Druhý trénink v Singapuru ovládlo opět Ferrari, jezdci si jen prohodili pozice. Sainze s Leclercem doplnil na pomyslných stupních vítězů George Russell. Problémy potkaly Albona i oba Red Bully.
Umělé osvětlení ozářilo okruh v Singapuru a druhý volný trénink mohl začít. S teplotami pohybujícími se okolo 30 °C se potýkala celá dvacítka jezdců včetně Logana Sargeanta, který stanovil časový benchmark v hodnotě 1:36,897. Williams navíc nejen tento víkend zvolil speciální design inspirovaný hlavním partnerem Gulf - naposledy jsme mohli obdobné zbarvení vidět na vozech McLaren u příležitosti VC Monaka 2021.
BOLDER THAN BOLD 😍Here's your #GulfxWilliams livery for Singapore, Japan and Qatar! 🤩 pic.twitter.com/h961CO005T
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 14, 2023Po nějaké chvíli už ale na trati kroužil pouze jeden Williams - důvodem byl technický problém u Alexe Albona. Sám jezdec reportoval problémy s výkonem a byl zavolán zpět do boxů.
O nejrychlejší časy se hlásili už od začátku jezdci Ferrari. Dobrá kola zajížděli i Cunoda s Lawsonem. Se svým monopostem se ale trápil Verstappen, který byl po 20 minutách na devátém místě se ztrátou čítající více než vteřinu na Charlese Leclerca.
Ferrari dokázalo ještě zrychlit a nejrychlejší čas 1:32,120 svítil u kolonky Carlose Sainze. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl pomalejší jen v řádech tisícin. Ovšem ostatní jezdci se začali přibližovat - Russell, Alonso a Hamilton.
Stále se ale nedařilo Red Bullu - i Sergio Pérez si stěžoval na svůj vůz, přesněji na zadní část monopostu RB19.
V závěru tréninkových jízd již probíhaly simulace závodního tempa, tudíž se výsledky již neměnily a Ferrari bylo opět nejrychlejší.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.