Letos nedojde k opakování loňské kauzy s překročením rozpočtového stropu a následnou penalizací. Všech 10 týmů podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) prošlo prověrkou a k žádnému prohřešku v oblasti financí nedošlo.
FIA ve svém stručném oznámení uvádí, že její správa rozpočtových stropů dokončila revizi týmových dokumentů, které se týkaly jejich útrat za minulou sezónu: "Vydali jsme prohlášení o shodě všem 10 soupeřům."
Došlo k tomu o něco dříve než loni, kdy byl Red Bull potrestán za to, že porušil pravidla o rozpočtových stropech za rok 2021. Rakouská stáj kvůli tomu dostala pokutu ve výši 7 mil. dolarů a také omezení aerodynamického vývoje ve svém tunelu.
Red Bull i přesto letos šampionátu dominuje, což vyvolalo širokou debatu o tom, zda šlo o dostatečný trest. Někteří zástupci velkých týmů dokonce nahlas přemýšleli o tom, zda se takové záměrné překročení stropu nevyplatí pro získání konkurenční výhody. Letos se každopádně nic takového řešit nebude, protože všichni finanční regule dodrželi.
"Revize představovala intenzivní a důkladný proces, který začal detailní analýzou dokumentů, jež soupeři zaslali. Navíc došlo k rozsáhlé kontrole veškerých s F1 nesouvisejících aktivit, jimž se týmy věnovali," uvádí FIA. Prozkoumání těchto aktivit mělo rozptýlit obavy z toho, že některé týmy těží z vedlejších činností financovaných mimo rozpočtové stropy.
"To se skládalo z několika přímých návštěv továren a z pečlivých auditorských postupů, jež byly v souladu s finančními pravidly," stojí v oficiální zprávě z Paříže.
"Správa rozpočtových stropů FIA poznamenává, že všichni soupeři po celou dobu jednali v duchu dobré víry a spolupracovali během celého procesu," uzavírá FIA celou záležitost FIA. Týmy se tak mohou naplno soustředit na závěr letošní sezóny, ve které zbývá odjet 8 velkých cenu, a na přípravu na tu příští.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.