Lewisi Hamiltonovi se nelíbí současný trend, kdy jsou vozy královny motorsportu čím dál těžší. Brit by raději závodil s lehčími a svižnějšími monoposty.
Svět se neustále vyvíjí a to samé platí také pro Formuli 1. Technologie jsou sofistikovanější, vozy rychlejší. Proti tomu nejspíš nikdo nic namítat nemůže, je však jedna věc, která se setkává s prakticky všeobecným odporem. Tou je neustálé zvyšování váhy monopostů, jemuž F1 čelí zejména od příchodu hybridní turboéry.
Navíc po zavedení svatozáře je toto téma ještě aktuálnější. Současná hmotnost vozu se pohybuje kolem 750 kilogramů, ještě v roce 2013 to přitom bylo zhruba 640 kilogramů. Jedním z těch, kdo tento trend dlouhodobě kritizuje je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa je přesvědčen, že stále těžší a těžší vozy neprospívají kvalitě závodění.
„Když máte lehčí vozy, je to na trati větší zážitek. Lépe se s nimi manévruje, což pomáhá závodění jako takovému. Nechápu důvod, proč jdeme s váhou pořád nahoru. Je to problém i na některých městských tratích, kde závodíme. Monoposty jsou tak široké, že prostor na trati je minimální."
Brit nabídl ještě jeden pohled na věc. „Je otázkou, jestli je tenhle směr správný. Jde o záležitost určitého udržitelného rozvoje, protože čím větší auta máte, tím víc energie většinou potřebujete. Možná jsme jediný - nebo minimálně jeden z mála sportů, který jde tímto směrem."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.