Během sobotního sprintu i po něm se komisaři opět zabývali několika dramatickými momenty. Lance Stroll, z něhož se v posledních závodech stává téměř recidivista, si svůj trest vyfasoval ještě v průběhu sobotního klání, ostatní museli čekat.
Kanaďan sice dojel na hraně první a druhé desítky, ale za svůj nebezpečný manévr při obraně před útokem Sebastiana Vettela vyfasoval deset trestných vteřin a ty ho srazily ve startovním poli pořádně dozadu. Vedle Carlose Sainze jr., jenž zaznamenal posun o pět míst na startu kvůli výměně motorových komponentů na svém voze tu ale ještě byly další prohřešky.
Pierre Gasly během zaváděcích kol při jízdě na startovní rošt jel příliš pomalu na nedodržel maximální čas, stanovený ředitelem závodu Nielsem Wittichem. Francouz, jehož trestné bodové konto se nebezpečně blíží limitu dvanáct ale při slyšení u stewardů obhájil své počínání přítomností lidí před takzvanou čarou safety caru, takže mu bylo uděleno pouze varování. Nadále má deset bodů, přičemž první odečet mu bude proveden až v květnu 2023.
Nevešli se do "chlívku
Dalšími "pány na holení" byli Hamilton, Zhou a Ricciardo. Jim stewardi vyčítali prohřešek proti startovní proceduře. Poznámka o šetření v této záležitosti vešla ve známost ještě během sprintu.
"Stewardi přezkoumali startovní sekvenci a zjistili, že několik vozů se potenciálně ocitlo mimo jejich startovní box, což je v rozporu s článkem 8.6.1. písmeno a) Mezinárodního sportovního kodexu FIA - jejich vozy byly buď vlevo nebo vpravo od vymezené oblasti. Po přezkoumání všech dostupných záběrů kamer z různých úhlů komisaři zjistili, že vyznačená startovní pole byla o něco menší než obvykle, navíc dodržování předpisů v tomto směru extrémně ztěžuje viditelnost jezdců, navíc ani jeden z pilotů se neocitl v pozici, zajišťující mu jakoukoli výhodu. Komisaři se proto rozhodli, že žádné další kroky nebudou podniknuty," praví se v oficiální zprávě FIA.
Hamilton tak zůstává po boku Russella v první řadě, Ricciardo a Zhou odstartují z 11., resp. 13. místa na startu. Lance Stroll za svůj nebezpečný manévr vyfasoval tři trestné body, čímž jeho konto vzrostlo celkově na osm bodů.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.