Letos nedojde k opakování loňské kauzy s překročením rozpočtového stropu a následnou penalizací. Všech 10 týmů podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) prošlo prověrkou a k žádnému prohřešku v oblasti financí nedošlo.
FIA ve svém stručném oznámení uvádí, že její správa rozpočtových stropů dokončila revizi týmových dokumentů, které se týkaly jejich útrat za minulou sezónu: "Vydali jsme prohlášení o shodě všem 10 soupeřům."
Došlo k tomu o něco dříve než loni, kdy byl Red Bull potrestán za to, že porušil pravidla o rozpočtových stropech za rok 2021. Rakouská stáj kvůli tomu dostala pokutu ve výši 7 mil. dolarů a také omezení aerodynamického vývoje ve svém tunelu.
Red Bull i přesto letos šampionátu dominuje, což vyvolalo širokou debatu o tom, zda šlo o dostatečný trest. Někteří zástupci velkých týmů dokonce nahlas přemýšleli o tom, zda se takové záměrné překročení stropu nevyplatí pro získání konkurenční výhody. Letos se každopádně nic takového řešit nebude, protože všichni finanční regule dodrželi.
"Revize představovala intenzivní a důkladný proces, který začal detailní analýzou dokumentů, jež soupeři zaslali. Navíc došlo k rozsáhlé kontrole veškerých s F1 nesouvisejících aktivit, jimž se týmy věnovali," uvádí FIA. Prozkoumání těchto aktivit mělo rozptýlit obavy z toho, že některé týmy těží z vedlejších činností financovaných mimo rozpočtové stropy.
"To se skládalo z několika přímých návštěv továren a z pečlivých auditorských postupů, jež byly v souladu s finančními pravidly," stojí v oficiální zprávě z Paříže.
"Správa rozpočtových stropů FIA poznamenává, že všichni soupeři po celou dobu jednali v duchu dobré víry a spolupracovali během celého procesu," uzavírá FIA celou záležitost FIA. Týmy se tak mohou naplno soustředit na závěr letošní sezóny, ve které zbývá odjet 8 velkých cenu, a na přípravu na tu příští.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.