Vypadalo to na první řadu Ferrari a Sainz byl v čele. Potom ale cílem projel jako blesk Russell a vše bylo jinak. Jak hodnotí své dnešní výkony v kvalifikaci na závod v Maďarsku jednotliví piloti a představitelé týmů?
George Russell, 1. místoLítám hodně vysoko, úplně neskutečné. Včera to byl skoro náš nejhorší pátek v letošním roce a hodně tvrdě jsme pracovali, nevěděli jsme, kterým směrem jít. A potom to poslední kolo, zajel jsem první zatáčku, povedlo se to parádně, potom druhá a nakonec to prostě vycházelo a vycházelo... Projel jsem cílem a podíval se na monitory a viděl, že jsme první a to byl neuvěřitelný pocit. Musíme se na to podívat a zjistit, kde se to tam dnes vzalo. Rozhodně do toho půjdeme po hlavně, ale i tak, dnes to byl bez pochyby úžasný den.
Lewis Hamilton, 7. místoPokusil jsem se otevřít DRS a nic se nestalo, takže je to trošku smůla. Cítil jsem se dobře, pole nebo přední řada byla rozhodně možná. Bylo by skvělé získat pro tým první řadu, ale tyhle věci se prostě stávají. Gratuluji Georgovi, odvedl skvělou práci a je to pro tým bezvadný výsledek. Když vezmeme v úvahu, čím vším jsme si prošli, je to obrovské a jsem moc rád za všechny v týmu. Je to velké a rozhodně jsme to nečekali.
Toto Wolff, šéf týmuNo, musím nejprve říci, že jsem rád zpět tady mezi vámi (Sky Sports F1 rozhovor), berete totiž jen vítěze, jste oportunisté (smích). Zrovna jsme říkali, že budeme muset sepsat do detailu vše, co jsme dnes udělali včetně jídla a pití, abychom tohle zopakovali, takže to bereme. Věděli jsme, že to do letní pauzy chceme brát v klidu (smích). Ale vážněji, pravdou je, že jsme od začátku kvalifikace viděli, že jsou naše pneumatiky ve správném provozním okně a auto dobře vyvážené. Oba jeli skvěli a získali kolo po kole jistotu a tohle je výsledek. Ale je to hodně, hodně hořkosladké. Je to solidní výsledek, měli jsme pořád tempo na kolo a nyní jsme na pole position, takže uvidíme, co zvládneme zítra. Pokud budeme mít rychlost, potom mám pocit, že to bude hra a zábava opět na čele.
Boss is happy! #HungarianGP @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/EkFbjqSIdj
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022FERRARI
Carlos Sainz, 2. místoCítím se každým závodem a kvalifikací lépe a lépe. Dnes jsem měl pocit, že máme rychlost na pole position, ale nakonec nám to nevyšlo v posledním sektoru, pár nedostatků tam bylo. Gratuluji Georgovi, protože musel zajet opravdu parádní kolo. Vlastně mě to ale nepřekvapilo, nevěděl jsem, že nás porazí on, ale když jsem projel cílem, věděl jsem, že někdo ten můj čas překoná, neměl jsem nějak skvělý pocit.
Charles Leclerc, 3. místoNo, zaměřujeme se především na sebe samotné. Dnes to nebyl skvělý den a trápil jsem se s pneumatikami, dostat je do správné provozní teploty bylo náročné a tak jsem se trápil s tím zajet kolo dohromady. Podíváme se na to a snad budeme mít lepší neděli. Tempo máme dobré, takže jen musíme pochopit, co se stalo s pneumatikami a jsem si jistý, že to zítra můžeme otočit.
Laurent Mekies, závodní ředitelDnes to byla zvláštní kvalifikace. Ne kvůli tomu, že jsem druzí a třetí, ale protože jsme ráno v tréninku viděli spoustu deště a do kvalifikace všichni museli resetovat. To jsme s oběma jezdci udělali, oba se postupně zlepšovali. Čekali jsme, že to bude těsný souboj s Red Bully. Ale nakonec to byl George, který zajel nejrychleji a získal první pole. Ale my jsme s oběma vozy hned za ním a jsem si jistý, že zítra Cherles i Carlos předvedou víc. Stále opět upravujeme a ladíme vůz, aby jim vyhovoval s těmito novými chladnějšími podmínkami. Zítra to bude boj tří s Red Bully a Mercedesy. Dnes jsme měli menší potíže, ale jsme si jistý, že zítra zabojujeme zpět a připravujeme se na tu pěknou bitvu.
