mateřská společnost důkladně zvážily, zda setrvat v F1 i po vážné újmě na své image a za finanční situace, která nutí výrobce automobilů odcházet. Došli jsme však k závěru, že chceme v F1 zůstat."
Renault slíbil zavést v týmu novou strukturu, která by vylučovala, aby se události z loňské Velké ceny Singapuru mohly opakovat. Tým přiznal vinu a uvedl, že by nikdy nevěřil, že by jeho zaměstnanci mohli jednat tímto způsobem.
Bývalý pilot stáje Renault Nelson Piquet mladší 30. července oznámil, že při loňské Velké ceně Singapuru havaroval záměrně, na příkaz šéfa týmu Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Cílem havárie bylo vyvolat výjezd zaváděcího vozu a umožnit tak vítězství druhého pilota Renaultu Fernanda Alonsa, k čemuž také došlo.
Piquet byl po letošní Velké ceně Maďarska týmem Renault pro neuspokojivé výsledky propuštěn. FIA začala případ vyšetřovat a svolala na 21. září mimořádné zasedání Světové rady motorismu. Renault mezitím zahájil své vlastní vyšetřování a 16. září propustil Briatoreho i Symondse. Před Světovou radou motorismu přiznal vinu a odnesl si nakonec pouze podmíněné vyloučení ze šampionátu. Briatore však nesmí působit v F1 doživotně, Symonds na pět let. Piquet potrestán nebyl, protože mu prezident FIA Max Mosley nabídl imunitu, když bude mluvit pravdu. Bez újmy odešel také Alonso, když FIA uznala, že o akci nic nevěděl.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.