V Barceloně ve čtvrtek pokračují druhým dnem předsezónní testy týmů Formule 1, jejich průběh jsme s vámi sledovali. Dopoledne se nejrychlejším časem blýskl McLaren, respektive Daniel Ricciardo. Odpoledne jej však překonal Charles Leclerc ve Ferrari. A měli jsme i dvě červené vlajky.
Druhý den opět začal doboře pro McLaren, když Ricciardo zajel nejrychlejší ranní čas před Sainzem. Celkem Australan zajel 126 kol a na čele ho vystřídal Leclerc ve Ferrari. Jeho čas měl hodnotu 1:19,689 min. Oba rudí jezdci dohromady zajeli 149 kol. Viděli jsme také první červené vlajky. První způsobil Pérez kvůli problému s převodovkou a druhou Mazepin kvůli palivovému čerpadlu.
Pořadí druhého dne předsezónních testů
Průběh dne:18:00 A je tu konec druhého dne testů.
17:54 Na trati se ještě prohání Leclerc, Gasly,Vettel a Sainz. Postupně ale zajeli do boxů.
17:44 Leclerc na to šlápl a svůj čas ještě zlepšil. Zbývá poslední čtvrt hodina. Zlepšení se hromadí. Pérez jde na sedmé místo. Jsou dobré podmínky, mnozí přezuli pneumatiky a další dokončují simulace závodů, takže mají lehčí vůz a prázdnější nádrž, takže není divu, že se časy posunuly.
17:30 Na trať vyrazil Pérez, zatímco Gasly se dál zlepšil a ztácí na čelo desetinu. Ocon mezitím zkouší delší jízdy a svůj čas dokázal zlepšit. To znamená, že Hamilton se dostal na úplný chvost tabulky.
17:18 Gasly přezul na sadu C4 a zlepšuje svůj čas. Na Leclerca ztrácí dvě desetiny. A zlepšuje se také Russell. Na trati krouží také Ricciardo.
17:15 Poskakování (porpoising) u Ferrari v akci:
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! 🤕#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
17:11 Zhou se zlepšuje a jde na jedenácté místo.
hou has climbed up to P11 on the overall times with a 1m22.239s using the C3s
17:00 A máme tu poslední hodinu druhého dne. Zatím se na čele přetahuje Ferrari s McLarenem, ale na závěry je ještě příliš brzy.
16:50 Pár jezdců si zlepšilo své časy, Gasly či Zhou konkrétně. A navíc tu máme nový nejrychlejší čas! Charles Leclerc, zajel 1:19,804 min na C3.
16:45 Ricciardo na čele zajel už 103 kol, takže stejně jako jeho týmový kolega včera.
16:38 Mazepin se zlepšuje a zajel čas 1:23,524s na sadě C3.
16:18. Red Bull má problémy se svým motorem. Je otázkou, jestli ho dnes ještě uvidíme na trati.
15:38 A jede se dál. Podle Haasu za zastavení mohla poškozená palivová pumpa.
15:23 Mazepin zastavil na trati. Červená vlajka.
Into the light! #SV5 heads out for this afternoon's session. 💚 pic.twitter.com/R64W49JtTq
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 24, 202214:39 Zdá se, že Alfa Romeo stále řeší technické problémy. Tým zatím dnes neodjel ani 30 kol.
14:26: Na trati máme Sebastiana Vettela s Aston Martinem. Zelený vůz se pravděpodobně věnuje ověřování aerodynamiky.
14:18 Zatím se toho na trati moc neděje
13:05 Týmy přechodem na nové palivo s 10% podílem biosložky přišly přibližně o 20 koní. Ani Mercedes dle zákulisních informací ztrátu ještě nedohnal. Ve zpravodajství budeme pokračovat po 14. hod.
13:00 Končí dopolední část, během níž technické problémy zdržely Alfu Romeo, Alpine jezdila stále bez DRS. Nejlepší čas jsme zaznamenali u McLarenu.
He’s back where he belongs! 🙌 @DanielRicciardo #F1Testing pic.twitter.com/cF7N1pCszr
— McLaren (@McLarenF1) February 24, 202212:55 Bottas postupuje na sedmou příčku: 1:22,335 min. Alfa Romeo si před obědem potřebuje spravit chuť.
12:50 McLaren vystřelil na první místo: 1:20,355 min. AlphaTauri 1:20,764.
12:45 Pokračujeme, Gasly chce maximálně využít zbývající dopolední čtvrthodinku.
12:35 Red Bull stojí uprostřed dráhy, není poškozen - na vině je převodovka. Čekáme na odklizení vozu, provoz bude na chvíli obnoven - ve 13 hod začíná v Barceloně oficiální obědová přestávka.
12:25 První červené vlajky testů: stojí Pérez na výjezdu z 13. zatáčky.
12:20 Ricciardo postupuje na druhé místo: 1:20,948 min.
12:10 Hamilton opouští boxy, Gasly zrychluje na 1:21,132 min na C3 směsi.
12:00 Mnoho týmů se trápí s poskakováním podlahy na rovinkách (tzv. "porpoising" - psal jsem o něm zde), kdy se rychle mění světlá výška a vozy vibrují. Přísavný efekt je ve vyšších rychlostech silnější, když se vůz zvedne, přítlak i odpor rychle klesá. Potřebují rychle vyřešit interakci předního křídla se zbytkem auta.
11:55 Alfa Romeo prožívá další špatný den, na svém kontě má Bottas zatím jen 12 kol - za dva dny celkem 44 kol, a to jsme téměř v polovině prvního testování. Někteří piloti pouze za toto dopoledne ujeli více.
11:45 Schumacher má na kontě 45 kol a posouvá se opět výše: 1:21,949 min.
