Bývalý šéf týmu Renault Flavio Briatore je hluboce zasažen trestem doživotního zákazu činnosti spojené s F1, který mu udělila za účast v ovlivnění výsledku Velké ceny Singapuru Světová rada motorismu na svém pondělním mimořádném zasedání, a zvažuje právní kroky.
"Jsem zničený," řekl devětapadesátiletý Briatore italskému listu Gazzetta dello Sport, podle něhož bývalý šéf týmu Renault zvažuje právní kroky proti Mezinárodní automobilové federaci (FIA) a chce dokázat svou nevinu a očistit svou pošramocenou pověst.
Výše Briatoreho trestu šokovala prezidenta španělského autoklubu Carlose Graciu, který je také členem Světové rady motorismu. "Briatoreho trest se mi zdá přehnaný. Nebyl proti němu jediný jasný důkaz, navíc on se ani nemohl bránit," řekl Gracia španělskému listu As. "Nedivil bych se, kdyby se chtěl soudit."
Flavio Briatore minulou středu oznámil, že odchází z pozice šéfa týmu, spolu s ním Renault opustil jeho technický ředitel Pat Symonds. Stáj F1 Renault při jednání Světové rady motorismu nezpochybnila obvinění z ovlivnění závodu a vyvázla s pouze podmíněným vyloučením ze šampionátu. Pilot Nelson Piquet junior, který při loňské Velké ceně Singapuru na přání Briatoreho a Symondse záměrně havaroval, aby tak pomohl stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit, měl slíbenou imunitu za to, že bude mluvit pravdu, a trestu unikl, stejně jako Alonso, u něhož FIA uznala, že o celé záležitosti nevěděl. Pat Symonds nesmí v soutěžích pořádaných FIA pracovat pět let.
Briatore nesmí nyní pracovat ani jako manažer jezdců. Do jeho stáje patří Fernando Alonso, Nelson Piquet, Romain Grosjean, Mark Webber nebo Heikki Kovalainen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.