Šéf Ferrari Frederic Vasseur dostal ke konci roku opět otázku, koho ze svých dvou jezdců preferují jako číslo jedna. Charles Leclerc i Carlos Sainz předváděli v sezóně vyrovnané výkony a oba jsou již zkušení jezdci, kteří budou hájit barvy rudého týmu i v příští sezóně.
Oba působí jako týmoví kolegové v Maranellu od roku 2021, vybojovat titul se jim zatím nepodařilo. V první sezóně nevyhráli ani jeden závod, Leclercovi se loni povedlo třikrát a Sainzovi letos jednou. Vasseur již je na dotaz, kdo je pro něj číslem jedna, trochu otrávený.
"Letos jsme ukázali, že máme s oběma jezdci zacházíme více než rovnocenně. Perfektně si vzpomínám na to, jak jsem k tomu před rokem ve stejné místnosti dostával tuny otázek, jestli je Charles jedničkou a Carlos dvojkou a bla bla bla," říká.
"V některých situacích to ukázali - myslím, že nejlepší příklad je Singapur, kde Charles souhlasil se startem na měkkých [pneumatikách], aby přeskočil Russella a blokoval jej. Když jsme jej požádali, aby jej zbrzdil, udělal to. Myslím, že společně odvádějí velmi dobrou práci," vysvětluje šéf Scuderie.
"Nemáme jedničku, to je větším přínosem. Máme dva piloty, kteří odvádějí dobrou práci. Carlos byl podle mě silnější po letní přestávce, s Monzou a Singapurem měl velmi dobrou sekvenci," chválí Vasseur svého španělského svěřence.
"To je zřejmě také částečně příčinou dobrých výsledků Charlese ke konci sezóny, když máte tyto pozitivní emulace. Tímto směrem budu pokračovat. Nechci mít jednoho velmi dobrého a jednoho ne tak dobrého," vysvětluje 55letý Francouz.
"Máme dvě auta, dva jezdce. Jednou z dobrých věcí sezóny je to, že získali skoro stejné množství bodů. Za rok o tom budu uvažovat stejným způsobem, abych jim dal úplně stejnou úroveň svobody a stejný přístup ve strategii závodu," dodává Vasseur.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.