Naposledy se seřadili piloti ke kvalifikačním jízdám, aby rozhodli o postavení na startu před závěrečnou Grand Prix sezóny 2018. Z TOP 3 se zatím situace nejméně příznivě vyvíjela pro Ferrari.
Tradiční klání na okruhu, kde se během závodu smráká, doposud ovládaly Red Bully nebo Mercedesy. Ferrari ale rozhodně nehodlalo říci poslední slovo, proto se s napětím čekalo, jak dopadne letošní poslední boj o pozice. Za mikrofony Sky sports seděli ikony F1, mistři světa Damon Hill a Nico Rosberg, který právě tady stvrdil svůj jediný titul, a Johnny Herbert. Byly tu ale i další známé tváře, například kytarista druhdy populárních Guns'n'Roses Slash.
Q1 - 18 minut:První měřený čas patřil Charlesu Leclercovi, (1:38.968), za ním se prezentoval odstupující Alonso, který jel v Abú Zabí svou poslední Grand Prix v kariéře: absolvoval Yas Marina circuit za 1:39.651. Pak už se ke slovu dostala špička: první z TOP 6 zajel maximum Räikkönen, 1:37,010, po něm se pustil do rychlého kola Vettel - první sektor mu vyšel lépe, poté začal ztrácet, aby ve výsledku skončil před svým kolegou: 1:36,946. Hamilton zareagoval časem 1:37,022, když jeho oba sektory byly pouze zelené, Bottas byl ještě pomalejší - 1:37,319. Všichni odjeli své pokusy na hyperměkké směsi.
Čekalo se na oba Red Bully, které vyrazily do boje až těsně před polovinou Q1: jejich výsledky stanovily průběžné pořadí první šestice - Ricciardo 1:37,117 a Verstappen byl tentokrát pomalejší: 1:37,195. Mercedesy si daly repete, ale ani Hamilton (1:36,828), ani Bottas (1:36,789) nestačili na druhý Vettelův pokus 1:36,775, kterým se nadále držel v čele. Skvělou formu potvrdil i Leclerc, který v samotném závěru zajel první dva sektory "fialové" a časem 1:37,124 poskočil na 7. místo. V posledním možném okamžiku se "spasili" Alonso - prodral se na 14. místo - a Ericsson, skončil nakonec dvanáctý, zatímco Gasly v poslední zatáčce ztratil výkon a musel svůj vůz odstavit zhruba v prostoru výjezdu z boxů. Nejsmutnější byl evidentně Hartley, jemuž k dosažení Q2 a na 15. Magnussena chybělo pouhých 0,060 vteřiny.
Do Q2 nepostoupili: Hartley, Gasly, Vandoorne, Sirotkin a Stroll.
Q2 - 15 minut:Pod oranžovějící oblohou vyrazili k boji o TOP 10 piloti pod vedením Lewise Hamiltona, následovaného pěticí dalších vozů, Leclercem, Ricciardem, Bottasem a Hülkenbergem. V zaváděcím kole se dokonce předjíždělo, Ricciardo a Hülkenberg se málem "potkali" při výjezdu z boxových stání.
Mercedesy zkoušely štěstí na ultraměkké směsi s výsledkem Hamilton 1:35,693 a Bottas 1:36,392. Piloti Ferrari v prvních pokusech nestačili, jejich ztráta byla náhle více než vteřinová (Räikkönen 1:36,735, Vettel 1:36,751), přičemž Sebastian měl před posledními dvěma zatáčkami smůlu v lehce překážejícím Grosjeanovi, takže mu vůbec nevyšla poslední minirovinka, za nimi se zapasoval Ricciardo - 1:36,964. Verstappen si opět dal trochu na čas, ale jeho čas byl zklamáním - 1:37,251. V první pasáži byl ze "zbytku světa" nejrychlejší Sainz - 1:1:36,982. Jenom dodejme, že Hamiltonův čas znamenal nový rekord trati v Abú Zabí.
Na hyperměkké směsi jely Saubery, Haasy, Renaulty a McLareny, špička vsadila na ultraměkkou. V ohrožení však byl jediný Verstappen, jemuž po prvních pokusech patřilo desáté místo. K druhým pokusům se vyřítil opět Hamilton v čele následován smečkou Haasů, Renaultů, Leclercem a Oconem, ale postupně se pole roztáhlo po celé už osvětlené trati.
Hamilton ale druhý pokus vypustil, navzdory tomu mu zůstala "zlatá medaile" za Q2. V posledních vteřinách opět dominoval Leclerc fialovými sektory 1 a 2 a časem 1:36,580 figuroval chvíli na třetím místě, aby pak skončil pátý. Chviličku se hřál a stříbrné příčce Vettel - 1:36,345, aby byl sesazen Verstappenem, který z 11. příčky poskočil na jeho místo - 1:36,144. Výborně si vedl také Hülkenberg, jenž se časem 1:36.732 zařadil hned za Leclerca.
Do Q3 nepostoupili: Sainz, Ericsson, Magnussen, Pérez, Alonso
Q3 - 12 minut:Do poslední části vyjel jako první Grosjean následovaný Oconem, z favoritů pak brázdil okruh Hamilton. Teď už šlo o místa, nebyl čas na spekulaci, takže se jelo na hyperměkké směsi.
První čas zaznamenal Grosjean 1:36,192, ale důležitější byl výkon Hamiltona, který opět posunul hranice - 1:35,295, ačkoliv na konci dlouhé rovinky probrzdil. Bottas zůstal o něco pozadu (1:35,419), Ricciardo (1:35,454) tentokrát předstihl Verstappena, před nějž se vměstnal i Räikkönen (1:35,511). Takže napětí do druhých pokusů uchoval Vettel, ztrácející časem 1:35,352 na Hamiltona 0,057 vteřiny.
K druhým pokusům vyrazila TOP 6 v pořadí Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen a Vettel. Hamilton předvedl opět famózní jízdu a následován Bottasem zajeli jako jediní pod 1:35,0 a obsadili první řadu. Zlepšili se i Ricciardo a Räikkönen, zatímco Verstappenovi druhý pokus nevyšel a zajel do boxů. Poslední na tahu byl Vettel, ale ani on přes veškeré zlepšení nedokázal pozice Mercedesu ohrozit.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.