Formule 1 včera oznámila kalendář závodů pro příští rok, který počítá s rekordním počtem 24 velkých cen. Jedna z kalendáře vypadne, dvě se vrátí a jedna bude zcela nová.
Příští sezóna má začít již 5. března v Bahrajnu a skončí až 26. listopadu v Abú Zabí. Zatímco letos čítá 22 podniků, příští rok jich bude ještě o 2 více. Vypadne Francie s nudným okruhem Paul Ricard, vrátí se Čína a po roční odmlce se také Katar a nově přibude již třetí závod ve Spojených státech: noční Las Vegas.
Tradiční letní přestávka zůstává v srpnu, ale Velká cena Belgie bude na jejím počátku, tedy v červenci hned po Velké ceně Maďarska, zatímco dvojici s Velkou cenou Itálie vytvoří Holandsku na konci prázdnin.
Kromě toho došlo k prodloužení smlouvy s Monakem, kde se bude závodit minimálně do roku 2025. V příštím kalendáři bude 8. podnikem, pojede se tam 28. května hned po Velké ceně Emilia Romagna v Imole.
Veškeré změny ještě musí schválit Světová rada motorsportu (WMSC), což by měla být pouze formalita.
"Jsme nadšeni, že můžeme oznámit kalendář pro rok 2023 s 24 závody po celém světě. Formule 1 zaznamenává nebývalou poptávku po pořádání závodů a je důležité, abychom zajistili tu správnou rovnováhu pro celý sport," komentuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Velmi nás těší, že zažíváme pokračující silný růst Formule 1, a je skvělou zprávou, že budeme moci našim vášnivým fanouškům nabídnout směsici vzrušujících nových míst šampionátu, jako je Las Vegas s milovanými podniky v Evropě, Asii a v Amerikách," pokračuje.
Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Muhamad Sulajím to hodnotí slovy: "Přítomnost 24 závodů v kalendáři F1 pro rok 2023 je dokladem růstu a atraktivity sport na globální úrovni. Přidání nových míst a udržení tradičních podniků podtrhuje zdravý dozor FIA nad tímto sportem."
"Těší mě, že v roce 2023 budeme moci díky pravidlům pro rok 2022 vytvořeným FIA nabídnout novou éru vzrušujícího závodění F1 širší fanouškovské základně. Při návrhu F1 kalendáře pro rok 2023 musí mít členové WMSC na mysli načasování prestižní 24hodinovky Le Mans," dodává Sulajím.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.