Závodní pilot Lando Norris po Velké ceně Rakouska zkritizoval systém trestných bodů udílených i za drobné prohřešky. Zastal se jej i Max Verstappen, podle FIA je ale v pořádku a během roku se nic měnit nebude.
Podle jezdce McLarenu jsou trestné body udílené za drobné přestupky nesmyslné. Pokud jich totiž někdo za dobu jednoho roku dostane 12, tak v nesmí v dalším závodě startovat, což mu nyní hrozí.
Norris minulý víkend ve Velké ceně Rakouska dostal kromě pětisekundové penalizace za vytlačení Sergia Péreze mimo trať 2 trestné body, na svém kontě jich má za plovoucí rok již deset. Ještě jeden prohřešek a bude muset automaticky jeden podnik vynechat.
Dva z jeho bodů pro něj naštěstí vyprší v sobotu 10. července, tedy ještě před příští Velkou cenou Británie. I tak jich bude mít osm, smazání další části se dočká až v listopadu. Podle Landa by se měly udílet jen za chyby, které by někoho ohrozily.
LAP 4/71We're back to racing! Verstappen leads the wayNorris and Perez fight for P2, but the Red Bull goes wide and drops to P10 through the gravel!#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/pN65OtXsLw
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021Drobnosti - v Baku ani v Rakousku jsem nikoho neohrozil"Můj přístup k incidentu z Baku, kde jsem po vyvěšení červených nezajel hned do boxů, je takový: nikoho jsem nijak nepoškodil - ve skutečnosti tomu bylo naopak a všechno jsem udělal bezpečně. Proč bych si měl za to vysloužit trestné body?" nechápe pilot, jenž v Baku před měsíce vyfasoval 3 trestné body.
Nelíbí se mu ani víkendová penalizace z Rakouska, kde kvůli ní přišel o stříbro, protože se propadl za Valtteriho Bottase: "Proč bych měl dostat trestné body kvůli někomu, kdo vyjel do štěrku? Nic z toho, co jsem udělal, nebylo nebezpečné."
"Cítím, že v některých případech si trest zasloužíte, protože uděláte něco špatného při závodění nebo zkrátka chybu. Jenže pak jsou věci, které lidi dělají pořád a které jsou vyloženě nebezpečné. Obecně když předjíždíte za žlutých vlajek nebo uděláte něco, na co je pravidlo, co ohrožuje lidi, pak chápu trestné body pro jezdce.
"Ale za věci jako je tato, to je podle mě zkrátka hloupost. Taková by Formule 1 být neměla. Očekával bych a doufám, že se mě lidé v tomto názoru zastanou," pokračuje rozzlobený Norris, jenž po skvělém výkonu ve Spielbergu nebyl se třetím místem moc spokojený. Cítil, že k překvapení Mercedesu mohl na pódiu skončit ještě výše.
A podium for @LandoNorris in Austria, but he still wanted more#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/UQt3vSbhuj
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021Vítěz Max Verstappen s ním souhlasil: "Kolik máš bodů, dva? Takže kdybys měl šest takových incidentů, tak si nemyslím, že by sis zasloužil zákaz za to, co jsi dnes provedl. Tohle zkrátka není správné. Já jsem to už zažil, jedno jsem už měl 9 nebo 10 bodů. Tak už to chodívá. Ale nemyslím si, že by za takové věci po nasbírání 12 bodů zasloužil zákaz. Už před 2 roky jsem říkal, že bychom se na to měli podívat."
Pro je i ředitel McLarenu Andreas Seidl: "Z mého pohledu to chce přehodnotit. Podle mě všichni souhlasí s tím, že zákaz nastoupení do závodu v důsledku takové incidentu by nebyl tou správnou věcí."
Reakce FIA: se systémem všichni souhlasiliJenže FIA na to má zcela opačný názor. Podle ředitele závodů Michaela Masiho byl systém trestných bodů projednán se zástupci týmů a nikdo o změnu neusiloval.
This team 🧡 pic.twitter.com/Zd8ni50xde
— Lando Norris (@LandoNorris) July 6, 2021"Abych byl fér, jde o systém trestných bodů, který existuje. Máme ho po celou dobu, neliší se od silničních zákonů v mnoha zemích, kde nesmíte překročit maximální množství bodů. Piloti tomu musí přizpůsobit svůj styl a podle toho jednat," vysvětluje.
"Takže ne, nemyslím si, že by byl tvrdý. Mluvili jsme o tom ke konci minulého roku. Je to legrační, protože ovlivňuje různé jezdce v různých týmech různými způsoby. A se všemi jsme se obecně shodli, s týmy, s FIA a s F1, že by se pro letošní rok nemělo nic měnit.
Nejde o nic, co bychom chtěli měnit během roku. Trestný systém je něco, s čím souhlasily všechny týmy, a k čemu se před začátkem roku můžou vyjádřit. Jde o věc, kterou používají komisaři," dodává Masi.
#F1 𝐃𝐫𝐢𝐯𝐞𝐫𝐬' 𝐩𝐞𝐧𝐚𝐥𝐭𝐲 𝐩𝐨𝐢𝐧𝐭𝐬 (to date) 📊: pic.twitter.com/bs3T9BTVF8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2021Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.