Jean Todt zažil ve Ferrari skvělé roky. Jako šéf týmu vytvořil ze Scuderie takřka neporazitelný kolos, který ve své době Formuli 1 vládl. Todt se nyní zamýšlí nad tím, co současnému Ferrari chybí.
Nutno říct, že ani Todtova mise ve Ferrari nebyla jednoduchá. Trvalo mu řadu let než dosáhl kýženého cíle a získal pro Maranello z pozice šéfa týmu vysněný titul. Během té doby Ferrari několikrát bolestivě prohrálo, takže Todt opravdu dobře ví, co ve Ferrari prožívají. Francouz byl znám také svou asertivitou. Ta mu vydržela dodnes. Do svých řad nikdy bezhlavě nepálil a pochopení má i pro své následovníky.
„Ferrari letos postavilo skvělý vůz. V jisté fázi sezony byl dokonce tím nejrychlejším, ale něco jim pořád chybí. Promrhali spoustu příležitostí, pramení to z toho, že když chcete ve Formuli 1 vyhrávat, musíte excelovat v každé jednotlivé oblasti. To se jim zatím nedaří. A když se vám něco dlouhodobě nedaří, měli byste sáhnout k nějaké změně," líčí Todt.
Ten Ferrari doporučuje, aby si vzalo příklad z Mercedesu a Red Bullu. Právě tyto týmy F1 v posledních dekádách vládnou, za což vděčí své schopnosti pracovat perfekcionisticky. A stejně tak musí pracovat Scuderia. „Zároveň ale nechci Binottovi radit, co má dělat. Neznám situaci dopodrobna a F1 je dnes velmi konkurenční. Tak či tak by potřebovala, aby Ferrari konečně zvítězilo, vždyť na jezdecký titul čeká od roku 2007. Možná jim to vyjde příští rok, očekávání jsou vysoká," dodává bývalý prezident FIA.
Zejména loni se objevily spekulace, že by se Jean Todt do Ferrari vrátil v pozici jakéhosi poradce. On sám ale takové zvěsti dementuje. „Také jsem to četl a povzdechl si nad tím. Někdy mají média dobré informace a jindy jsou od pravdy daleko. Minulé kapitoly jsou krásné. Mám na Ferrari krásné vzpomínky, ale minulost by měla zůstat minulostí. Neměli byste se snažit udělat dvakrát stejný krok. Raději se dívám dopředu."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.