Jak dopadly duely mezi týmovými kolegy v sezóně 2020 poznamenané pandemii koronaviru? Vyrovnaná situace panovala u Haasu a McLarenu, jednoznačným triumfem jednoho z jezdců naopak skončila u Red Bullu či u Williamsu. Porovnáme výsledky z kvalifikací a závodů, podíváme se na celkový počet bodů, nejlepší umístění v kvalifikaci i v závodě a počet odstoupení.
Hamilton si také letos snadno poradil s Bottasem, jenž v šampionátu nasbíral o 124 bodů méně. Lewis jej sice chválí, ale Fin jej ani tento rok nedokázal moc potrápit - úspěšnější byl pouze v 5 kvalifikacích a lépe dojel ve 4 závodech z celkových 17, přičemž jednou nebyl klasifikován kvůli závadě na motoru.
Red BullV rakouské stáji jasně dominuje Verstappen, jenž Albona porazil ve všech sedmnácti kvalifikacích. Jednoznačné to bylo i ve velkých cenách, z nichž pět nedokončil. Thajský pilot nedokázal nasbírat ani polovinu bodů, co Max, není tedy divu, že jej od příštího ročníku u týmu nahradí Pérez.
McLarenNejtěsněji skončilo měření týmových kolegů u McLarenu. Jen těsně navrch měl Norris, který byl úspěšnější v 9 kvalifikacích a závodech, ovšem na rozdíl od Sainze do cíle nedojel pouze jednou, získal o 8 mistrovských bodů méně a nedokázal se dostat na 2. místo na pódiu či obsadit 3. místo v sobotu. Španěl z Wokingu odchází, na jeho pozici nastoupí Ricciardo.
Racing PointStroll sice dokázal vyhrát jednu kvalifikaci (v Turecku), jinak na Péreze po všech stránkách ztrácel. Mexičan jej v sobotu porazil 10krát a pro svou stáj vyjel o 50 bodů více. V závodech podával konzistentní výkony a v šampionátu pilotů skončil na výborném čtvrtém místě. Proto bylo až s podivem, že mu po vypovězení smlouvy hrozilo opuštění F1 - na poslední chvíli si však plácl s Red Bullem, jeho sedačku dostane příští rok po přejmenování týmu na Aston Martin Vettel.
RenaultRicciardo předčil u Renaultu Ocona po všech stránkách kromě dojezdu do cíle ve Velké ceně Sáchiru, kde bral Esteban stříbro. Vysmátý Australan byl jinak jasně úspěšnější v závodech (13:4) i v kvalifikacích (15:2) a francouzskému týmu přispěl téměř dvojnásobným množstvím bodů. V celkovém pořadí mezi piloty skončil pátý.
FerrariVettel u Scuderie tahal za kratší konec, mladšího týmového kolegu porazil jen ve 4 kvalifikacích a pouze pětkrát dojel do cíle na lepší pozici, Leclerc ale nebyl 4krát klasifikován. Počet mistrovských bodů hovoří za vše - Sebastian jich vybojoval pouze třetinu, své místo tak musí v Maranellu uvolnit Sainzovi.
AlphaTauriGasly se loni po sesazení k Toro Rosso vzchopil a také letos potvrzoval své kvality. Kvjata v kvalifikacích zdolal 13krát, v Monze dokázal dokonce závod vyhrát. Rus ve srovnání s ním nasbíral jen 32 bodů a v F1 končí. Na jeho místo nastoupí Cunoda.
Alfa RomeoGiovinazzi letos dokázal s Räikkönenem držet krok a v kvalifikacích měl dokonce o něco navrch (9:8), Fin nicméně své zkušenosti uplatňoval ve velkých cenách, v nichž dojel 12krát před Antoniem. Alfa Romeo na chvostu pole paběrkovala, oba piloti získali po 4 bodech, čímž svému týmu pomohli k 7. místu mezi konstruktéry.
HaasMagnussen byl letos o něco úspěšnější v kvalifikacích, více lepších umístění v závodech má na kontě Grosjean, Kevin však sedm z nich nedokončil. Francouz získal o jeden bod více, oba jezdci si byli jinak celkem vyrovnaní. Vedení Haasu se ale rozhodlo je oba vyměnit, příští rok přivítá mladíky Mazepina s Mickem Schumacherem.
WilliamsRussell je budoucí hvězdou, což dokázal při svém záskoku u Mercedesu, kde dokonce v Bahrajnu dlouho vedl, než jej postihly technické potíže. Latifi pro něj nebyl soupeřem, předčil jej ve všech kvalifikacích, desetkrát v neděli dojel před ním. S nekonkurenceschopným autem ale nikdo z nich na bod nedosáhl.
Počet bodů a konečné umístění v šampionátu 2020:
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.