ŠÁCHÍR - 1. TRÉNINK; Mercedes předvádí bezkonkurenční formu také v Bahrajnu, Lewis Hamilton předčil svého týmového kolegu Valtteriho Bottase a předvedl téměř o vteřinu rychlejší čas než Sergio Pérez s Racing Pointem, ze čtvrtého místa se těší Carlos Sainz s McLarenem. Pirelli pilotům poskytlo ochutnávku pneumatik určených pro příští sezónu Formule 1.
Po ranním dešti už na suchou trať jako první vyrazil Verstappen, pár kapek se v zadní části stále objevovalo. Teplota vzduchu dosahovala 26 °C, trať pod zamračenou oblohou 27 °C.
Poprvé od srpna do vozu Alfy Rome míst Räikkönena usedl testovací pilot Kubica, Williams dal šanci Nissanymu na úkor Russella. Magnussen hned vlétl do měřeného kola (1:35,524), přidávali se Bottas (1:31,736), Sainz (1:31,937), Albon (1:32,874) či Ricciardo (1:33,139 min).
Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze svého portfolia, navíc každý pilot dostal pro páteční tréninky dvě neoznačené C3 sady vyvinuté pro sezónu 2021, které musí být natlakovány méně (o 1,5 psi vpředu, o 0,5 psi méně vzadu).
Po 10 min se na čele objevil Hamilton s časem 1:31,014 a 1:30,503 min, Bottas (1:31,342) se Sainzem (1:31,627) a Ricciardem (1:31,807) se seřadili za ním. Fin se v Mercedesu necítí tak komfortně jako jeho týmový kolega, třikrát už zablokoval přední kola.
Renault věří, že mu poslední tři velké ceny kvůli vyšším teplotám budou vyhovovat, na čtvrtý McLaren mu schází 13 bodů, třetí Racing Point jich má ještě o pět více. Jeho mechanici nicméně u Ocona na začátku řešili nějaký problém se zavěšením.
Po 25 min se mezi Stříbrné šípy dostaly oba vozy AlphyTauri - Kvjat 1:31,020, Gasly 1:31,102 min. Piloti se po kratší přestávce začali zlepšovat, před ní se zaměřovali na testování pneumatik, aerodynamiky a u Ferrari na flexibilitu podlahy.
Mercedesy poté opět zabraly: Hamilton předvedl kolo za 1:30,133 min, Bottas za 1:30,277. Mezi ně se dokázal vklínit Pérez - 1:30,201; Verstappen držel v polovině tréninku 4. pozici: 1:30,294.
Kvjatovi je smazán čas 1:30,951 za to, že se ve 4. zatáčce dostal všemi 4 koly mimo trať, předtím byl takto postižen i Lewis. Gaslymu, jenž zde ve velké ceně před 2. roky obsadil s Toro Rosso skvělé 5. místo, se daří postoupit na 3. příčku (1:30,049).
Grosjean v prostředním sektoru dostává smyk v rychlé pasáž a hlásí: "Jsem v pořádku, pneumatiky ale úplně odešly." V 2. zatáčce se o chvíli později roztáčí Leclerc, ani jeden vůz ale nebyl poškozen.
Track limits ⚠️Stewards will be clamping down on drivers running wide on the exit of Turn 4 this weekend - Hamilton loses a lap time for it#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/x5xjldSt6N
— Formula 1 (@F1) November 27, 2020Po 55 min se Hamiltonovi daří na středně-tvrdé směsi zvýšit laťku na 1:29,033 min, druhý Bottas na něj ztrácí téměř půl sekundy, třetí Gasly přes sekundu. Počasí se v poslední třetině zhoršovalo, opět se začaly objevovat kapky deště. Verstappen dostal smyk v nájezdu na cílovou rovinku.
Slušně si vedl Kubica, jenž se dlouho pohyboval v první desítce se ztrátou 1,7 s na nejrychlejší Mercedes a předčil mladšího kolegu Giovinazziho stěžujícího si v posledních kolech na rozsynchronizování převodovky.
Piloti v závěru kroužily s těžšími vozy a testovali výdrž pneumatik, byť 1. a 3. trénink neposkytnou tak relevantní data jako obvykle pro večerní závod, který se pojede pod umělým osvětlením. Mercedesy si udržují obrovský náskok, druhou pozici Red Bullu ohrožuje Racing Point s McLarenem. Ferrari jezdící převážně na pneumatikách pro příští rok končí mimo první desítku. Lepší obrázek získáme po 2. tréninku začínajícím v 16 hod.
Na závěr přikládám tabulku sezónního vývoje, kterou nám Formule 1 poskytla během 1. tréninku. Podle oficiálních údajů letos nejvíce zrychlila Alfa Romeo (-0,96 s) s Haasem (-0,8 s) a s Renaultem (- 0,76 s), nejmenší progres ve srovnání s nejrychlejším Mercedesem je naopak patrný u McLarenu (- 0,2 s), Racing Pointu (- 0,26 s) a Ferrari (- 0,29 s).
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.