ŠÁCHÍR - 1. TRÉNINK; Mercedes předvádí bezkonkurenční formu také v Bahrajnu, Lewis Hamilton předčil svého týmového kolegu Valtteriho Bottase a předvedl téměř o vteřinu rychlejší čas než Sergio Pérez s Racing Pointem, ze čtvrtého místa se těší Carlos Sainz s McLarenem. Pirelli pilotům poskytlo ochutnávku pneumatik určených pro příští sezónu Formule 1.
Po ranním dešti už na suchou trať jako první vyrazil Verstappen, pár kapek se v zadní části stále objevovalo. Teplota vzduchu dosahovala 26 °C, trať pod zamračenou oblohou 27 °C.
Poprvé od srpna do vozu Alfy Rome míst Räikkönena usedl testovací pilot Kubica, Williams dal šanci Nissanymu na úkor Russella. Magnussen hned vlétl do měřeného kola (1:35,524), přidávali se Bottas (1:31,736), Sainz (1:31,937), Albon (1:32,874) či Ricciardo (1:33,139 min).
Pirelli přivezlo C2 - C4 směsi ze svého portfolia, navíc každý pilot dostal pro páteční tréninky dvě neoznačené C3 sady vyvinuté pro sezónu 2021, které musí být natlakovány méně (o 1,5 psi vpředu, o 0,5 psi méně vzadu).
Po 10 min se na čele objevil Hamilton s časem 1:31,014 a 1:30,503 min, Bottas (1:31,342) se Sainzem (1:31,627) a Ricciardem (1:31,807) se seřadili za ním. Fin se v Mercedesu necítí tak komfortně jako jeho týmový kolega, třikrát už zablokoval přední kola.
Renault věří, že mu poslední tři velké ceny kvůli vyšším teplotám budou vyhovovat, na čtvrtý McLaren mu schází 13 bodů, třetí Racing Point jich má ještě o pět více. Jeho mechanici nicméně u Ocona na začátku řešili nějaký problém se zavěšením.
Po 25 min se mezi Stříbrné šípy dostaly oba vozy AlphyTauri - Kvjat 1:31,020, Gasly 1:31,102 min. Piloti se po kratší přestávce začali zlepšovat, před ní se zaměřovali na testování pneumatik, aerodynamiky a u Ferrari na flexibilitu podlahy.
Mercedesy poté opět zabraly: Hamilton předvedl kolo za 1:30,133 min, Bottas za 1:30,277. Mezi ně se dokázal vklínit Pérez - 1:30,201; Verstappen držel v polovině tréninku 4. pozici: 1:30,294.
Kvjatovi je smazán čas 1:30,951 za to, že se ve 4. zatáčce dostal všemi 4 koly mimo trať, předtím byl takto postižen i Lewis. Gaslymu, jenž zde ve velké ceně před 2. roky obsadil s Toro Rosso skvělé 5. místo, se daří postoupit na 3. příčku (1:30,049).
Grosjean v prostředním sektoru dostává smyk v rychlé pasáž a hlásí: "Jsem v pořádku, pneumatiky ale úplně odešly." V 2. zatáčce se o chvíli později roztáčí Leclerc, ani jeden vůz ale nebyl poškozen.
Track limits ⚠️Stewards will be clamping down on drivers running wide on the exit of Turn 4 this weekend - Hamilton loses a lap time for it#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/x5xjldSt6N
— Formula 1 (@F1) November 27, 2020Po 55 min se Hamiltonovi daří na středně-tvrdé směsi zvýšit laťku na 1:29,033 min, druhý Bottas na něj ztrácí téměř půl sekundy, třetí Gasly přes sekundu. Počasí se v poslední třetině zhoršovalo, opět se začaly objevovat kapky deště. Verstappen dostal smyk v nájezdu na cílovou rovinku.
Slušně si vedl Kubica, jenž se dlouho pohyboval v první desítce se ztrátou 1,7 s na nejrychlejší Mercedes a předčil mladšího kolegu Giovinazziho stěžujícího si v posledních kolech na rozsynchronizování převodovky.
Piloti v závěru kroužily s těžšími vozy a testovali výdrž pneumatik, byť 1. a 3. trénink neposkytnou tak relevantní data jako obvykle pro večerní závod, který se pojede pod umělým osvětlením. Mercedesy si udržují obrovský náskok, druhou pozici Red Bullu ohrožuje Racing Point s McLarenem. Ferrari jezdící převážně na pneumatikách pro příští rok končí mimo první desítku. Lepší obrázek získáme po 2. tréninku začínajícím v 16 hod.
Na závěr přikládám tabulku sezónního vývoje, kterou nám Formule 1 poskytla během 1. tréninku. Podle oficiálních údajů letos nejvíce zrychlila Alfa Romeo (-0,96 s) s Haasem (-0,8 s) a s Renaultem (- 0,76 s), nejmenší progres ve srovnání s nejrychlejším Mercedesem je naopak patrný u McLarenu (- 0,2 s), Racing Pointu (- 0,26 s) a Ferrari (- 0,29 s).
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.