Jak dopadly duely mezi týmovými kolegy v sezóně 2020 poznamenané pandemii koronaviru? Vyrovnaná situace panovala u Haasu a McLarenu, jednoznačným triumfem jednoho z jezdců naopak skončila u Red Bullu či u Williamsu. Porovnáme výsledky z kvalifikací a závodů, podíváme se na celkový počet bodů, nejlepší umístění v kvalifikaci i v závodě a počet odstoupení.
Hamilton si také letos snadno poradil s Bottasem, jenž v šampionátu nasbíral o 124 bodů méně. Lewis jej sice chválí, ale Fin jej ani tento rok nedokázal moc potrápit - úspěšnější byl pouze v 5 kvalifikacích a lépe dojel ve 4 závodech z celkových 17, přičemž jednou nebyl klasifikován kvůli závadě na motoru.
Red BullV rakouské stáji jasně dominuje Verstappen, jenž Albona porazil ve všech sedmnácti kvalifikacích. Jednoznačné to bylo i ve velkých cenách, z nichž pět nedokončil. Thajský pilot nedokázal nasbírat ani polovinu bodů, co Max, není tedy divu, že jej od příštího ročníku u týmu nahradí Pérez.
McLarenNejtěsněji skončilo měření týmových kolegů u McLarenu. Jen těsně navrch měl Norris, který byl úspěšnější v 9 kvalifikacích a závodech, ovšem na rozdíl od Sainze do cíle nedojel pouze jednou, získal o 8 mistrovských bodů méně a nedokázal se dostat na 2. místo na pódiu či obsadit 3. místo v sobotu. Španěl z Wokingu odchází, na jeho pozici nastoupí Ricciardo.
Racing PointStroll sice dokázal vyhrát jednu kvalifikaci (v Turecku), jinak na Péreze po všech stránkách ztrácel. Mexičan jej v sobotu porazil 10krát a pro svou stáj vyjel o 50 bodů více. V závodech podával konzistentní výkony a v šampionátu pilotů skončil na výborném čtvrtém místě. Proto bylo až s podivem, že mu po vypovězení smlouvy hrozilo opuštění F1 - na poslední chvíli si však plácl s Red Bullem, jeho sedačku dostane příští rok po přejmenování týmu na Aston Martin Vettel.
RenaultRicciardo předčil u Renaultu Ocona po všech stránkách kromě dojezdu do cíle ve Velké ceně Sáchiru, kde bral Esteban stříbro. Vysmátý Australan byl jinak jasně úspěšnější v závodech (13:4) i v kvalifikacích (15:2) a francouzskému týmu přispěl téměř dvojnásobným množstvím bodů. V celkovém pořadí mezi piloty skončil pátý.
FerrariVettel u Scuderie tahal za kratší konec, mladšího týmového kolegu porazil jen ve 4 kvalifikacích a pouze pětkrát dojel do cíle na lepší pozici, Leclerc ale nebyl 4krát klasifikován. Počet mistrovských bodů hovoří za vše - Sebastian jich vybojoval pouze třetinu, své místo tak musí v Maranellu uvolnit Sainzovi.
AlphaTauriGasly se loni po sesazení k Toro Rosso vzchopil a také letos potvrzoval své kvality. Kvjata v kvalifikacích zdolal 13krát, v Monze dokázal dokonce závod vyhrát. Rus ve srovnání s ním nasbíral jen 32 bodů a v F1 končí. Na jeho místo nastoupí Cunoda.
Alfa RomeoGiovinazzi letos dokázal s Räikkönenem držet krok a v kvalifikacích měl dokonce o něco navrch (9:8), Fin nicméně své zkušenosti uplatňoval ve velkých cenách, v nichž dojel 12krát před Antoniem. Alfa Romeo na chvostu pole paběrkovala, oba piloti získali po 4 bodech, čímž svému týmu pomohli k 7. místu mezi konstruktéry.
HaasMagnussen byl letos o něco úspěšnější v kvalifikacích, více lepších umístění v závodech má na kontě Grosjean, Kevin však sedm z nich nedokončil. Francouz získal o jeden bod více, oba jezdci si byli jinak celkem vyrovnaní. Vedení Haasu se ale rozhodlo je oba vyměnit, příští rok přivítá mladíky Mazepina s Mickem Schumacherem.
WilliamsRussell je budoucí hvězdou, což dokázal při svém záskoku u Mercedesu, kde dokonce v Bahrajnu dlouho vedl, než jej postihly technické potíže. Latifi pro něj nebyl soupeřem, předčil jej ve všech kvalifikacích, desetkrát v neděli dojel před ním. S nekonkurenceschopným autem ale nikdo z nich na bod nedosáhl.
Počet bodů a konečné umístění v šampionátu 2020:
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.