Fernando Alonso chválí Estebana Ocona. Dvojnásobný mistr světa ze Španělska tvrdí, že rychlostně zatím není na úrovni svého mladšího kolegy.
Fernando Alonso se po dvou letech strávených mimo Formuli 1, do královny motorsportu vrátil. Avšak zatím je to z jeho strany poněkud slabší. Ne, že by Španěl nepodával dobré výkony, nicméně Alonsův stájový kolega Ocon vypadá o něco lépe.
Dokládá to i průběžná tabulka, ve které Ocon nasbíral deset bodů, přičemž Alonso o pět méně. Brzy čtyřicetiletý Španěl uznává, že ačkoliv dělá co může, na výrazně mladšího parťáka to prozatím nestačí. „Určitě je velmi dobrý, to vidíme všichni. Musím říct, že dělám maximum, dávám do toho všechno, ale zatím to nestačí k tomu, abych byl na jeho úrovni. Musím dál pracovat. Je místy až neuvěřitelné, co s autem dokáže," hlásí Španěl.
Zároveň však dodává, že podobný scénář očekával a při obhajobě tohoto tvrzení poukazuje právě na Ocona. Ten byl totiž loni ve své premiérové sezoně u týmu prokazatelně pomalejší než Ricciardo, což podle Fernanda znamená, že každý pilot potřebuje v novém prostředí čas na aklimatizaci.
„Tak nějak jsem to čekal. Když se podíváte na loňský rok, byl Esteban pomalejší než Ricciardo, přitom letos je skvělý. Totéž platí o Danielovi, Hulknbergovi i Carlosovi, všichni ti byli u Renaultu oproti týmovým kolegům ve své první sezoně pomalejší. Značí to, že potřebuju čas na aklimatizaci. Dělám maximum," popisuje.
S pokrokem Alpine je ostřílený bard spokojený. „Na začátku sezony to nebylo dobré, ale v posledních dvou závodech jsme ukázali konkurenceschopnost. Myslím, že se můžeme zařadit za Ferrari a McLaren."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.