Další stájí odhalující svůj nový monopost se stal Williams, jenž bude od letošní sezóny používat odlišné zbarvení, než na které jsme byli v minulém roce zvyklí.
Williams měl dnes odhalit nové auto pomocí aplikace pro rozšířenou realitu, ta však byla hacknuta, proto to nebude možné, proto si místo novátorského počinu musíme vystačit s klasickými fotografiemi a videem.
Zbarvení vozu FW43B je zcela nové, nicméně kromě zdůraznění transformace a budoucích ambicí v první sezóně pod novým americkým vedením (Dorilton Caital) obsahuje také prvky z minulosti Williamsu.
"Auto bude závodit s dramatický novou vizuální identitou obsahující zbarvení inspirované všemi vítěznými vozy Williamsu z let 80. a 90. minulého století. Zdůrazňuje kombinaci modré, bílé a žluté," uvádí tým ke svému novému autu, jež z důvodu drobných změn nese označení FW43B místo FW44.
"We don't forget our history, our heritage, but we are moving on to a bright future." pic.twitter.com/3rzXdLiSir
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 5, 2021
Výkonný ředitel týmu Jost Capito k tomu říká: "Williams je sportovní ikonou a týmem, který si vybudoval úspěšnou pověst díky čistému odhodlání a pevně provázenému s inovací, velkým závodním umění a absolutní touhou po vítězství."
"Vrcholy a pády jsou typické pro kteroukoliv dlouho zavedenou sportovní značku a historický úspěch může být velkým motivátorem. Nelze však na něj spoléhat při budování budoucího úspěchu v moderní éře Formule 1. Proto jsme vytvořili čerstvé, nové zbarvení pro letošní auto," vysvětluje dále Capito.
"Zatímco teprve začínáme tuto novou cestu a před sebou máme spoustu práce, jsme spokojeni se správným směrem a těšíme se na pokračující pokroky na dráze v této sezóně," dodává výkonný ředitel Williamsu.
V sezóně 2021 za něj budou závodit Nicholas Latifi s Georgem Russellem, roli rezervního pilota plní Jack Aitken, testovacím jezdcem je Roy Nissany a vývojovou pilotkou pracující zejména na simulátoru se stává Jamie Chadwicková.
Fotogalerie:
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.