Trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart prozradil, že jedna z významných osobností současné F1 ho žádala, aby v říjnových volbách kandidoval na post prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Spekuluje se o tom, že bývalého skotského pilota by si v čele FIA přál šéf F1 Bernie Ecclestone. Kandidaturu na funkci prezidenta dosud zveřejnili bývalý šéf stáje Ferrari, Francouz Jean Todt a bývalý mistr světa v rally a vítěz závodu Paříž - Dakar Ari Vatanen z Finska.
"Je mi sedmdesát let, to především," vysvětlil Stewart, proč nechtěl kandidovat. "Myslím, že na tomto postu by se měla objevit podstatně mladší osobnost. Podle mě by prezidentem neměl být nikdo z kokpitu, boxů ani z boxové zídky," naznačil, že nový prezident by neměl přijít z prostředí F1.
"Nemyslím si, že se FIA výrazně změní, pokud bude prezidentem Jean Todt. Řekl bych, že by v tom případě zůstalo všechno při starém. Obávám se i změn, které by dělal Ari, přesto si myslím, že jeho vítězství by bylo pro sport dobré," řekl Stewart.
"Změna je nutná," domnívá se. "Jen se podívejme na stomilionovou pokutu pro McLaren, na Rona Dennise, na Flavia Briatoreho. Rona odstranili a možná odstraní i Flavia. Všechno špinavé prádlo se pere na veřejnosti. To je podle mě velmi nešťastné," připomněl Skot nedávnou špionážní aféru stáje McLaren, za niž následovala rekordní pokuta a odchod bývalého šéfa britské stáje, i současný skandál týmu Renault a jeho šéfa Flavia Briatoreho s ovlivněním výsledku Velké ceny Singapuru 2008 prostřednictvím úmyslné havárie.
"Pokud bych měl něco změnit, potřeboval bych na to pět nebo deset let života, a to je moc. Ale změna je nutná. Musí se radikálně změnit způsoby, jaké vládnou v tomto sportu," dodal.
Vatanenovi je padesát sedm let, Jeanu Todtovi šedesát tři. Stewart je mistrem světa F1 z let 1969, 1971 a 1973.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.