Za normálních okolností by slavil, ale místo toho se obává, zda jeho pole-position nebude pouze Pyrrhovo vítězství. Pokud byla po jeho kvalifikační nehodě poškozena převodovka, místo velké radosti přijde kruté vystřízlivění.
Po první sérii kvalifikačních pokusů v Q3 se domácí pilot ocitl na špici startovního pole. V době existence F1 by to byl první případ, protože těch možností zase tolik nebylo. V druhém pokusu se mu stala osudná pasáž druhých dvou zatáček u plaveckého bazénu, kde svůj SF21 řádně otloukl o bariéru. Kvalifikace byla ukončena a Leclerc v té chvíli vyhlášen jejím vítězem, ovšem výsledky jsou prozatímní. Pokud při havárii doznala úhony převodovka Charlesova vozu, bude to znamenat propad na startovním roštu.
Poté, co opustil havarovaný vůz, byl Leclerc dotázán na své pocity: "Není to stejný pocit, jako když vyhrajete kvalifikaci. Momentálně se cítím na ho**o, to říkám upřímně. Čekám na zprávy o převodovce, takže si výsledek kvalifikace nemohu užít, jak bych chtěl."
Novináři okamžitě vytáhli na světlo nehodu Michaela Schumachera, jenž v roce 2006 shodou okolností také ve Ferrari, zastavil v zatáčce La Rascasse a tím způsobil přerušení kvalifikace. Pochopitelně Leclercovi položili otázku, jestli také v jeho případě nešlo o úmysl. "Myslím, že Max a Valtteri o tom mluvili na tiskové konferenci. Snad by si to mohli myslet, dokud neviděli záznam z nehody. Jsem si jist, že jakmile obrázky shlédli... Mohu vám říci, že kdybych to udělal záměrně, šel bych na to mnohem chytřeji, nenajel bych do bariéry v plné rychlosti a neriskoval, že zničím převodovku. Takže to opravdu nebyl úmysl," hájil se Leclerc. Ostatně právě Max Verstappen v této pasáži boural v minulosti už dvakrát.
"Moje poslední kolo nezačalo skvěle, proto jsem v posledním sektoru trochu víc tlačil. Na jeho počátku jsem něco získal, ale pak jsem havaroval a přišel o všechno. Je to tak, šel jsem do toho naplno až do posledních metrů. To je jedna z mých silných stránek, proto mám kvalifikace vcelku slušné. A to je také důvod, proč jsem dnes chyboval. Rozhodně mě to nepřiměje změnit přístup v dalších závodech, protože vždy do toho musím jít až do samého konce. Ale bude těžké se vyrovnat s penalizací, pokud budeme muset převodovku vyměnit," dodal Leclerc.
Nechceme hazrdovat, zní z tábora Ferrari
Po zevrubné prohlídce vydalo Ferrari ve večerních hodinách prohlášení týkající se stavu Leclercovy převodovky, ale příliš jasno do případu nevneslo: "První prohlídka vozu Charlese Leclerca neodhalila žádné vážnější poškození. Zítra bude provedena další kontrola, po níž padne rozhodnutí, zda bude použita v závodě stávající převodovka," uvádí se v krátkém prohlášení.
"Nebudeme hazardovat. Myslím, že je pro nás po takovém výsledku důležité získat maximální počet bodů do šampionátu, k tomu ovšem musíme závod dokončit. Takže pro nás zůstává klíčovou prioritou spolehlivost. Pokud budeme mít jakoukoli pochybnost, provedeme určitě výměnu daného komponentu," doplnil týmové vyjádření Mattia Binotto.
Pokud by taková situace nastala, znamenalo by to pro Leclerca pád do třetí řady na šesté místo. V první řadě by se tak ocitla dvojice Max Verstappen a Valtteri Bottas, na Leclercově smůle by ještě posunem do druhé řady vydělal Lando Norris.
Dopolední uklidnění
Těžko říci, co se honilo Leclercovi ve snech ze soboty na neděli, ale nakonec mohl vyslechnout od týmu radostnou zprávu. Potvrdilo se, že první kontrola provedená bezprostředně po kvalifikaci byla správná, tým se jen další prověrkou v nedělním dopoledni chtěl ujistit, že nečíhá nějaké skryté nebo méně viditelné nebezpečí. Nakonec domácí závodník mohl dodatečně po oficiální zprávě týmu Ferrari zajásat a oslavit své osmé pole position (mimochodem to poslední zajel před necelými dvěma roky v Mexiku): "Po podrobné kontrole, aby se vyloučilo riziko selhání, konstatujeme, že Leclercova převodovka unikla jakémukoli poškození a z toho důvodu může Charles zaujmout své původní místo na startovním roštu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.