11:40 GP Ruska je v ohrožení, kvůli situaci na Ukrajině může být zrušena: "Formule 1 pečlivě monitoruje pokračující vývoj. V této chvíli nekomentujeme závod plánovaný na září. Budeme pokračovat v bedlivém sledování situace," stojí v oficiálním prohlášení. Jako náhrada by připadal v úvahu závod v tureckém Istanbulu.
11:30 Pérez se polepšuje z posledního na páté místo: 1:22,412 min. Red Bull do padoku dorazila nová podlaha.
11:20 S rostoucí teplotou klesají časy, Sainz se dostává na 1:20,546, ostatní se mu blíží. Teplota vzduchu dosahuje 15 °C, asfalt 22 °C.
11:10 Předpověď počasí by mohla přispět k tomu, že se již dnes odpoledne dočkáme "výkonnostních" jízd. Zítra má totiž v Barceloně pršet, proto týmy možná upraví své programy a vyzkoušejí si jízdy s menším množstvím paliva. Mohli bychom si udělat lepší obrázek o tom, jak jsou tato auta rychlá. Definitivně chytří však budeme až po první kvalifikaci v Bahrajnu.
11:08 Schumacher postupuje na 5. příčku - 1:22,535 min.
11:00 Ferrari se po dvou hodinách drží stále na čele:
Morning shift powered by the Smooth Operator 🌶#essereFerrari🔴 #F1Testing @carlossainz55 pic.twitter.com/9tApOoamTJ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 202210:55 Daří se i pátému Hamiltonovi v jeho 16. kole: 1:22,562 min.
10:50 Maximální rychlosti: 1. Schumacher 321 km/h, 2. Albon 317 km/h, 3. Gasly 316 km/h, 4. Pérez 314 km/h, 5. Stroll 312 km/h, 6. Sainz 311 km/h.
10:45 Konečně slušnější čas Alfy po úvodních potížích: 1:23,159 min.
10:40 Gasly se vyhoupl na druhé místo: 1:21,466 min.
10:35 Pérezův stint na C2 pneumatikách, střídají se rychlá a pomalá kola.: 1:25,8 - 1:37,9 - 1:24,0 - 1:39,4 - 1:23,4 min. Hamilton s ním na dráze: 1:26,2 - 1:25,0 - 1:26,0 - 1:26,6 min.
10:25 Norris nemá radost ze včerejšího nejrychlejšího času: "Je to špatné," usmívá se. "Všichni teď čekají, že budeme skvělí a myslí si, že vyhrajeme šampionát. Takže jsem skoro nešťastný, že jsem byl první." Navíc ujel přes 100 kol, což ale bagatelizuje slovy: "Měli jsme pár problémů, jen nějaké drobné piplačky tu a tam."
10:20 Přinášíme ucelený pohled na všech 10 letošních vozů, finální zbarvení neukázala pouze Alfa Romeo - učiní tak tuto neděli. Máme radost, že pravidla nebyla příliš restriktivní, uplatnila se kreativita konstruktérů a auta se hodně liší:
10:10 Ricciardo se řítí po hlavní rovince, jeho týmový kolega Norris byl včera nejrychlejší:
On track testing the limits and collecting the data. 📊Keep it up, @DanielRicciardo! 👊#F1Testing pic.twitter.com/LOHTuyX8Xf
— McLaren (@McLarenF1) February 24, 202210:05 Albon postupuje na 2. příčku: 1:21,657 min. Williams v novém zbarvení vypadá na slunci moc pěkně.
10:00 Sainz má jako první na kontě 20 kol.
9:40 Stroll na C2 pneumatikách 1:22,620 min, Sainz 1:21,708 min. Na trati už je i Bottas.
Day 2: aaand go! 🚀 pic.twitter.com/rPimOO4cgC
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 24, 20229:35 Ocon si užívá svou chvíli slávy: 1:24,231 min. Pérez se zapojuje do hry.
9:30 Alfa Romeo opět řeší technické problémy, Bottas vystoupil z vozu. Přitom již včera ujel jen 23 kol a Kubica dopoledne 9 kol. "Jo, měli jsme nějaké potíže, žel vyšly docela draho z pohledu času. Některé se týkaly spolehlivosti, jiné věci byly mechanického rázu. Naštěstí jsme je plně pochopili a vím, jak je vyřešit. Jen jsme neměli dostatek času během dne je vyřešit," uvedl včera Fin.
9:25 Hamilton se zapisuje časem 1:28,799, má nasazeny středně-tvrdé (C3) pneumatiky.
9:20 Podle Leclerca všichni stále ukrývají, co dokážou. Se svým Ferrari byl včera jinak spokojený: "Bylo to poprvé, co jsme na to v našem novém autě mohli opravdu tlačit. Dokončili jsme všechny testy, které jsme chtěli, a prošli hladce celým naším programem, což je pro nové auto dobré. Prvotní pocity nejsou špatné, ale neměli bychom se nechat zavést na scestí časy, protože jde o počáteční dny a všichni stále skrývají svou skutečnou formu."
Accessories on point this morning. Metallics are big right now. (They’re called aero rakes and are mounted with sensors to measure air flow. 😉)#F1Testing pic.twitter.com/gBSFpbVz9e
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 24, 20229:10 Všechny týmy mají na vozech měřící soustavy s Pitotovými trubicemi svá aerodynamická měření. Snaží se získat kvalitní data o korelaci svých simulátorů a aerodynamických tunelů.
let’s go! 🤙 @PierreGASLY gets his first real taste of the AT03 today 💪 pic.twitter.com/19EQGFFdkb
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 20229:00 Na okruh jako první vyjíždějí Sainz, Gasly a Ricciardo. Teplota vzduchu dosahuje 10 °C, asfalt je momentálně ještě chladnější.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.