Bývalý šéf týmu Renault Flavio Briatore je hluboce zasažen trestem doživotního zákazu činnosti spojené s F1, který mu udělila za účast v ovlivnění výsledku Velké ceny Singapuru Světová rada motorismu na svém pondělním mimořádném zasedání, a zvažuje právní kroky.
"Jsem zničený," řekl devětapadesátiletý Briatore italskému listu Gazzetta dello Sport, podle něhož bývalý šéf týmu Renault zvažuje právní kroky proti Mezinárodní automobilové federaci (FIA) a chce dokázat svou nevinu a očistit svou pošramocenou pověst.
Výše Briatoreho trestu šokovala prezidenta španělského autoklubu Carlose Graciu, který je také členem Světové rady motorismu. "Briatoreho trest se mi zdá přehnaný. Nebyl proti němu jediný jasný důkaz, navíc on se ani nemohl bránit," řekl Gracia španělskému listu As. "Nedivil bych se, kdyby se chtěl soudit."
Flavio Briatore minulou středu oznámil, že odchází z pozice šéfa týmu, spolu s ním Renault opustil jeho technický ředitel Pat Symonds. Stáj F1 Renault při jednání Světové rady motorismu nezpochybnila obvinění z ovlivnění závodu a vyvázla s pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu. Pilot Nelson Piquet junior, který při loňské Velké ceně Singapuru na přání Briatoreho a Symondse záměrně havaroval, aby tak pomohl stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit, měl slíbenou imunitu za to, že bude mluvit pravdu, a trestu unikl, stejně jako Alonso, u něhož FIA uznala, že o celé záležitosti nevěděl. Pat Symonds nesmí v soutěžích pořádaných FIA pracovat pět let.
Briatore nesmí nyní pracovat ani jako manažer jezdců. Do jeho stáje patří Fernando Alonso, Nelson Piquet, Romain Grosjean, Mark Webber nebo Heikki Kovalainen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.