Prohlédněte si snímky z galavečeru FIA, na němž byly předány ceny šampionům v různých kategoriích motorsportu. Mistrovský monopost Mercedesu ale chyběl. Co slíbil prezident FIA Jean Todt a jak sezónu zhodnotil novopečený šampion Max Verstappen z Red Bullu?
Německý tým před včerejším slavnostním večerem FIA v Paříži oznámil, že se nebude odvolávat proti verdiktu komisař a výsledkům z Abú Zabí, které by mohly zpětně odebrat mistrovský titul Maxovi Verstappenovi a přiřknout ho Lewisovi Hamiltonovi.
Ten ostatně dostal ocenění v Anglii: princ Walesu mu ve středu na hradě Windsor udělil rytířský řád a 36letý jezdec může oficiálně používat titul Sir. Podle britského tisku se u Mercedesu přimlouval za to, aby odvolání nepodával.
Mercedes však odmítl poskytnout svůj monopost W12 pro slavnostní fotografování FIA, proto jej níže v galerii mezi mistrovskými vozy sezóny 2021 nenajdete. Všechny ostatní úspěšné týmy z ostatních kategorií motorsportu své stroje odeslaly. Je to škoda - rozčarování Mercedesu z vývoje posledního závodu chápu, tohle však bylo zbytečné gesto, kterým nepomohou ani F1, ani sobě. Galavečer tak ztratil trochu ze svého lesku - F1 totiž představuje špičku současného motorsportu.
Dosluhující prezident FIA Jean Todt slíbil "detailní analýzu a vysvětlení všem příslušným účastníkům s ohledem na budoucnost." Uznává, že okolnosti kolem využití safety caru po havárii Nicholase Latifiho v závěru GP Abú Zabí a "související komunikace mezi závodním ředitelstvím FIA a týmy F1 vytvořily velké nedorozumění a reakce týmů F1, jezdců a fanoušků."
K předání ocenění včera večer před 800 hosty v Carrousel du Louvre v Paříži nakonec došlo. Šťastný Verstappen po převzetí trofeje řekl: "Tím, že jsem se stal mistrem světa, se mi splnil můj životní cíl. Všechno ostatní už bude bonusem. Samozřejmě, že na to budu dále tlačit a v F1 zůstanu ještě několik let."
“It’s my life goal achieved” 🏆 Max receives his Championship trophy at last nights #FIAPrizeGiving2021 ❤️ #ThePowerOfDreams pic.twitter.com/CFXru6wOnf
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 17, 2021"I když to je příjemný být nazýván mistrem světa, přemýšlím o dlouhé cestě a všech těch hodinách, které jsem se svým otcem strávil, abych zde mohl být. Sezóna byla dlouhá a náročná. Je to úžasné konečně dosáhnout svého cíle. Doufám, že to ještě mnohokrát zopakuji.
S Lewisem to byla neuvěřitelný bitva. Je jedním z nejlepších jezdců v historii F1. Tlačili jsme jeden na druhého. Nakonec se můžeme podívat navzájem do očí a vzájemně se respektovat, což je důležité," dodává 24letý Verstappen.
Lewis Hamilton ani Toto Wolff na galavečer nedorazili, mistrovskou trofej pro nejlepšího konstruktéra za Mercedes převzal technický ředitel James Allison, objevil se i Valtteri Bottas, jenž převzal pohár pro třetího jezdce šampionátu.
Oficiální brožura FIA: zde.
FOTOGALERIE:#FIAPrizeGiving2021 - Behind the scenes - Review the best moments of the Ceremony pic.twitter.com/sGsUatWjFi
— FIA (@fia) December 17, 2021
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.