MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před GP Austrálie na upraveném městském okruhu v Albert Parku zajel Carlos Sainz před svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, za nimi se seřadili Red Bully, pátá příčka patří McLarenu Landa Norrise.
V Melbourne se začínalo za příjemného počasí: sluníčko svítilo, teplota vzduchu dosahlovala 21 °C, asfalt 37,3 °C. Pirelli přivezlo zajímavou kombnaci pneumatik: tvrdé C2, středně-tvrdé C3 a o 2 stupně měkčí C5.
Pérez vyrazil na trať jako první se soustavou Pitotových trubic pro měření aerodynamiky před bočnicemi, sekundovali mu oba vozy Alfa Romeo, Aston Martiny a Norris s McLarenem, jenž se dostal brzy do vedení s časem 1:23,066 min, po 2 min jej překonal Verstappen (1:21,625).
🚩 RED FLAG 🚩We have a brief stoppage while marshals recover a piece of Sergio Perez's car on the racing line#AusGP #F1 pic.twitter.com/FpLPxMOUs8
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Po 22 min jsme se dočkali prvních červených vlajek poté, co Pérez přišel o velkou část své karosérie ze zadní části vozu v poslední zatáčce. Traťoví komisaři měli naštěstí za 3 min uklizeno.
Poté začala přetahovaná o nejrychlejší čas, z něhož se nakonec radoval Sainz. Jeho týmový kolega Leclerc i oba Red Bully byly o více než půl sekundy pomalejší. Čtvrtá příčka patří Verstappenovi, pátá překvapivě McLarenu, když Norris zajel lepší kolo než Hamilton - ten skončil až sedmý.
Fireman Seb is quickly on the scene 👨🚒🧯#AusGP #F1 pic.twitter.com/eGiOUX98zf
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Solidní časy předváděly obě Alpiny, za nimi se seřadily Alfy Romeo a AlphyTauri. Trochu vzrušení zažil čtvrthodiny před koncem Vettel, z jehož vozu se začalo kouřit - pilot popadl hasicí přístroj od traťového komisaře a své auto hned uhasil - trénink byl opět na 3 min přerušen.
Haasy zatím překvapivě pole uzavírají, Magnussen se zařadil na 18. příčku, Schumacher poslední. Po jeho nehodě v Džiddě navíc americká stáj nemá v Melbourne náhradní šasi, piloti musí jezdit opatrněji.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.