Za normálních okolností by slavil, ale místo toho se obává, zda jeho pole-position nebude pouze Pyrrhovo vítězství. Pokud byla po jeho kvalifikační nehodě poškozena převodovka, místo velké radosti přijde kruté vystřízlivění.
Po první sérii kvalifikačních pokusů v Q3 se domácí pilot ocitl na špici startovního pole. V době existence F1 by to byl první případ, protože těch možností zase tolik nebylo. V druhém pokusu se mu stala osudná pasáž druhých dvou zatáček u plaveckého bazénu, kde svůj SF21 řádně otloukl o bariéru. Kvalifikace byla ukončena a Leclerc v té chvíli vyhlášen jejím vítězem, ovšem výsledky jsou prozatímní. Pokud při havárii doznala úhony převodovka Charlesova vozu, bude to znamenat propad na startovním roštu.
Poté, co opustil havarovaný vůz, byl Leclerc dotázán na své pocity: "Není to stejný pocit, jako když vyhrajete kvalifikaci. Momentálně se cítím na ho**o, to říkám upřímně. Čekám na zprávy o převodovce, takže si výsledek kvalifikace nemohu užít, jak bych chtěl."
Novináři okamžitě vytáhli na světlo nehodu Michaela Schumachera, jenž v roce 2006 shodou okolností také ve Ferrari, zastavil v zatáčce La Rascasse a tím způsobil přerušení kvalifikace. Pochopitelně Leclercovi položili otázku, jestli také v jeho případě nešlo o úmysl. "Myslím, že Max a Valtteri o tom mluvili na tiskové konferenci. Snad by si to mohli myslet, dokud neviděli záznam z nehody. Jsem si jist, že jakmile obrázky shlédli... Mohu vám říci, že kdybych to udělal záměrně, šel bych na to mnohem chytřeji, nenajel bych do bariéry v plné rychlosti a neriskoval, že zničím převodovku. Takže to opravdu nebyl úmysl," hájil se Leclerc. Ostatně právě Max Verstappen v této pasáži boural v minulosti už dvakrát.
"Moje poslední kolo nezačalo skvěle, proto jsem v posledním sektoru trochu víc tlačil. Na jeho počátku jsem něco získal, ale pak jsem havaroval a přišel o všechno. Je to tak, šel jsem do toho naplno až do posledních metrů. To je jedna z mých silných stránek, proto mám kvalifikace vcelku slušné. A to je také důvod, proč jsem dnes chyboval. Rozhodně mě to nepřiměje změnit přístup v dalších závodech, protože vždy do toho musím jít až do samého konce. Ale bude těžké se vyrovnat s penalizací, pokud budeme muset převodovku vyměnit," dodal Leclerc.
Nechceme hazrdovat, zní z tábora Ferrari
Po zevrubné prohlídce vydalo Ferrari ve večerních hodinách prohlášení týkající se stavu Leclercovy převodovky, ale příliš jasno do případu nevneslo: "První prohlídka vozu Charlese Leclerca neodhalila žádné vážnější poškození. Zítra bude provedena další kontrola, po níž padne rozhodnutí, zda bude použita v závodě stávající převodovka," uvádí se v krátkém prohlášení.
"Nebudeme hazardovat. Myslím, že je pro nás po takovém výsledku důležité získat maximální počet bodů do šampionátu, k tomu ovšem musíme závod dokončit. Takže pro nás zůstává klíčovou prioritou spolehlivost. Pokud budeme mít jakoukoli pochybnost, provedeme určitě výměnu daného komponentu," doplnil týmové vyjádření Mattia Binotto.
Pokud by taková situace nastala, znamenalo by to pro Leclerca pád do třetí řady na šesté místo. V první řadě by se tak ocitla dvojice Max Verstappen a Valtteri Bottas, na Leclercově smůle by ještě posunem do druhé řady vydělal Lando Norris.
Dopolední uklidnění
Těžko říci, co se honilo Leclercovi ve snech ze soboty na neděli, ale nakonec mohl vyslechnout od týmu radostnou zprávu. Potvrdilo se, že první kontrola provedená bezprostředně po kvalifikaci byla správná, tým se jen další prověrkou v nedělním dopoledni chtěl ujistit, že nečíhá nějaké skryté nebo méně viditelné nebezpečí. Nakonec domácí závodník mohl dodatečně po oficiální zprávě týmu Ferrari zajásat a oslavit své osmé pole position (mimochodem to poslední zajel před necelými dvěma roky v Mexiku): "Po podrobné kontrole, aby se vyloučilo riziko selhání, konstatujeme, že Leclercova převodovka unikla jakémukoli poškození a z toho důvodu může Charles zaujmout své původní místo na startovním roštu."
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.