Jean Todt zažil ve Ferrari skvělé roky. Jako šéf týmu vytvořil ze Scuderie takřka neporazitelný kolos, který ve své době Formuli 1 vládl. Todt se nyní zamýšlí nad tím, co současnému Ferrari chybí.
Nutno říct, že ani Todtova mise ve Ferrari nebyla jednoduchá. Trvalo mu řadu let než dosáhl kýženého cíle a získal pro Maranello z pozice šéfa týmu vysněný titul. Během té doby Ferrari několikrát bolestivě prohrálo, takže Todt opravdu dobře ví, co ve Ferrari prožívají. Francouz byl znám také svou asertivitou. Ta mu vydržela dodnes. Do svých řad nikdy bezhlavě nepálil a pochopení má i pro své následovníky.
„Ferrari letos postavilo skvělý vůz. V jisté fázi sezony byl dokonce tím nejrychlejším, ale něco jim pořád chybí. Promrhali spoustu příležitostí, pramení to z toho, že když chcete ve Formuli 1 vyhrávat, musíte excelovat v každé jednotlivé oblasti. To se jim zatím nedaří. A když se vám něco dlouhodobě nedaří, měli byste sáhnout k nějaké změně," líčí Todt.
Ten Ferrari doporučuje, aby si vzalo příklad z Mercedesu a Red Bullu. Právě tyto týmy F1 v posledních dekádách vládnou, za což vděčí své schopnosti pracovat perfekcionisticky. A stejně tak musí pracovat Scuderia. „Zároveň ale nechci Binottovi radit, co má dělat. Neznám situaci dopodrobna a F1 je dnes velmi konkurenční. Tak či tak by potřebovala, aby Ferrari konečně zvítězilo, vždyť na jezdecký titul čeká od roku 2007. Možná jim to vyjde příští rok, očekávání jsou vysoká," dodává bývalý prezident FIA.
Zejména loni se objevily spekulace, že by se Jean Todt do Ferrari vrátil v pozici jakéhosi poradce. On sám ale takové zvěsti dementuje. „Také jsem to četl a povzdechl si nad tím. Někdy mají média dobré informace a jindy jsou od pravdy daleko. Minulé kapitoly jsou krásné. Mám na Ferrari krásné vzpomínky, ale minulost by měla zůstat minulostí. Neměli byste se snažit udělat dvakrát stejný krok. Raději se dívám dopředu."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.