Letos nedojde k opakování loňské kauzy s překročením rozpočtového stropu a následnou penalizací. Všech 10 týmů podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) prošlo prověrkou a k žádnému prohřešku v oblasti financí nedošlo.
FIA ve svém stručném oznámení uvádí, že její správa rozpočtových stropů dokončila revizi týmových dokumentů, které se týkaly jejich útrat za minulou sezónu: "Vydali jsme prohlášení o shodě všem 10 soupeřům."
Došlo k tomu o něco dříve než loni, kdy byl Red Bull potrestán za to, že porušil pravidla o rozpočtových stropech za rok 2021. Rakouská stáj kvůli tomu dostala pokutu ve výši 7 mil. dolarů a také omezení aerodynamického vývoje ve svém tunelu.
Red Bull i přesto letos šampionátu dominuje, což vyvolalo širokou debatu o tom, zda šlo o dostatečný trest. Někteří zástupci velkých týmů dokonce nahlas přemýšleli o tom, zda se takové záměrné překročení stropu nevyplatí pro získání konkurenční výhody. Letos se každopádně nic takového řešit nebude, protože všichni finanční regule dodrželi.
"Revize představovala intenzivní a důkladný proces, který začal detailní analýzou dokumentů, jež soupeři zaslali. Navíc došlo k rozsáhlé kontrole veškerých s F1 nesouvisejících aktivit, jimž se týmy věnovali," uvádí FIA. Prozkoumání těchto aktivit mělo rozptýlit obavy z toho, že některé týmy těží z vedlejších činností financovaných mimo rozpočtové stropy.
"To se skládalo z několika přímých návštěv továren a z pečlivých auditorských postupů, jež byly v souladu s finančními pravidly," stojí v oficiální zprávě z Paříže.
"Správa rozpočtových stropů FIA poznamenává, že všichni soupeři po celou dobu jednali v duchu dobré víry a spolupracovali během celého procesu," uzavírá FIA celou záležitost FIA. Týmy se tak mohou naplno soustředit na závěr letošní sezóny, ve které zbývá odjet 8 velkých cenu, a na přípravu na tu příští.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.