Předposlední boj o startovní pozice do jisté míry ovlivnilo počasí a také pár drobných incidentů, které ještě mohou pořadím zamíchat. Jisté také jsou hned dvě penalizace v podání Ricciarda a Ocona.
Nad okruhem Interlagos se stahovaly mraky, teplota postupně klesala z původních 24 °C o tři stupně níž, trať vychladla ze 41 °C dokonce o deset stupňů, naopak vlhkost vzduchu ze 72 % vyskočila na 81 %. Vítr zpočátku silný 7,5 km/h se nakonec téměř utišil - 2,1 km/h. Predikce deště byla 60 % a také vláha z oblak do průběhu tréninku hodně promluvila.
It's getting very dark - some drivers are reporting spots of rain #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/eUPiLq7p9q
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q1 - 18 minut:První vyjel na trať Charles Leclerc a také on zaznamenal výkon 1:08,844. Celé pole nazulo superměkkou směs a piloti byli mírně znepokojeni postupující dešťovou frontou. První pokusy vyšly nejlépe Mercedesu, konkrétně Hamiltonovi (1:08,464), za nímž se seřadili oba piloti Ferrari, ale pak se rozjel jako express Verstappen a zaskočil konkurenci časem 1:08,205. Leclerc se postaral o vzrušení v zatáčce 10, kde chytil parádní "hodiny".
Zajímavý úkaz předvedli Vettel a Räikkönen - zajeli na setinu vteřiny stejný čas - 1:08,452. Bottas první pokus nezvládl, polepšil se až ve druhém. Po osmi minutách už Räikkönen hlásil první kapky deště v zatáčce 12, ale pořád se ještě dalo jezdit. Lepší časy se však už zajíždět nedařilo, na což doplatil především Sainz, jr. O to větší překvapení prožil Sirotkin, který se bezpečně prosadil do Q2.
Do Q2 nepostoupili: Sainz jr., Hartley, Alonso, Stroll, Vandoorne
Q2 - 15 minut:Otázka deště, který se měl nad Interlagos vrátit opět čtyři minuty po začátku Q2 ovlivnila další dění. U Ferrari sice poslali oba piloty na trať na supersoftech, ale vzápětí jak Vettel, tak Räikkönen vyměnili pneu za měkké a dosáhli bez potíží časů 1:07,776 resp. 1:08,028, s nimiž postoupili dále. A proti soupeřům získali do závodu určitou výhodu.
Ostatní totiž vsadili na opačnou variantu: vyjeli na superměkké směsi, aby si pojistili postup: nejrychlejší byl Bottas - 1:07,727, Hamilton byl dokonce pomalejší než Vettel (1:07,795), rychleji nejel ani Verstappen (1:08,017) či Ricciardo (1:08,055). Poté se podmínky skutečně zhoršily, takže jízda na mokré trati neměla smysl. Hamilton si navíc poněkud zkomplikoval situaci, protože nejdřív za Curva do Sol maličko vyvedl z míry Räikkönena v rychlém kole, ovšem poté před zatáčkou Juncao doslova vjel do cesty Sirotkinovi. Rus stačil včas zareagovat. Oba sice jeli v instalačním kole, takže Brit soupeři nezkazil jeho pokus, ale u sportovních komisařů možná bude muset leccos vysvětlit.
Těsně před koncem zkusila špička nazout měkké pneu, ale časy rychlejší nebyly - Hamilton i Bottas své pokusy vypustili, Verstappen a Ricciardo byli pomalejší (1:08,035 resp. 1:08,142). Hrdinou Q2 se stal Leclerc: zdálo se, že pilot Sauberu prokoučoval svou šanci, když se na 10. postupovou příčku protáhl Magnussen časem 1:08,659. Jenže Leclerc si v poslední možné chvíli vyvzdoroval ještě jeden pokus, ačkoliv ho tým posílal do depa. A odvaha se vyplatila - Charles dosáhl výkonu 1:08,335 a u Sauberu mohli slavit.
"It's raining too much (for slicks)" Leclerc tells his team, but he blasts round to claim P8 💪 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/tYmOjXz1hY
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q3 - 12 minut:Tentokrát nikdo nechtěl čekat a kompletní desítka vyrazila na trať. Hamilton byl nejrychlejší - 1:07,301, za ním se seřadili Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen a Ricciardo. Očekávalo se velké drama, ale z něj nakonec sešlo. Ačkoliv Hamiltonovi soupeři nadějně rozjeli své poslední pokusy, ani jeden se nedokázal úspěšně přenést přes poslední sektor. Takže nakonec se zlepšil jediný Hamilton a ještě Ericsson, jehož první pokus 1:08,492 také doznal změny.
Poslední kontroverzí bylo chování Sebastiana Vettela, jenž byl povolán k vážení během Q2. Místo vypnutí motoru a natlačení na vážící zařízení Němec málem porazil komisaře za kuželem (ten si Vettel přídí "odklidil"), po nájezdu pak zuřivě gestikuloval na dalšího pracovníka, poté z váhy odjel vlastní silou, což je proti pravidlům. Jak se zdá, Vettela čeká ještě perný konec kvalifikace.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.