Druhý trénink v Singapuru ovládlo opět Ferrari, jezdci si jen prohodili pozice. Sainze s Leclercem doplnil na pomyslných stupních vítězů George Russell. Problémy potkaly Albona i oba Red Bully.
Umělé osvětlení ozářilo okruh v Singapuru a druhý volný trénink mohl začít. S teplotami pohybujícími se okolo 30 °C se potýkala celá dvacítka jezdců včetně Logana Sargeanta, který stanovil časový benchmark v hodnotě 1:36,897. Williams navíc nejen tento víkend zvolil speciální design inspirovaný hlavním partnerem Gulf - naposledy jsme mohli obdobné zbarvení vidět na vozech McLaren u příležitosti VC Monaka 2021.
BOLDER THAN BOLD 😍Here's your #GulfxWilliams livery for Singapore, Japan and Qatar! 🤩 pic.twitter.com/h961CO005T
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 14, 2023Po nějaké chvíli už ale na trati kroužil pouze jeden Williams - důvodem byl technický problém u Alexe Albona. Sám jezdec reportoval problémy s výkonem a byl zavolán zpět do boxů.
O nejrychlejší časy se hlásili už od začátku jezdci Ferrari. Dobrá kola zajížděli i Cunoda s Lawsonem. Se svým monopostem se ale trápil Verstappen, který byl po 20 minutách na devátém místě se ztrátou čítající více než vteřinu na Charlese Leclerca.
Ferrari dokázalo ještě zrychlit a nejrychlejší čas 1:32,120 svítil u kolonky Carlose Sainze. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl pomalejší jen v řádech tisícin. Ovšem ostatní jezdci se začali přibližovat - Russell, Alonso a Hamilton.
Stále se ale nedařilo Red Bullu - i Sergio Pérez si stěžoval na svůj vůz, přesněji na zadní část monopostu RB19.
V závěru tréninkových jízd již probíhaly simulace závodního tempa, tudíž se výsledky již neměnily a Ferrari bylo opět nejrychlejší.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.