MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před GP Austrálie na upraveném městském okruhu v Albert Parku zajel Carlos Sainz před svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, za nimi se seřadili Red Bully, pátá příčka patří McLarenu Landa Norrise.
V Melbourne se začínalo za příjemného počasí: sluníčko svítilo, teplota vzduchu dosahlovala 21 °C, asfalt 37,3 °C. Pirelli přivezlo zajímavou kombnaci pneumatik: tvrdé C2, středně-tvrdé C3 a o 2 stupně měkčí C5.
Pérez vyrazil na trať jako první se soustavou Pitotových trubic pro měření aerodynamiky před bočnicemi, sekundovali mu oba vozy Alfa Romeo, Aston Martiny a Norris s McLarenem, jenž se dostal brzy do vedení s časem 1:23,066 min, po 2 min jej překonal Verstappen (1:21,625).
🚩 RED FLAG 🚩We have a brief stoppage while marshals recover a piece of Sergio Perez's car on the racing line#AusGP #F1 pic.twitter.com/FpLPxMOUs8
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Po 22 min jsme se dočkali prvních červených vlajek poté, co Pérez přišel o velkou část své karosérie ze zadní části vozu v poslední zatáčce. Traťoví komisaři měli naštěstí za 3 min uklizeno.
Poté začala přetahovaná o nejrychlejší čas, z něhož se nakonec radoval Sainz. Jeho týmový kolega Leclerc i oba Red Bully byly o více než půl sekundy pomalejší. Čtvrtá příčka patří Verstappenovi, pátá překvapivě McLarenu, když Norris zajel lepší kolo než Hamilton - ten skončil až sedmý.
Fireman Seb is quickly on the scene 👨🚒🧯#AusGP #F1 pic.twitter.com/eGiOUX98zf
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Solidní časy předváděly obě Alpiny, za nimi se seřadily Alfy Romeo a AlphyTauri. Trochu vzrušení zažil čtvrthodiny před koncem Vettel, z jehož vozu se začalo kouřit - pilot popadl hasicí přístroj od traťového komisaře a své auto hned uhasil - trénink byl opět na 3 min přerušen.
Haasy zatím překvapivě pole uzavírají, Magnussen se zařadil na 18. příčku, Schumacher poslední. Po jeho nehodě v Džiddě navíc americká stáj nemá v Melbourne náhradní šasi, piloti musí jezdit opatrněji.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.