Trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart prozradil, že jedna z významných osobností současné F1 ho žádala, aby v říjnových volbách kandidoval na post prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Spekuluje se o tom, že bývalého skotského pilota by si v čele FIA přál šéf F1 Bernie Ecclestone. Kandidaturu na funkci prezidenta dosud zveřejnili bývalý šéf stáje Ferrari, Francouz Jean Todt a bývalý mistr světa v rally a vítěz závodu Paříž - Dakar Ari Vatanen z Finska.
"Je mi sedmdesát let, to především," vysvětlil Stewart, proč nechtěl kandidovat. "Myslím, že na tomto postu by se měla objevit podstatně mladší osobnost. Podle mě by prezidentem neměl být nikdo z kokpitu, boxů ani z boxové zídky," naznačil, že nový prezident by neměl přijít z prostředí F1.
"Nemyslím si, že se FIA výrazně změní, pokud bude prezidentem Jean Todt. Řekl bych, že by v tom případě zůstalo všechno při starém. Obávám se i změn, které by dělal Ari, přesto si myslím, že jeho vítězství by bylo pro sport dobré," řekl Stewart.
"Změna je nutná," domnívá se. "Jen se podívejme na stomilionovou pokutu pro McLaren, na Rona Dennise, na Flavia Briatoreho. Rona odstranili a možná odstraní i Flavia. Všechno špinavé prádlo se pere na veřejnosti. To je podle mě velmi nešťastné," připomněl Skot nedávnou špionážní aféru stáje McLaren, za niž následovala rekordní pokuta a odchod bývalého šéfa britské stáje, i současný skandál týmu Renault a jeho šéfa Flavia Briatoreho s ovlivněním výsledku Velké ceny Singapuru 2008 prostřednictvím úmyslné havárie.
"Pokud bych měl něco změnit, potřeboval bych na to pět nebo deset let života, a to je moc. Ale změna je nutná. Musí se radikálně změnit způsoby, jaké vládnou v tomto sportu," dodal.
Vatanenovi je padesát sedm let, Jeanu Todtovi šedesát tři. Stewart je mistrem světa F1 z let 1969, 1971 a 1973.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.