Fernando Alonso chválí Estebana Ocona. Dvojnásobný mistr světa ze Španělska tvrdí, že rychlostně zatím není na úrovni svého mladšího kolegy.
Fernando Alonso se po dvou letech strávených mimo Formuli 1, do královny motorsportu vrátil. Avšak zatím je to z jeho strany poněkud slabší. Ne, že by Španěl nepodával dobré výkony, nicméně Alonsův stájový kolega Ocon vypadá o něco lépe.
Dokládá to i průběžná tabulka, ve které Ocon nasbíral deset bodů, přičemž Alonso o pět méně. Brzy čtyřicetiletý Španěl uznává, že ačkoliv dělá co může, na výrazně mladšího parťáka to prozatím nestačí. „Určitě je velmi dobrý, to vidíme všichni. Musím říct, že dělám maximum, dávám do toho všechno, ale zatím to nestačí k tomu, abych byl na jeho úrovni. Musím dál pracovat. Je místy až neuvěřitelné, co s autem dokáže," hlásí Španěl.
Zároveň však dodává, že podobný scénář očekával a při obhajobě tohoto tvrzení poukazuje právě na Ocona. Ten byl totiž loni ve své premiérové sezoně u týmu prokazatelně pomalejší než Ricciardo, což podle Fernanda znamená, že každý pilot potřebuje v novém prostředí čas na aklimatizaci.
„Tak nějak jsem to čekal. Když se podíváte na loňský rok, byl Esteban pomalejší než Ricciardo, přitom letos je skvělý. Totéž platí o Danielovi, Hulknbergovi i Carlosovi, všichni ti byli u Renaultu oproti týmovým kolegům ve své první sezoně pomalejší. Značí to, že potřebuju čas na aklimatizaci. Dělám maximum," popisuje.
S pokrokem Alpine je ostřílený bard spokojený. „Na začátku sezony to nebylo dobré, ale v posledních dvou závodech jsme ukázali konkurenceschopnost. Myslím, že se můžeme zařadit za Ferrari a McLaren."
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.