Formule 1 včera oznámila kalendář závodů pro příští rok, který počítá s rekordním počtem 24 velkých cen. Jedna z kalendáře vypadne, dvě se vrátí a jedna bude zcela nová.
Příští sezóna má začít již 5. března v Bahrajnu a skončí až 26. listopadu v Abú Zabí. Zatímco letos čítá 22 podniků, příští rok jich bude ještě o 2 více. Vypadne Francie s nudným okruhem Paul Ricard, vrátí se Čína a po roční odmlce se také Katar a nově přibude již třetí závod ve Spojených státech: noční Las Vegas.
Tradiční letní přestávka zůstává v srpnu, ale Velká cena Belgie bude na jejím počátku, tedy v červenci hned po Velké ceně Maďarska, zatímco dvojici s Velkou cenou Itálie vytvoří Holandsku na konci prázdnin.
Kromě toho došlo k prodloužení smlouvy s Monakem, kde se bude závodit minimálně do roku 2025. V příštím kalendáři bude 8. podnikem, pojede se tam 28. května hned po Velké ceně Emilia Romagna v Imole.
Veškeré změny ještě musí schválit Světová rada motorsportu (WMSC), což by měla být pouze formalita.
"Jsme nadšeni, že můžeme oznámit kalendář pro rok 2023 s 24 závody po celém světě. Formule 1 zaznamenává nebývalou poptávku po pořádání závodů a je důležité, abychom zajistili tu správnou rovnováhu pro celý sport," komentuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Velmi nás těší, že zažíváme pokračující silný růst Formule 1, a je skvělou zprávou, že budeme moci našim vášnivým fanouškům nabídnout směsici vzrušujících nových míst šampionátu, jako je Las Vegas s milovanými podniky v Evropě, Asii a v Amerikách," pokračuje.
Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Muhamad Sulajím to hodnotí slovy: "Přítomnost 24 závodů v kalendáři F1 pro rok 2023 je dokladem růstu a atraktivity sport na globální úrovni. Přidání nových míst a udržení tradičních podniků podtrhuje zdravý dozor FIA nad tímto sportem."
"Těší mě, že v roce 2023 budeme moci díky pravidlům pro rok 2022 vytvořeným FIA nabídnout novou éru vzrušujícího závodění F1 širší fanouškovské základně. Při návrhu F1 kalendáře pro rok 2023 musí mít členové WMSC na mysli načasování prestižní 24hodinovky Le Mans," dodává Sulajím.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.