Druhý trénink v Singapuru ovládlo opět Ferrari, jezdci si jen prohodili pozice. Sainze s Leclercem doplnil na pomyslných stupních vítězů George Russell. Problémy potkaly Albona i oba Red Bully.
Umělé osvětlení ozářilo okruh v Singapuru a druhý volný trénink mohl začít. S teplotami pohybujícími se okolo 30 °C se potýkala celá dvacítka jezdců včetně Logana Sargeanta, který stanovil časový benchmark v hodnotě 1:36,897. Williams navíc nejen tento víkend zvolil speciální design inspirovaný hlavním partnerem Gulf - naposledy jsme mohli obdobné zbarvení vidět na vozech McLaren u příležitosti VC Monaka 2021.
BOLDER THAN BOLD 😍Here's your #GulfxWilliams livery for Singapore, Japan and Qatar! 🤩 pic.twitter.com/h961CO005T
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 14, 2023Po nějaké chvíli už ale na trati kroužil pouze jeden Williams - důvodem byl technický problém u Alexe Albona. Sám jezdec reportoval problémy s výkonem a byl zavolán zpět do boxů.
O nejrychlejší časy se hlásili už od začátku jezdci Ferrari. Dobrá kola zajížděli i Cunoda s Lawsonem. Se svým monopostem se ale trápil Verstappen, který byl po 20 minutách na devátém místě se ztrátou čítající více než vteřinu na Charlese Leclerca.
Ferrari dokázalo ještě zrychlit a nejrychlejší čas 1:32,120 svítil u kolonky Carlose Sainze. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl pomalejší jen v řádech tisícin. Ovšem ostatní jezdci se začali přibližovat - Russell, Alonso a Hamilton.
Stále se ale nedařilo Red Bullu - i Sergio Pérez si stěžoval na svůj vůz, přesněji na zadní část monopostu RB19.
V závěru tréninkových jízd již probíhaly simulace závodního tempa, tudíž se výsledky již neměnily a Ferrari bylo opět nejrychlejší.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.