Rezervní pilot Mercedesu Nyck de Vries a talent Red Bullu Liam Lawson dostanou během pátečního tréninku v Mexiku další šanci svézt se s vozy Formule 1, tentokrát opět s jinými týmy.
De Vries nahradí v úvodním tréninku před Velkou cenou Mexika Georgea Russella, Mercedes se tím snaží splnit povinnost nasadit některého z nováčků (s maximálně dvěma starty v závodech) alespoň dvakrát ročně do první části závodního víkendu. Mladý Holanďan již dříve v této sezóně ve Francii zaskočil za Lewise Hamiltona.
Půjde přitom již o jeho čtvrtou účast v prvním tréninku v tomto roce poté, co vypomohl Aston Martinu a Williamsu, s nimž si dokonce v Monze odbyl úspěšný závodní debut, když zastoupil nemocného Alexandera Albona a hned vybojoval své první body v F1.
Rezervní pilot Mercedesu si tímto vysloužil pozornost několika týmů. Nejlepší nabídka přišla od AlphaTauri, za kterou bude v příštím ročníku závodit společně s Jukim Cunodou - její současná hvězda Pierre Gasly přestupuje k Alpine.
S Mercedesem bude v prvním tréninku zkoušet kontroverzní přední křídlo, které podle konkurence není legální. Tým to ale moc nezajímá: i když ho v Austinu kvůli nedostatku dílů nenasadil (měl pouze jeden kus, v případě poškození by po výměně za díl jiné specifikace musel startovat z boxové uličky), v Mexiku s ním již hodlá závodit.
"Měli jsme také velmi nabitý program kvůli testu pneumatik ve druhém tréninku, takže jsme ani neměli čas ho vyhodnotit. V Mexiku budeme mít k dispozici více těchto dílů, pojedeme s nimi v pátek, zkontrolujeme, jestli fungují tak, jak očekáváme, a máme v tuto chvíli máme v plánu s tímto křídlem závodit," potvrzuje šéfinženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Dalším nováčkem, který zasáhne do úvodního tréninku, je Liam Lawson, jenž si monopost AlphaTauri AT03 vyzkoušel již v Belgii, kde vystřídal Pierra Gaslyho. 20letý Holanďan o tomto víkendu dostane vůz Cunody, čímž italská stáj splní potřenou nováčkovskou kvótu pro letošní sezónu.
our #40 is back on track 👊 @LiamLawson30 takes over FP1 duties from @yukitsunoda07 this weekend in Mexico ✌️ pic.twitter.com/yH7ZSWIMN4
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 26, 2022Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.