Během sobotního sprintu i po něm se komisaři opět zabývali několika dramatickými momenty. Lance Stroll, z něhož se v posledních závodech stává téměř recidivista, si svůj trest vyfasoval ještě v průběhu sobotního klání, ostatní museli čekat.
Kanaďan sice dojel na hraně první a druhé desítky, ale za svůj nebezpečný manévr při obraně před útokem Sebastiana Vettela vyfasoval deset trestných vteřin a ty ho srazily ve startovním poli pořádně dozadu. Vedle Carlose Sainze jr., jenž zaznamenal posun o pět míst na startu kvůli výměně motorových komponentů na svém voze tu ale ještě byly další prohřešky.
Pierre Gasly během zaváděcích kol při jízdě na startovní rošt jel příliš pomalu na nedodržel maximální čas, stanovený ředitelem závodu Nielsem Wittichem. Francouz, jehož trestné bodové konto se nebezpečně blíží limitu dvanáct ale při slyšení u stewardů obhájil své počínání přítomností lidí před takzvanou čarou safety caru, takže mu bylo uděleno pouze varování. Nadále má deset bodů, přičemž první odečet mu bude proveden až v květnu 2023.
Nevešli se do "chlívku
Dalšími "pány na holení" byli Hamilton, Zhou a Ricciardo. Jim stewardi vyčítali prohřešek proti startovní proceduře. Poznámka o šetření v této záležitosti vešla ve známost ještě během sprintu.
"Stewardi přezkoumali startovní sekvenci a zjistili, že několik vozů se potenciálně ocitlo mimo jejich startovní box, což je v rozporu s článkem 8.6.1. písmeno a) Mezinárodního sportovního kodexu FIA - jejich vozy byly buď vlevo nebo vpravo od vymezené oblasti. Po přezkoumání všech dostupných záběrů kamer z různých úhlů komisaři zjistili, že vyznačená startovní pole byla o něco menší než obvykle, navíc dodržování předpisů v tomto směru extrémně ztěžuje viditelnost jezdců, navíc ani jeden z pilotů se neocitl v pozici, zajišťující mu jakoukoli výhodu. Komisaři se proto rozhodli, že žádné další kroky nebudou podniknuty," praví se v oficiální zprávě FIA.
Hamilton tak zůstává po boku Russella v první řadě, Ricciardo a Zhou odstartují z 11., resp. 13. místa na startu. Lance Stroll za svůj nebezpečný manévr vyfasoval tři trestné body, čímž jeho konto vzrostlo celkově na osm bodů.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.