Lewisi Hamiltonovi se nelíbí současný trend, kdy jsou vozy královny motorsportu čím dál těžší. Brit by raději závodil s lehčími a svižnějšími monoposty.
Svět se neustále vyvíjí a to samé platí také pro Formuli 1. Technologie jsou sofistikovanější, vozy rychlejší. Proti tomu nejspíš nikdo nic namítat nemůže, je však jedna věc, která se setkává s prakticky všeobecným odporem. Tou je neustálé zvyšování váhy monopostů, jemuž F1 čelí zejména od příchodu hybridní turboéry.
Navíc po zavedení svatozáře je toto téma ještě aktuálnější. Současná hmotnost vozu se pohybuje kolem 750 kilogramů, ještě v roce 2013 to přitom bylo zhruba 640 kilogramů. Jedním z těch, kdo tento trend dlouhodobě kritizuje je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa je přesvědčen, že stále těžší a těžší vozy neprospívají kvalitě závodění.
„Když máte lehčí vozy, je to na trati větší zážitek. Lépe se s nimi manévruje, což pomáhá závodění jako takovému. Nechápu důvod, proč jdeme s váhou pořád nahoru. Je to problém i na některých městských tratích, kde závodíme. Monoposty jsou tak široké, že prostor na trati je minimální."
Brit nabídl ještě jeden pohled na věc. „Je otázkou, jestli je tenhle směr správný. Jde o záležitost určitého udržitelného rozvoje, protože čím větší auta máte, tím víc energie většinou potřebujete. Možná jsme jediný - nebo minimálně jeden z mála sportů, který jde tímto směrem."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.