Šéf Ferrari Frederic Vasseur dostal ke konci roku opět otázku, koho ze svých dvou jezdců preferují jako číslo jedna. Charles Leclerc i Carlos Sainz předváděli v sezóně vyrovnané výkony a oba jsou již zkušení jezdci, kteří budou hájit barvy rudého týmu i v příští sezóně.
Oba působí jako týmoví kolegové v Maranellu od roku 2021, vybojovat titul se jim zatím nepodařilo. V první sezóně nevyhráli ani jeden závod, Leclercovi se loni povedlo třikrát a Sainzovi letos jednou. Vasseur již je na dotaz, kdo je pro něj číslem jedna, trochu otrávený.
"Letos jsme ukázali, že máme s oběma jezdci zacházíme více než rovnocenně. Perfektně si vzpomínám na to, jak jsem k tomu před rokem ve stejné místnosti dostával tuny otázek, jestli je Charles jedničkou a Carlos dvojkou a bla bla bla," říká.
"V některých situacích to ukázali - myslím, že nejlepší příklad je Singapur, kde Charles souhlasil se startem na měkkých [pneumatikách], aby přeskočil Russella a blokoval jej. Když jsme jej požádali, aby jej zbrzdil, udělal to. Myslím, že společně odvádějí velmi dobrou práci," vysvětluje šéf Scuderie.
"Nemáme jedničku, to je větším přínosem. Máme dva piloty, kteří odvádějí dobrou práci. Carlos byl podle mě silnější po letní přestávce, s Monzou a Singapurem měl velmi dobrou sekvenci," chválí Vasseur svého španělského svěřence.
"To je zřejmě také částečně příčinou dobrých výsledků Charlese ke konci sezóny, když máte tyto pozitivní emulace. Tímto směrem budu pokračovat. Nechci mít jednoho velmi dobrého a jednoho ne tak dobrého," vysvětluje 55letý Francouz.
"Máme dvě auta, dva jezdce. Jednou z dobrých věcí sezóny je to, že získali skoro stejné množství bodů. Za rok o tom budu uvažovat stejným způsobem, abych jim dal úplně stejnou úroveň svobody a stejný přístup ve strategii závodu," dodává Vasseur.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.