Další stájí odhalující svůj nový monopost se stal Williams, jenž bude od letošní sezóny používat odlišné zbarvení, než na které jsme byli v minulém roce zvyklí.
Williams měl dnes odhalit nové auto pomocí aplikace pro rozšířenou realitu, ta však byla hacknuta, proto to nebude možné, proto si místo novátorského počinu musíme vystačit s klasickými fotografiemi a videem.
Zbarvení vozu FW43B je zcela nové, nicméně kromě zdůraznění transformace a budoucích ambicí v první sezóně pod novým americkým vedením (Dorilton Caital) obsahuje také prvky z minulosti Williamsu.
"Auto bude závodit s dramatický novou vizuální identitou obsahující zbarvení inspirované všemi vítěznými vozy Williamsu z let 80. a 90. minulého století. Zdůrazňuje kombinaci modré, bílé a žluté," uvádí tým ke svému novému autu, jež z důvodu drobných změn nese označení FW43B místo FW44.
"We don't forget our history, our heritage, but we are moving on to a bright future." pic.twitter.com/3rzXdLiSir
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 5, 2021
Výkonný ředitel týmu Jost Capito k tomu říká: "Williams je sportovní ikonou a týmem, který si vybudoval úspěšnou pověst díky čistému odhodlání a pevně provázenému s inovací, velkým závodním umění a absolutní touhou po vítězství."
"Vrcholy a pády jsou typické pro kteroukoliv dlouho zavedenou sportovní značku a historický úspěch může být velkým motivátorem. Nelze však na něj spoléhat při budování budoucího úspěchu v moderní éře Formule 1. Proto jsme vytvořili čerstvé, nové zbarvení pro letošní auto," vysvětluje dále Capito.
"Zatímco teprve začínáme tuto novou cestu a před sebou máme spoustu práce, jsme spokojeni se správným směrem a těšíme se na pokračující pokroky na dráze v této sezóně," dodává výkonný ředitel Williamsu.
V sezóně 2021 za něj budou závodit Nicholas Latifi s Georgem Russellem, roli rezervního pilota plní Jack Aitken, testovacím jezdcem je Roy Nissany a vývojovou pilotkou pracující zejména na simulátoru se stává Jamie Chadwicková.
Fotogalerie:Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.