Formule 1 včera oznámila kalendář závodů pro příští rok, který počítá s rekordním počtem 24 velkých cen. Jedna z kalendáře vypadne, dvě se vrátí a jedna bude zcela nová.
Příští sezóna má začít již 5. března v Bahrajnu a skončí až 26. listopadu v Abú Zabí. Zatímco letos čítá 22 podniků, příští rok jich bude ještě o 2 více. Vypadne Francie s nudným okruhem Paul Ricard, vrátí se Čína a po roční odmlce se také Katar a nově přibude již třetí závod ve Spojených státech: noční Las Vegas.
Tradiční letní přestávka zůstává v srpnu, ale Velká cena Belgie bude na jejím počátku, tedy v červenci hned po Velké ceně Maďarska, zatímco dvojici s Velkou cenou Itálie vytvoří Holandsku na konci prázdnin.
Kromě toho došlo k prodloužení smlouvy s Monakem, kde se bude závodit minimálně do roku 2025. V příštím kalendáři bude 8. podnikem, pojede se tam 28. května hned po Velké ceně Emilia Romagna v Imole.
Veškeré změny ještě musí schválit Světová rada motorsportu (WMSC), což by měla být pouze formalita.
"Jsme nadšeni, že můžeme oznámit kalendář pro rok 2023 s 24 závody po celém světě. Formule 1 zaznamenává nebývalou poptávku po pořádání závodů a je důležité, abychom zajistili tu správnou rovnováhu pro celý sport," komentuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Velmi nás těší, že zažíváme pokračující silný růst Formule 1, a je skvělou zprávou, že budeme moci našim vášnivým fanouškům nabídnout směsici vzrušujících nových míst šampionátu, jako je Las Vegas s milovanými podniky v Evropě, Asii a v Amerikách," pokračuje.
Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Muhamad Sulajím to hodnotí slovy: "Přítomnost 24 závodů v kalendáři F1 pro rok 2023 je dokladem růstu a atraktivity sport na globální úrovni. Přidání nových míst a udržení tradičních podniků podtrhuje zdravý dozor FIA nad tímto sportem."
"Těší mě, že v roce 2023 budeme moci díky pravidlům pro rok 2022 vytvořeným FIA nabídnout novou éru vzrušujícího závodění F1 širší fanouškovské základně. Při návrhu F1 kalendáře pro rok 2023 musí mít členové WMSC na mysli načasování prestižní 24hodinovky Le Mans," dodává Sulajím.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.