Lewisi Hamiltonovi se nelíbí současný trend, kdy jsou vozy královny motorsportu čím dál těžší. Brit by raději závodil s lehčími a svižnějšími monoposty.
Svět se neustále vyvíjí a to samé platí také pro Formuli 1. Technologie jsou sofistikovanější, vozy rychlejší. Proti tomu nejspíš nikdo nic namítat nemůže, je však jedna věc, která se setkává s prakticky všeobecným odporem. Tou je neustálé zvyšování váhy monopostů, jemuž F1 čelí zejména od příchodu hybridní turboéry.
Navíc po zavedení svatozáře je toto téma ještě aktuálnější. Současná hmotnost vozu se pohybuje kolem 750 kilogramů, ještě v roce 2013 to přitom bylo zhruba 640 kilogramů. Jedním z těch, kdo tento trend dlouhodobě kritizuje je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa je přesvědčen, že stále těžší a těžší vozy neprospívají kvalitě závodění.
„Když máte lehčí vozy, je to na trati větší zážitek. Lépe se s nimi manévruje, což pomáhá závodění jako takovému. Nechápu důvod, proč jdeme s váhou pořád nahoru. Je to problém i na některých městských tratích, kde závodíme. Monoposty jsou tak široké, že prostor na trati je minimální."
Brit nabídl ještě jeden pohled na věc. „Je otázkou, jestli je tenhle směr správný. Jde o záležitost určitého udržitelného rozvoje, protože čím větší auta máte, tím víc energie většinou potřebujete. Možná jsme jediný - nebo minimálně jeden z mála sportů, který jde tímto směrem."
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.