Další stájí odhalující svůj nový monopost se stal Williams, jenž bude od letošní sezóny používat odlišné zbarvení, než na které jsme byli v minulém roce zvyklí.
Williams měl dnes odhalit nové auto pomocí aplikace pro rozšířenou realitu, ta však byla hacknuta, proto to nebude možné, proto si místo novátorského počinu musíme vystačit s klasickými fotografiemi a videem.
Zbarvení vozu FW43B je zcela nové, nicméně kromě zdůraznění transformace a budoucích ambicí v první sezóně pod novým americkým vedením (Dorilton Caital) obsahuje také prvky z minulosti Williamsu.
"Auto bude závodit s dramatický novou vizuální identitou obsahující zbarvení inspirované všemi vítěznými vozy Williamsu z let 80. a 90. minulého století. Zdůrazňuje kombinaci modré, bílé a žluté," uvádí tým ke svému novému autu, jež z důvodu drobných změn nese označení FW43B místo FW44.
"We don't forget our history, our heritage, but we are moving on to a bright future." pic.twitter.com/3rzXdLiSir
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 5, 2021
Výkonný ředitel týmu Jost Capito k tomu říká: "Williams je sportovní ikonou a týmem, který si vybudoval úspěšnou pověst díky čistému odhodlání a pevně provázenému s inovací, velkým závodním umění a absolutní touhou po vítězství."
"Vrcholy a pády jsou typické pro kteroukoliv dlouho zavedenou sportovní značku a historický úspěch může být velkým motivátorem. Nelze však na něj spoléhat při budování budoucího úspěchu v moderní éře Formule 1. Proto jsme vytvořili čerstvé, nové zbarvení pro letošní auto," vysvětluje dále Capito.
"Zatímco teprve začínáme tuto novou cestu a před sebou máme spoustu práce, jsme spokojeni se správným směrem a těšíme se na pokračující pokroky na dráze v této sezóně," dodává výkonný ředitel Williamsu.
V sezóně 2021 za něj budou závodit Nicholas Latifi s Georgem Russellem, roli rezervního pilota plní Jack Aitken, testovacím jezdcem je Roy Nissany a vývojovou pilotkou pracující zejména na simulátoru se stává Jamie Chadwicková.
Fotogalerie:Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.