Za normálních okolností by slavil, ale místo toho se obává, zda jeho pole-position nebude pouze Pyrrhovo vítězství. Pokud byla po jeho kvalifikační nehodě poškozena převodovka, místo velké radosti přijde kruté vystřízlivění.
Po první sérii kvalifikačních pokusů v Q3 se domácí pilot ocitl na špici startovního pole. V době existence F1 by to byl první případ, protože těch možností zase tolik nebylo. V druhém pokusu se mu stala osudná pasáž druhých dvou zatáček u plaveckého bazénu, kde svůj SF21 řádně otloukl o bariéru. Kvalifikace byla ukončena a Leclerc v té chvíli vyhlášen jejím vítězem, ovšem výsledky jsou prozatímní. Pokud při havárii doznala úhony převodovka Charlesova vozu, bude to znamenat propad na startovním roštu.
Poté, co opustil havarovaný vůz, byl Leclerc dotázán na své pocity: "Není to stejný pocit, jako když vyhrajete kvalifikaci. Momentálně se cítím na ho**o, to říkám upřímně. Čekám na zprávy o převodovce, takže si výsledek kvalifikace nemohu užít, jak bych chtěl."
Novináři okamžitě vytáhli na světlo nehodu Michaela Schumachera, jenž v roce 2006 shodou okolností také ve Ferrari, zastavil v zatáčce La Rascasse a tím způsobil přerušení kvalifikace. Pochopitelně Leclercovi položili otázku, jestli také v jeho případě nešlo o úmysl. "Myslím, že Max a Valtteri o tom mluvili na tiskové konferenci. Snad by si to mohli myslet, dokud neviděli záznam z nehody. Jsem si jist, že jakmile obrázky shlédli... Mohu vám říci, že kdybych to udělal záměrně, šel bych na to mnohem chytřeji, nenajel bych do bariéry v plné rychlosti a neriskoval, že zničím převodovku. Takže to opravdu nebyl úmysl," hájil se Leclerc. Ostatně právě Max Verstappen v této pasáži boural v minulosti už dvakrát.
"Moje poslední kolo nezačalo skvěle, proto jsem v posledním sektoru trochu víc tlačil. Na jeho počátku jsem něco získal, ale pak jsem havaroval a přišel o všechno. Je to tak, šel jsem do toho naplno až do posledních metrů. To je jedna z mých silných stránek, proto mám kvalifikace vcelku slušné. A to je také důvod, proč jsem dnes chyboval. Rozhodně mě to nepřiměje změnit přístup v dalších závodech, protože vždy do toho musím jít až do samého konce. Ale bude těžké se vyrovnat s penalizací, pokud budeme muset převodovku vyměnit," dodal Leclerc.
Nechceme hazrdovat, zní z tábora Ferrari
Po zevrubné prohlídce vydalo Ferrari ve večerních hodinách prohlášení týkající se stavu Leclercovy převodovky, ale příliš jasno do případu nevneslo: "První prohlídka vozu Charlese Leclerca neodhalila žádné vážnější poškození. Zítra bude provedena další kontrola, po níž padne rozhodnutí, zda bude použita v závodě stávající převodovka," uvádí se v krátkém prohlášení.
"Nebudeme hazardovat. Myslím, že je pro nás po takovém výsledku důležité získat maximální počet bodů do šampionátu, k tomu ovšem musíme závod dokončit. Takže pro nás zůstává klíčovou prioritou spolehlivost. Pokud budeme mít jakoukoli pochybnost, provedeme určitě výměnu daného komponentu," doplnil týmové vyjádření Mattia Binotto.
Pokud by taková situace nastala, znamenalo by to pro Leclerca pád do třetí řady na šesté místo. V první řadě by se tak ocitla dvojice Max Verstappen a Valtteri Bottas, na Leclercově smůle by ještě posunem do druhé řady vydělal Lando Norris.
Dopolední uklidnění
Těžko říci, co se honilo Leclercovi ve snech ze soboty na neděli, ale nakonec mohl vyslechnout od týmu radostnou zprávu. Potvrdilo se, že první kontrola provedená bezprostředně po kvalifikaci byla správná, tým se jen další prověrkou v nedělním dopoledni chtěl ujistit, že nečíhá nějaké skryté nebo méně viditelné nebezpečí. Nakonec domácí závodník mohl dodatečně po oficiální zprávě týmu Ferrari zajásat a oslavit své osmé pole position (mimochodem to poslední zajel před necelými dvěma roky v Mexiku): "Po podrobné kontrole, aby se vyloučilo riziko selhání, konstatujeme, že Leclercova převodovka unikla jakémukoli poškození a z toho důvodu může Charles zaujmout své původní místo na startovním roštu."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.