Jean Todt zažil ve Ferrari skvělé roky. Jako šéf týmu vytvořil ze Scuderie takřka neporazitelný kolos, který ve své době Formuli 1 vládl. Todt se nyní zamýšlí nad tím, co současnému Ferrari chybí.
Nutno říct, že ani Todtova mise ve Ferrari nebyla jednoduchá. Trvalo mu řadu let než dosáhl kýženého cíle a získal pro Maranello z pozice šéfa týmu vysněný titul. Během té doby Ferrari několikrát bolestivě prohrálo, takže Todt opravdu dobře ví, co ve Ferrari prožívají. Francouz byl znám také svou asertivitou. Ta mu vydržela dodnes. Do svých řad nikdy bezhlavě nepálil a pochopení má i pro své následovníky.
„Ferrari letos postavilo skvělý vůz. V jisté fázi sezony byl dokonce tím nejrychlejším, ale něco jim pořád chybí. Promrhali spoustu příležitostí, pramení to z toho, že když chcete ve Formuli 1 vyhrávat, musíte excelovat v každé jednotlivé oblasti. To se jim zatím nedaří. A když se vám něco dlouhodobě nedaří, měli byste sáhnout k nějaké změně," líčí Todt.
Ten Ferrari doporučuje, aby si vzalo příklad z Mercedesu a Red Bullu. Právě tyto týmy F1 v posledních dekádách vládnou, za což vděčí své schopnosti pracovat perfekcionisticky. A stejně tak musí pracovat Scuderia. „Zároveň ale nechci Binottovi radit, co má dělat. Neznám situaci dopodrobna a F1 je dnes velmi konkurenční. Tak či tak by potřebovala, aby Ferrari konečně zvítězilo, vždyť na jezdecký titul čeká od roku 2007. Možná jim to vyjde příští rok, očekávání jsou vysoká," dodává bývalý prezident FIA.
Zejména loni se objevily spekulace, že by se Jean Todt do Ferrari vrátil v pozici jakéhosi poradce. On sám ale takové zvěsti dementuje. „Také jsem to četl a povzdechl si nad tím. Někdy mají média dobré informace a jindy jsou od pravdy daleko. Minulé kapitoly jsou krásné. Mám na Ferrari krásné vzpomínky, ale minulost by měla zůstat minulostí. Neměli byste se snažit udělat dvakrát stejný krok. Raději se dívám dopředu."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.