Také druhý volný trénink před GP Španělska zajel nejlépe Max Verstappen. Dobrou formu má také Fernando Alonso. Překvapil třetí Nico Hulkenberg.
Do čela se v úvodu druhého tréninku dostali jezdci Ferrari, kteří kroužili na nejměkčí směsi pneumatik. Rychlejším byl Carlos Sainz, který zajel čas 1:14,999. Leclerc zajel o šest desetin pomaleji. Ve druhém měřeném pokusu se Monačan zlepšil, ale i tak ztrácel na svého kolegu dvě desetiny. Pokračovaly stížnosti jezdců na poskakování, aktivně si v tomto směru opět počínal George Russell.
Po čtvrt hodině zaujal místo v čele výsledkové listiny Max Verstappen, jenž kroužil na střední směsi pneumatik Pirelli. Nejrychleji zajel i přesto, že se v některých zatáčkách musel se svým vozem doslova prát.
Halfway point in the session...It's Max setting the pace, Fernando's not far behind, followed by Nico Hulkenberg - an impressive lap from the Haas driver 👏#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/3u5SaXmtOT
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlepší kolo Max Verstappen, těsně za něj se zařadil Alonso. Překvapil Hulkenberg, jemuž dlouhou dobu patřila třetí příčka. Pomalejší než Hulk byl dokonce i Pérez. Dobrý čas vykouzlil taktéž v dobré formě jedoucí Ocon. Až za ním následovali Leclerc a Sainz. Trápil se Stroll. Kanaďanovi patřila až osmnáctá příčka, kdežto Alonso okupoval druhou pozici. Rozdíl mezi oběma piloty činil vteřinu.
Příliš to nešlo Mercedesu. Russell zajel osmý nejrychlejší čas, Hamilton byl ještě o tři pozice níže. Tedy jedenáctý. Drasticky upravený Mercedes zkrátka ještě potřebuje vyladit. V závěru druhého tréninku došlo na simulace jízd s větším množstvím paliva.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.