O budoucnosti působení značky Mercedes v F1 se vedly nějakou dobu dohady, včetně zpráv o zeštíhlování organizace a především ukončení působení šéfa týmu Toto Wolffa. Nyní je už vše jasné a radovat se vedle příznivců může také Lewis Hamilton.
Mercedes totiž v pátek 18. prosince oficiálně oznámil, že týmový partner INEOS získává v týmu třetinový podíl a tím pádem se staví na stejnou úroveň akcionářů Daimler a Toto Wolffa. Aby došlo k dorovnání rovnocenného partnerství, Daimler poníží svůj dosavadní 60% podíl, zatímco Wolff ho navýší na patřičnou laťku.
Právě osmačtyřicetiletý Rakušan Torger Christian "Toto" Wolff, jehož majetek byl loni odhadován na 550 milionů švýcarských franků, si v týmu ponechá post generálního ředitele po dobu následujících tří let. Mercedes při této příležitosti uvedl, že v případě přechodu na jinou funkci bude mít Wolff dostatek času a volnost takový krok učinit, až usoudí, že nastal správný čas.
Po nějaké době nejistoty tak je jisté, že se Wolff bude stát v čele výkonných operací společnosti a závodního týmu, což bezesporu uvítá Lewis Hamilton. Brit se vůbec netají svým obdivem k Wolffovi a již několikrát naznačil, že oceňuje jeho přístup a je potěšen vzájemnou spoluprací. Když jsme u Hamiltona, jeho budoucí smlouva s Mercedesem ještě nebyla podepsána, ale Lewis se vyjádřil v tom smyslu, že očekává vyřešení kontraktu do Vánoc. Wolffovo setrvání v týmu by mohlo rozhodujícím způsobem sedminásobnému mistru světa pomoci v rozhodování.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.