Formule 1 včera oznámila kalendář závodů pro příští rok, který počítá s rekordním počtem 24 velkých cen. Jedna z kalendáře vypadne, dvě se vrátí a jedna bude zcela nová.
Příští sezóna má začít již 5. března v Bahrajnu a skončí až 26. listopadu v Abú Zabí. Zatímco letos čítá 22 podniků, příští rok jich bude ještě o 2 více. Vypadne Francie s nudným okruhem Paul Ricard, vrátí se Čína a po roční odmlce se také Katar a nově přibude již třetí závod ve Spojených státech: noční Las Vegas.
Tradiční letní přestávka zůstává v srpnu, ale Velká cena Belgie bude na jejím počátku, tedy v červenci hned po Velké ceně Maďarska, zatímco dvojici s Velkou cenou Itálie vytvoří Holandsku na konci prázdnin.
Kromě toho došlo k prodloužení smlouvy s Monakem, kde se bude závodit minimálně do roku 2025. V příštím kalendáři bude 8. podnikem, pojede se tam 28. května hned po Velké ceně Emilia Romagna v Imole.
Veškeré změny ještě musí schválit Světová rada motorsportu (WMSC), což by měla být pouze formalita.
"Jsme nadšeni, že můžeme oznámit kalendář pro rok 2023 s 24 závody po celém světě. Formule 1 zaznamenává nebývalou poptávku po pořádání závodů a je důležité, abychom zajistili tu správnou rovnováhu pro celý sport," komentuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Velmi nás těší, že zažíváme pokračující silný růst Formule 1, a je skvělou zprávou, že budeme moci našim vášnivým fanouškům nabídnout směsici vzrušujících nových míst šampionátu, jako je Las Vegas s milovanými podniky v Evropě, Asii a v Amerikách," pokračuje.
Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Muhamad Sulajím to hodnotí slovy: "Přítomnost 24 závodů v kalendáři F1 pro rok 2023 je dokladem růstu a atraktivity sport na globální úrovni. Přidání nových míst a udržení tradičních podniků podtrhuje zdravý dozor FIA nad tímto sportem."
"Těší mě, že v roce 2023 budeme moci díky pravidlům pro rok 2022 vytvořeným FIA nabídnout novou éru vzrušujícího závodění F1 širší fanouškovské základně. Při návrhu F1 kalendáře pro rok 2023 musí mít členové WMSC na mysli načasování prestižní 24hodinovky Le Mans," dodává Sulajím.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.