Lewisi Hamiltonovi se nelíbí současný trend, kdy jsou vozy královny motorsportu čím dál těžší. Brit by raději závodil s lehčími a svižnějšími monoposty.
Svět se neustále vyvíjí a to samé platí také pro Formuli 1. Technologie jsou sofistikovanější, vozy rychlejší. Proti tomu nejspíš nikdo nic namítat nemůže, je však jedna věc, která se setkává s prakticky všeobecným odporem. Tou je neustálé zvyšování váhy monopostů, jemuž F1 čelí zejména od příchodu hybridní turboéry.
Navíc po zavedení svatozáře je toto téma ještě aktuálnější. Současná hmotnost vozu se pohybuje kolem 750 kilogramů, ještě v roce 2013 to přitom bylo zhruba 640 kilogramů. Jedním z těch, kdo tento trend dlouhodobě kritizuje je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa je přesvědčen, že stále těžší a těžší vozy neprospívají kvalitě závodění.
„Když máte lehčí vozy, je to na trati větší zážitek. Lépe se s nimi manévruje, což pomáhá závodění jako takovému. Nechápu důvod, proč jdeme s váhou pořád nahoru. Je to problém i na některých městských tratích, kde závodíme. Monoposty jsou tak široké, že prostor na trati je minimální."
Brit nabídl ještě jeden pohled na věc. „Je otázkou, jestli je tenhle směr správný. Jde o záležitost určitého udržitelného rozvoje, protože čím větší auta máte, tím víc energie většinou potřebujete. Možná jsme jediný - nebo minimálně jeden z mála sportů, který jde tímto směrem."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.