Bývalý pilot Formule 1 Mika Salo se v rozhovoru pro finské novináře rozpovídal o pohonné jednotce Ferrari, která byla loni předmětem mnoha vášnivých debat. Nynější sportovní komisař tvrdí, že Scuderia musela v rámci trestu za své obcházení pravidel jezdit s nižším průtokem paliva. To už každopádně podle Sala v této sezoně platit nebude.
Jak to bylo s pohonnou jednotkou Ferrari? Na tuto otázku se snaží nalézt odpověď celá řada expertů. Zatím neúspěšné. Pravda je taková, že zatímco v sezoně 2019 byl motor Ferrari nejlepším v poli, o pár měsíců později se z něj naopak stal ten nejhorší.
Zákulisní informace hovořily o dohodě mezi Maranellem a FIA, která měla výkon italských agregátů omezit. Žádné oficiálně stanovisko však vydáno nebylo, zejména proto, že Ferrari nechtělo dát soupeřům informace ohledně technického řešení svých motorů.
Teď si však bývalý pilot a nynější komisař Velkých cen Mika Salo pustil pusu na špacír. Podle někdejšího pilota Toyoty nebo právě Ferrari musela Scuderia používat nižší průtok paliva, což bylo jejím trestem za obcházení pravidel. Ke stejnému kroku měli být donuceni i její zákazníci, tedy Alfa Romeo a Haas.
„Alfa na tom byla minulý rok špatně, protože jezdila s motory Ferrari. Totéž platí o Haasu. Tyto týmy musely používat menší průtok paliva, protože právě to byl trest Ferrari za podvádění," hlásí Salo.
A zároveň dodává, že letos by se měla situace zlepšit. „Myslím, že v aktuálním ročníku na tom budou docela dobře. Nevím, jestli Ferrari nasadí úplně nový motor, každopádně už budou mít povolené, aby ho využívali naplno. Výkon se jim vrátí," uzavírá.
V této souvislosti nedávno hovořil šéf Scuderie Mattia Binotto o tom, že jeho tým chystá zbrusu novou architekturu pohonné jednotky, ve které se má nacházet neporovnatelně více potenciálu. Jaká je skutečně situace, to se začneme dozvídat už za dva týdny, kdy v Bahrajnu startují předsezonní testy.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.