MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před GP Austrálie na upraveném městském okruhu v Albert Parku zajel Carlos Sainz před svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, za nimi se seřadili Red Bully, pátá příčka patří McLarenu Landa Norrise.
V Melbourne se začínalo za příjemného počasí: sluníčko svítilo, teplota vzduchu dosahlovala 21 °C, asfalt 37,3 °C. Pirelli přivezlo zajímavou kombnaci pneumatik: tvrdé C2, středně-tvrdé C3 a o 2 stupně měkčí C5.
Pérez vyrazil na trať jako první se soustavou Pitotových trubic pro měření aerodynamiky před bočnicemi, sekundovali mu oba vozy Alfa Romeo, Aston Martiny a Norris s McLarenem, jenž se dostal brzy do vedení s časem 1:23,066 min, po 2 min jej překonal Verstappen (1:21,625).
🚩 RED FLAG 🚩We have a brief stoppage while marshals recover a piece of Sergio Perez's car on the racing line#AusGP #F1 pic.twitter.com/FpLPxMOUs8
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Po 22 min jsme se dočkali prvních červených vlajek poté, co Pérez přišel o velkou část své karosérie ze zadní části vozu v poslední zatáčce. Traťoví komisaři měli naštěstí za 3 min uklizeno.
Poté začala přetahovaná o nejrychlejší čas, z něhož se nakonec radoval Sainz. Jeho týmový kolega Leclerc i oba Red Bully byly o více než půl sekundy pomalejší. Čtvrtá příčka patří Verstappenovi, pátá překvapivě McLarenu, když Norris zajel lepší kolo než Hamilton - ten skončil až sedmý.
Fireman Seb is quickly on the scene 👨🚒🧯#AusGP #F1 pic.twitter.com/eGiOUX98zf
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Solidní časy předváděly obě Alpiny, za nimi se seřadily Alfy Romeo a AlphyTauri. Trochu vzrušení zažil čtvrthodiny před koncem Vettel, z jehož vozu se začalo kouřit - pilot popadl hasicí přístroj od traťového komisaře a své auto hned uhasil - trénink byl opět na 3 min přerušen.
Haasy zatím překvapivě pole uzavírají, Magnussen se zařadil na 18. příčku, Schumacher poslední. Po jeho nehodě v Džiddě navíc americká stáj nemá v Melbourne náhradní šasi, piloti musí jezdit opatrněji.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.