Bývalý šéf týmu Renault Flavio Briatore je hluboce zasažen trestem doživotního zákazu činnosti spojené s F1, který mu udělila za účast v ovlivnění výsledku Velké ceny Singapuru Světová rada motorismu na svém pondělním mimořádném zasedání, a zvažuje právní kroky.
"Jsem zničený," řekl devětapadesátiletý Briatore italskému listu Gazzetta dello Sport, podle něhož bývalý šéf týmu Renault zvažuje právní kroky proti Mezinárodní automobilové federaci (FIA) a chce dokázat svou nevinu a očistit svou pošramocenou pověst.
Výše Briatoreho trestu šokovala prezidenta španělského autoklubu Carlose Graciu, který je také členem Světové rady motorismu. "Briatoreho trest se mi zdá přehnaný. Nebyl proti němu jediný jasný důkaz, navíc on se ani nemohl bránit," řekl Gracia španělskému listu As. "Nedivil bych se, kdyby se chtěl soudit."
Flavio Briatore minulou středu oznámil, že odchází z pozice šéfa týmu, spolu s ním Renault opustil jeho technický ředitel Pat Symonds. Stáj F1 Renault při jednání Světové rady motorismu nezpochybnila obvinění z ovlivnění závodu a vyvázla s pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu. Pilot Nelson Piquet junior, který při loňské Velké ceně Singapuru na přání Briatoreho a Symondse záměrně havaroval, aby tak pomohl stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit, měl slíbenou imunitu za to, že bude mluvit pravdu, a trestu unikl, stejně jako Alonso, u něhož FIA uznala, že o celé záležitosti nevěděl. Pat Symonds nesmí v soutěžích pořádaných FIA pracovat pět let.
Briatore nesmí nyní pracovat ani jako manažer jezdců. Do jeho stáje patří Fernando Alonso, Nelson Piquet, Romain Grosjean, Mark Webber nebo Heikki Kovalainen.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.