MCLARENLando Norris, 4. místoDobrý výsledek. Neřekl bych, že jsme to čekali, být čtvrtí, ale beru to. Tým odvedl skvělou práci a jsme před těmi, před kterými jsme být chtěli. Bylo to dobré kolo, takže jsme spokojen. Nemyslím, že jsme mohli dosáhnout víc, takže jsem rád a pokusíme se na to zítra šlápnout. Možná jsem překvapen, jak rychlý byl George, ale když v Q1 vyjeli, byli rychlí a jsou tam, kde by být měli, takže odvedli skvělou práci. Gratuluji mu. Mercedes je rychlejší, ztrácíme čtyři desetiny a oni mají navrch. A nebude to tak, že by zítra ty čtyři desetiny ztratili.
Daniel Ricciardo, 9. místoCelý víkend jsme byli rychlí a dnes jsme to oba potvrdili postupem do Q3. Nicméně tam jsem jel pomaleji, takže s tím nejsem spokojen. Nevím, kde se to pokazilo, začalo to už v prvním sektoru v těch posledních kolech. Cítil jsem se lépe v Q1 než ke konci kvalifikace, hodně to nedotáčelo a nepovedlo se to. Věděl jsem, že to kolo není dobré, takže nebudeme nijak zvlášť vysoko. Přes noc se na to podíváme a budeme se soustředit na závod. Tempo v pátek vypadalo povzbudivě, takže uvidíme. Chci se podívat na data a zjistit, kde se to pokazilo, protože zadek mi neustřelil a v jedné zatáčce to byli tři nebo čtyři desetiny, takže se to postupně zhoršilo. Devátý v Rakousku, Francii a kvalifikace tady... Není to dobré, snad to bude zítra lepší.
Andreas Seidl, šéf týmuDobrá kvalifikace. Lando zajel skvělé kolo a je ve druhé řadě. Bylo dobré, že jsme mohli vidět, jak si tempo přinesl z pátečních tréninků i do kvalifikace. Díky všem v týmu, pracovali jsme na novinkách z Francie a tady s nimi udělali další krok. Viděli jsme v pátek povzbudivé závodní tempo, takže bychom měli zítra získat dost bodů a půjdeme po tom.
ALPINEEsteban Ocon, 5. místoMoc rád na téhle trati závodím. V posledním kole se nám vše sešlo a my na startu vybojovali páté místo. Je to úžasné. Chtěli jsme se ale dostat ještě před Landa, jenže ten na nás byl moc rychlý. Zítra půjde o těžký závod. Všichni kluci budou tvrdě bojovat, nicméně my uděláme maximum.
Fernando Alonso, 6. místoByla to pro nás velmi dobrá sobota. Byli jsme rychlí na mokru i na suchu. Jen Q3 byla trochu větrná, což mě překvapilo. Zítra to bude náročný závod. Pokusíme se maximalizovat naši startovní pozici.
Alan Permane, sportovní ředitelS dnešní kvalifikací jsme spokojeni. Máme dva vozy v elitní šestce, což nám dává solidní základ pro zítřek. Zítra chceme skončit před našimi soupeři a dovést dobré body. Klíčová bude strategie.
ALFA ROMEOValtteri Bottas, 8. místoJe pozitivní být opět v Q3, konečně jsme všechno poskládali tak, že to do sebe zapadlo a výsledky to potvrzují. Před nějakou dobou jsme na této pozici byli a je dobrý pocit se tam opět vrátit. Přiblížili jsme se Alpine víc než bychom doufali, zdá se, že jsme od posledního závodu učinili nějaký pokrok. Co se závodní rychlosti týče, myslím, že týmy na čele středu pole nemají výrazně navrch, což by zítra mělo vyústit v solidní boj. Trať je obtížná stejně jako předjíždění, chce to dobře odstartovat, začít v TOP 10 a bojovat o body hned zpočátku. Zítřek tedy bude ve znamení dobrého startu a výběru správné strategie. Už se těším!
Guanyu Zhou, 12. místoS průběhem kvalifikace jsem spokojený, zejména s ohledem na obtížné podmínky, jimž jsme dopoledne čelili. Konečně jsme zase s oběma vozy v Q2 a bylo to hodně napínavé, protože jsme se posunuli ve skupině středu pole. Byl jsem příjemně překvapen naší rychlostí, protože po několika hodně náročných víkendech to vypadalo, že jsme se vrátili na naši úroveň, s níž jsme bojovali o Q3. Měl jsem ji na dosah, ale při mém out lapu jsem se zamíchal do provozu a dostatečně jsem nezahřál pneumatiky, ale přesto jsem zajel slušné kolo a to mě těší. Zdá se, že zítřek nebude o moc teplejší než dnešek, takže doufám, že se dostaneme v závodě na dobré pozice, abychom mohli bojovat o bodový přísun.
