Včera se objevily zprávy o tom, že velký návrat do Formule 1 chystá jeden z bývalých mistrů světa - Jacques Villeneuve. Podle nich by měl v roce 2010 závodit za USF1.
Francouzský Kanaďan je mimo F1 už déle než tři roky, za tu dobu zkoušel závodit v různých sérií, včetně amerických NASCAR a Speedcar. Po F1 se mu, jak se několikrát nechal slyšet, docela stýská a kdyby se mu naskytla příležitost k návratu, okamžitě by ji využil. "Jsem závodník a vždycky jím budu. To je důvod, proč pokukuji po F1. Ježdění je jediná věc, která mě zajímá," řekl pro Autosprint. Německý Sport Bild z toho vydedukoval senzační správu - mistr světa F1 z roku 1997 se chystá podepsat smlouvu s USF1, za který bude nastupovat v příští sezóně. Pár hodin Villeneuve tyto zprávy na Auto123.com popřel: "Není to vůbec pravda. Ani jsem nikomu z toho časopisu neposkytl rozhovor. Nikdo z USF1 mě nekontaktoval." Dodal, že měl jen stručný rozhovor s ředitelem týmu Peterem Windsorem. Ten nesmyslnost celé záležitosti potvrdil: "Jacques má absolutní pravdu. Prohodili jsme spolu pár slov v Monaku, od té doby jsme spolu neměli příležitost znovu hovořit."
Pravdou nicméně zůstává, že by se Villeneuve do F1 rád vrátil: "Co jsem jasně řekl před několika týdny bylo, že se pokusím o návrat do Formule 1, ale mé šance jsou mizivé." Kanaďan se o víkendu zúčastní 24hodinovky ve Spa. Hodlá ovšem navštívit i Maďarsko, kde bych chtěl pokračovat ve vyjednávání o svém návratu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.