O budoucnosti působení značky Mercedes v F1 se vedly nějakou dobu dohady, včetně zpráv o zeštíhlování organizace a především ukončení působení šéfa týmu Toto Wolffa. Nyní je už vše jasné a radovat se vedle příznivců může také Lewis Hamilton.
Mercedes totiž v pátek 18. prosince oficiálně oznámil, že týmový partner INEOS získává v týmu třetinový podíl a tím pádem se staví na stejnou úroveň akcionářů Daimler a Toto Wolffa. Aby došlo k dorovnání rovnocenného partnerství, Daimler poníží svůj dosavadní 60% podíl, zatímco Wolff ho navýší na patřičnou laťku.
Právě osmačtyřicetiletý Rakušan Torger Christian "Toto" Wolff, jehož majetek byl loni odhadován na 550 milionů švýcarských franků, si v týmu ponechá post generálního ředitele po dobu následujících tří let. Mercedes při této příležitosti uvedl, že v případě přechodu na jinou funkci bude mít Wolff dostatek času a volnost takový krok učinit, až usoudí, že nastal správný čas.
Po nějaké době nejistoty tak je jisté, že se Wolff bude stát v čele výkonných operací společnosti a závodního týmu, což bezesporu uvítá Lewis Hamilton. Brit se vůbec netají svým obdivem k Wolffovi a již několikrát naznačil, že oceňuje jeho přístup a je potěšen vzájemnou spoluprací. Když jsme u Hamiltona, jeho budoucí smlouva s Mercedesem ještě nebyla podepsána, ale Lewis se vyjádřil v tom smyslu, že očekává vyřešení kontraktu do Vánoc. Wolffovo setrvání v týmu by mohlo rozhodujícím způsobem sedminásobnému mistru světa pomoci v rozhodování.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.