Frédéric Vasseur, šéf týmuDnes to byla dobrá práce a výkon. Valtteri osmý a Zhouovi chybělo do Q3 jen o něco málo víc než 0,1 vteřiny, to je výsledek, v nějž jsme před tréninkem doufali, a také slušný odrazový můstek pro zítřek. Oba vozy byly dost rychlé a jsem přesvědčen, že to zítra v bitvě o body bude stejné. Okruh je náročný na předjíždění, jsme odhodláni bojovat zítra ze všech sil, abychom si odsud odvezli body.
RED BULLMax Verstappen, 10. místoJeště jsem nebyl u týmu, abychom o tom pohovořili. Nemyslím, že to byl velký problém, ale bylo to něco, co jsme nemohli opravit, vlastně na trati. Byla to smůla. Myslím, že to, jak jsme to otočili od včerejška, bylo skvělé a probíhalo hodně analyzování, abychom pochopili, co včera správně nefungovalo. Nicméně to bylo dnes pozitivní. Věděli jsme, co bylo na autě špatně a dnes bylo o hodně lepší co se a to na trati, kterým nám nesedí. To je pozitivum pro celý rok, že i na trati, kde nejsme tak silní, můžeme být konkurenceschopní. Ale samozřejmě bych rád startoval mezi prvními třemi a myslím, že rychlost na to byla, protože v Q2 vypadalo hodně slibně. Dobře jsme to otočili, ale bohužel malý problém znamená, že startuji desátý.
Sergio Pérez, 11. místoJe to velká smůla, protože jsem ztratil asi pár desetin. V Q3 to byly setiny, potom jsem vjel do druhé zatáčky a ztratil hodně proti Kevinovi, pár desetin. Musel jsem jet hodně vnitřkem a potom už jsem to nezvládl otočit. Snad budeme zítra silnější.
Christian Horner, šéf týmuJe to velká škoda. Checa jsme ztratili v Q2, dostal se do provozu ve druhé zatáčce a potom se Max vlastně cítil s vyvážením auta hodně dobře a myslím, že jsme měli šanci na pole position. Zablokoval kola ve druhé zatáčce a to nám nepomohlo, ale i tak jsme si byli jistí, že na to můžeme šlápnout a máme šanci, ale potom měl bohužel problém s motorem. Pokusil se restartovat senzory a opravit to, ale bohužel to nevyšlo. Nezajel v Q3 reprezentativní čas a desáté a jedenácté místo... bude to tedy zítra hektičtější. Nicméně gratuluji Georgovi k jeho první pole position, bylo to pěkně čisté kolo.
HAASKevin Magnussen, 13. místoPořád jsme doufali, že se dostaneme do Q3, ale nebyla to jedna z našich nejlepších kvalifikací. Zdá se, že tento víkend jsme poněkud méně konkurenceschopní. Máme pořád spoustu práce, ale je to jedna z těch věcí, které budou nějakou dobu trvat, než z nich vytěžíme maximum. Ze třináctého místa je dle mého názoru možné bojovat o body. Z dlouhodobého hlediska vypadala rychlost v pořádku, ve druhém tréninku s plnou nádrží se auto chovalo dobře, určitě lépe než s prázdnou nádrží. Zítra se pokusíme dosáhnout, čeho budeme schopni a snad to bude i zábava.
Mick Schumacher, 15. místoBylo to těžší, než jsem doufal. Odjel jsem takovou chaotickou sekvenci kol, na druhou stranu to byla kvalifikace s novým balíčkem a já jsem chtěl vyzkoušet nějaké věci - jen odstup byl o něco větší, než jaký bychom chtěli. Naše auto není špatné, stále máme možnost se posunout kupředu, ale je otázka jak daleko. Pokud nevyjede během závodu safety-car, tak asi bude obtížné předjíždění, ale zkusím to.
Günther Steiner, šéf týmu.Dnes to byla kvalifikace tak půl na půl. Třetí deštivý trénink byl takový nijaký, takže z něj nešlo odvodit žádný závěr. Kvalifikace nebyla dokonalá, ale když zvládneme start dobře jako ve Francii, můžeme pořád myslet na body. Z Q1 jsme postoupili celkem bez potíží, ale v Q2 nám na poslední část chyběla rychlost. Teď se soustředíme na zítřek, doufejme, že se nám povede start a pokusíme se zaútočit na bodované pozice. Jsme tady, abychom se o ně zítra poprali.
ASTON MARTINLance Stroll, 14. místoNení to, co bychom chtěli. Včera jsme vypadali konkurenceschopněji, ale byly odlišné podmínky než dnes a obecně jsme se trápili s přilnavostí. Musíme se podívat na data a zjistit, proč to dnes dopadlo, jak to dopadlo. V závodech máme lepší výkony, ale tady se těžko předjíždí, takže to bude těžké se posunout, nicméně kartami může zamíchat počasí, což nám může pomoci.
