Bývalý šéf týmu Renault Flavio Briatore je hluboce zasažen trestem doživotního zákazu činnosti spojené s F1, který mu udělila za účast v ovlivnění výsledku Velké ceny Singapuru Světová rada motorismu na svém pondělním mimořádném zasedání, a zvažuje právní kroky.
"Jsem zničený," řekl devětapadesátiletý Briatore italskému listu Gazzetta dello Sport, podle něhož bývalý šéf týmu Renault zvažuje právní kroky proti Mezinárodní automobilové federaci (FIA) a chce dokázat svou nevinu a očistit svou pošramocenou pověst.
Výše Briatoreho trestu šokovala prezidenta španělského autoklubu Carlose Graciu, který je také členem Světové rady motorismu. "Briatoreho trest se mi zdá přehnaný. Nebyl proti němu jediný jasný důkaz, navíc on se ani nemohl bránit," řekl Gracia španělskému listu As. "Nedivil bych se, kdyby se chtěl soudit."
Flavio Briatore minulou středu oznámil, že odchází z pozice šéfa týmu, spolu s ním Renault opustil jeho technický ředitel Pat Symonds. Stáj F1 Renault při jednání Světové rady motorismu nezpochybnila obvinění z ovlivnění závodu a vyvázla s pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu. Pilot Nelson Piquet junior, který při loňské Velké ceně Singapuru na přání Briatoreho a Symondse záměrně havaroval, aby tak pomohl stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit, měl slíbenou imunitu za to, že bude mluvit pravdu, a trestu unikl, stejně jako Alonso, u něhož FIA uznala, že o celé záležitosti nevěděl. Pat Symonds nesmí v soutěžích pořádaných FIA pracovat pět let.
Briatore nesmí nyní pracovat ani jako manažer jezdců. Do jeho stáje patří Fernando Alonso, Nelson Piquet, Romain Grosjean, Mark Webber nebo Heikki Kovalainen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.