Lewis Hamilton včera na tiskové konferenci uvedl, že Sebastian Vettel se podle něj po přestávce do Formule 1 vrátí, tak jako tomu bylo i v jiných případech. A jak to vidí jeden z úspěšných navrátilců Fernando Alonso?
Německý pilot Aston Martinu již v červenci ohlásil, že po sezóně hodlá ukončit svou 15letou kariéru ve Formuli 1, v níž před svou poslední štaci vystřídal týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull i Ferrari. Těší se na změnu, na více volna a čas, který bude moci trávit s rodinou.
O víkendu proto chystá v Abú Zabí velkolepé rozloučení. Podle Hamiltona ale vítěz 53 velkých cen a 4 mistrovských titulů brzy opět zatouží po závodění: "Seděl jsem tady a zkrátka jsem pomyslel na to, že se většina pilotů vrátila a že se taky vrátí."
Na tiskové konferenci se poté obrátil na Vettela a řekl mu: "Asi se vrátíš. Viděli jsme ostatní, jak to udělali. Sedím tady a tak nějak to akceptuji - ano, je to tvůj poslední závod, ale vrátíš se. Formule 1 si najde svůj způsob, jak tě dostat zpět, to jsme si všimli již u mnoha jiných jezdců."
A zdá se, že si Vettel nechává zadní vrátka otevřená: "Myslím, že se přirozeně poohlížíte po jiných věcech. Odpověď ještě neznám. Hlavně se už celkem těším na to, že nebudu muset nic dělat, pak uvidíme, co to se mnou udělá. V hlavě mám spoustu dalších věcí, dalších zájmů a nápadů mimo závodění."
"Ale jo, samozřejmě, že tohle jsem dělal tak dlouho a šlo o hlavní věc mého života, takže to bude těžké říct, že mi to nebude chybět. Ale jak moc a jestli se začnu poohlížet po něčem jiném, to se ještě uvidí. Z jistých důvodů mám rád rallye, ale nevnímám ho jako hlavní výzvu, protože je tak odlišné od toho, co děláme v klasickém okruhovém závodění," popisuje Vettel.
Na otázku možného návratu Vettela byl dotázán také Fernando Alonso, jenž po odchodu neodolal jejímu závodění a i ve svých 41 letech v ní znovu úspěšně působí. "Netuším, jaké má nyní pocity. Ale já měl v roce 2018 na svém předním křídle napsáno 'Uvidíme se později,' ne bye-bye."
"Svým způsobem jsem měl v hlavě změnu pravidel pro rok 2021 jako příležitost k návratu. Ale v té době jsem přemýšlel o jiných výzvách, o Formuli 1 už vůbec. Ale Formuli 1 miluji. A cítil jsem, že rok 2021 by mohl být příležitostí vzhledem k těm pravidlům," vzpomíná španělský pilot, jenž příští rok zaujme u Aston Martinu místo uvolněné právě Vettelem.
Countless memories... Seb couldn't pick just one! 🥰#DankeSeb #F1 pic.twitter.com/55wYNEoDnm
— Formula 1 (@F1) November 18, 2022Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.