Sebastian Vettel, 18. místoTo vyjetí v ranním tréninku byla škoda, pochopitelně to byla moje chyba, ale tlačil jsem na to příliš, když se to stalo. Trať se během Q1 hodně zlepšovala. Myslel jsem, že mé první kolo je dobré, ale potom jsem mohl jet jen jedno zpomalovací kolo, takže pneumatiky byly stále hodně horké do mého posledního kola. Do zítra to tedy nevypadá moc dobře. Opravit auto jen minuty před začátkem kvalifikace, zvládnout to a potom vypadnout v první části, to bolí. Těžko se tu předjíždí, takže uvidíme, co zvládneme se strategií.
Mike Krack, šéf týmuDny jako tento ukazují odhodlání celého týmu. Lance jel dnes skvěle a dostal se do Q2, ale neměli jsme dostatečné tempo na první desítku. Sebastian měl náročný den. Po nárazu do bariéru v závěru tréninku poškodil vůz a byl to závod s časem, vše připravit včas do kvalifikace. Ale naši mechanici opět bezchybně pracovali a opravili to. Stihli to včas, ale bohužel Sebastian dojel osmnáctý. Tyto pozice znamenají, že máme před sebou spoustu práce, ale s přechodnými podmínkami, které se mohou objevit, se může stát cokoliv.
ALPHATAURIJuki Cunoda, 16. místoZatím prožíváme náročný víkend, bojujeme s přilnavostí a zejména dnes v prvním sektoru mi chyběla úplně, takže ovládat vůz bylo nesmírně těžké. Věděli jsme, že to bude náročný den, ale nečekali jsme, že to bude takový boj. Ve skrytu duše jsem doufal, že se dostanu do Q2, ale to bylo podstatně komplikovanější. Máme před sebou poslední den, musíme se pokusit zabojovat, není tu snadné předjíždění, ale udělám, co bude v mých silách, abych se před přestávkou naladil na pozitivnější notu.
Pierre Gasly, 19. místoNa jedné straně je to obrovské zklamání, nepostoupit do Q2, na druhou jsme se od pátku o malý krůček posunuli vpřed. Podařilo se mi dát dohromady dobré kolo a třinácté místo mě posouvalo do Q2, ale pak mi byl vymazán čas. Vypadalo to, že na vozu kolem desáté pozice mnoho neztrácíme, s tím musíme do závodu nastoupit. Potenciál tu rozhodně je, je na nás, abychom udělali krok správným směrem a pokusili se získat pro zítřek nějakou rychlost.
Jody Egginton, technický ředitelFrustrující kvalifikace, protože obě auta byla dost rychlá, aby postoupila do Q2, ale nakonec tam není ani jedno. Pierrovi stačilo jeho nejlepší kolo na 12. pozici, ale kvůli porušení limitů v zatáčce 5 a oznámení mu byl čas anulován a už nebyl čas na nápravu. Jukiho potkalo totéž a měl ještě poslední pokus, ale neuspěl rozdílem 0,035 sek, navíc v posledním setu hlásil absenci přilnavosti. Takže jako tým nemůžeme být spokojeni a čeká nás porovnání dat, abychom zjistili, kde se můžeme zlepšit. Ačkoliv se nám nepodařilo zajistit si dobré pozice pro závod, náš zítřejší úkol se nemění - soustředit se na posun našich vozů kupředu k bodovaným pozicím.
WILLIAMSAlexander Albon, 17. místoBylo těžké přejít z mokrého třetího tréninku do suché kvalifikace. Změnil se vítr a nám chyběla trocha přítlaku. Na rovinkách jsme rychlí, ale to tady není klíčové. Před zítřkem si odpočineme a uvidíme, co se dá vymyslet z pohledu strategie.
Nicholas Latifi, 20. místoPo pozitivním třetím tréninku jsme se museli vrátit nohama na zem, protože kvalifikace byla na suchu. Mohl jsem se dostat do druhé části, ale udělal jsem velkou chybu v poslední zatáčce a ztratil hodně času. Je to frustrující. Překvapilo mě, že jsem měl fialový první sektor, ale pořád nám chybí přítlak. To je oblast, kde se musíme zlepšit. Není snadné tady předjíždět, ale zítra se pokusíme využít všech příležitostí.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozuDnes máme smíšené pocity. Na mokru ve třetím tréninku jsme ukázali dobré tempo. Byla možnost, že mokrá bude i kvalifikace, ale ta se nakonec odehrála na suchu a my věděli, že se budeme trápit. Oba jezdci přesto zajeli dobře, byť měli problémy v posledních dlouhých zatáčkách, což je škoda. Zítra může pršet ještě výrazněji a my budeme chtít využít každé šance.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.