Stáj Alpine hledá příčinu toho, proč jsou mezi oběma jejich vozy tak velké rozdíly ve výkonnosti, přestože Fernando Alonso i Esteban Ocon jezdí s téměř identickým nastavením.
Zatímco Španěl byl v Soči chvíli třetí a pomýšlel na pódium, jeho mladší týmový kolega projel cílem na 14. pozici mimo body. Přitom šlo již o třetí závod po sobě, kdy na něj dost ztrácel.
"Auta si v posledních třech či čtyřech závodech byla v nastavení velmi podobná, tedy v podstatě identická. A přitom v Rusku mezi nimi byly docela velké [výkonnostní] odchylky," popisuje frustrovaný Ocon, kterému v šampionátu jezdců patří se 45 body až 11. příčka, přestože v Maďarsku překvapivě zvítězil.
"Už nemáme ani stejné komentáře vůči vozu. Máme pár nápadů, čím by to mohlo být, a máme za cíl to samozřejmě do příštího či přespříštího závodu vyřešit, tak uvidíme," doufá francouzský jezdec, jenž zaostává za svým týmovým kolegou Alonsem.
Trápil se i na začátku roku, což vedlo k tomu, že mu Alpine před Velkou cenou Británie vyměnilo šasi. V posledních podnicích se rozdíly znovu prohlubují, proto přiznává, že prožívá jednu ze svých nejtěžších sezón ve Formuli 1.
"V prvních několika kolech se nám dařilo se držet na dobré pozici, pak to ale už bylo docela těžké. Z pohledu rychlosti jsme kolo za kolem docela hodně ztráceli, zaostávali jsme za vozem vpředu," přibližuje Ocon průběh závodu v Soči..
"Nebyl jsem schopen útočit ani se před nikým bránit, abych byl fér. Musíme tedy vyhodnotit celkem dost věcí. Je před námi spousta práce, než se vydáme do Turecka, ale přijdeme na to, co bylo špatně," věří 25letý pilot Alpine, které od rok 2024 vstoupí s novým hybridním vozem do světa vytrvalostních závodů v kategorii LMDh.
Věc však není zřejmá a vysvětlení jednoduché. Ve voze se totiž Ocon cítil dobře, stejně jako dříve, kdy podával dobré výkony: "Nemá to žádný zvláštní důvod. Za volantem se cítím dobře, stejně jako v Monze či v Zandvoortu."
Jeho pocity kontrastují s tím, co prožívá Alonso: "Soči byl zřejmě jeden z mých letošních nejlepších závodů. Auto bylo během závodu konkurenceschopné a bitvy s vozy Ferrari, McLarenu a Red Bullu byly ke konci velmi vzrušující. Během několika kol jsme postoupili o několik míst dopředu."
"Letos jsme prožili několik dobrých závodů a co je důležité, jsme konzistentní. Musíme si tu konzistenci udržet a získat pro tým další body, abychom sezónu úspěšně zakončili," dodává Alonso, jenž se po svém návratu do F1 po dvouleté přestávce drží v nejlepší desítce.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.