Pilot Mercedesu George Russell promluvil o tom, jak náročná je snaha o jízdu na limitu s letošním monopostem W13, který v důsledku přísavného efektu poskakuje i v zatáčkách při nižších rychlostech než vozy soupeřů.
Stříbrné šípy po osmi konstruktérských titulech v předchozích sezónách zažívají hořké vystřízlivění, když na závodních okruzích nestíhají na Ferrari s Red Bullem, občas se musí sklonit i před dalšími vozy menších týmů. Naposledy v Miami se v pátek již zdálo, že udělají pokrok, v sobotu ale byli opět nekonkurenceschopní.
Pro piloty je ovládání nekonzistentního vozu náročné, přesto věří v jeho potenciál: "Má na to, jen se musíme pokusit tu výkonnost odemknout. Myslím, že stále opravdu nerozumíme tomu, proč je tak nepředvídatelný," přiznává George Russell.
"Toto [Wolff] často používá slovo primadona, což je podle mě ještě mírné vzhledem k takové nepředvídatelnosti. Když ta věc začne zatáčkách poskakovat, tak je zabijákem," hodnotí mladý pilot letošní Stříbrný šíp W13, který v předsezónních testech doznal velké změny v podobě odstranění bočnic.
"Dobře víme, že je v něm rychlé závodní auto. Pátek byl úplný úlet, fakt nechápeme proč," vrací se Russell k tréninkům v Miami. "Lewis v sobotu odvedl lepší práci než já, když se kvalifikoval na 6. místě. Ali i po palivové a výkonnostní korekci své nejrychlejší časy zajel v pátek, zatímco všichni ostatní jezdci se zlepšili o více než sekundu."
"Mé závodní tempo bylo v pátek o dvě setiny pomalejší než u Leclerca. Ale v neděli jsme byli opět o půl sekundy až o sekundu pozadu, takže nevím," kroutí pilot Mercedesu nechápavě hlavou.
"Abych byl upřímný, rád bych vám to nějak vysvětlil. Máme ty nejchytřejší inženýry v oboru, pracují na tom ve dne v noci, aby tomu porozuměli. A přesto opravdu stále nemáme odpověď na to, proč tomu tak je. Musíme tedy pokračovat v analýze," pokračuje zoufalý Russell, jemuž v šampionátu patří čtvrtá příčka za vedoucím Charlesem Leclercem a dvojicí Red Bullu.
"Myslím, že si zasloužíme páté a šesté místo. Na některých okruzích jsme zřejmě v sobotu zajeli pod své možnosti, což nám stěžuje neděle. Poslední víkend jsme předvedli největší míru příslibu, stále jsme však hodně pozadu," uznává Russell.
Jeho šéf Toto Wolff již připustil, že si Mercedes pohrává s myšlenkou návratu k předchozímu konceptu s plnými bočnicemi. "Předtím ale musíme nejdříve pochopit, kde dochází k chybě... jde očividně o velmi citlivý koncept. V určitou chvíli se samozřejmě musíte rozhodnout, co budete dělat příští rok. Ale už to není tak, že můžete rok odepsat a soustředit se na další. Pravidla zůstávají v podstatě stejná."
Na otázku, jestli bychom se mohli vrátit ke klasickým bočnicím ještě v průběhu letošní sezóny, odpovídá: "Nic bych nevylučoval. Musíme však poskytnout výhodu našim lidem, kteří v minulosti postavili skvělá auta, a [stále] si myslíme, že to je ta správná cesta," dodává šéf Mercedesu k inovativnímu konceptu vozu bez bočnic.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.