Šéf Ferrari Frederic Vasseur dostal ke konci roku opět otázku, koho ze svých dvou jezdců preferují jako číslo jedna. Charles Leclerc i Carlos Sainz předváděli v sezóně vyrovnané výkony a oba jsou již zkušení jezdci, kteří budou hájit barvy rudého týmu i v příští sezóně.
Oba působí jako týmoví kolegové v Maranellu od roku 2021, vybojovat titul se jim zatím nepodařilo. V první sezóně nevyhráli ani jeden závod, Leclercovi se loni povedlo třikrát a Sainzovi letos jednou. Vasseur již je na dotaz, kdo je pro něj číslem jedna, trochu otrávený.
"Letos jsme ukázali, že máme s oběma jezdci zacházíme více než rovnocenně. Perfektně si vzpomínám na to, jak jsem k tomu před rokem ve stejné místnosti dostával tuny otázek, jestli je Charles jedničkou a Carlos dvojkou a bla bla bla," říká.
"V některých situacích to ukázali - myslím, že nejlepší příklad je Singapur, kde Charles souhlasil se startem na měkkých [pneumatikách], aby přeskočil Russella a blokoval jej. Když jsme jej požádali, aby jej zbrzdil, udělal to. Myslím, že společně odvádějí velmi dobrou práci," vysvětluje šéf Scuderie.
"Nemáme jedničku, to je větším přínosem. Máme dva piloty, kteří odvádějí dobrou práci. Carlos byl podle mě silnější po letní přestávce, s Monzou a Singapurem měl velmi dobrou sekvenci," chválí Vasseur svého španělského svěřence.
"To je zřejmě také částečně příčinou dobrých výsledků Charlese ke konci sezóny, když máte tyto pozitivní emulace. Tímto směrem budu pokračovat. Nechci mít jednoho velmi dobrého a jednoho ne tak dobrého," vysvětluje 55letý Francouz.
"Máme dvě auta, dva jezdce. Jednou z dobrých věcí sezóny je to, že získali skoro stejné množství bodů. Za rok o tom budu uvažovat stejným způsobem, abych jim dal úplně stejnou úroveň svobody a stejný přístup ve strategii závodu," dodává Vasseur.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.