Předposlední boj o startovní pozice do jisté míry ovlivnilo počasí a také pár drobných incidentů, které ještě mohou pořadím zamíchat. Jisté také jsou hned dvě penalizace v podání Ricciarda a Ocona.
Nad okruhem Interlagos se stahovaly mraky, teplota postupně klesala z původních 24 °C o tři stupně níž, trať vychladla ze 41 °C dokonce o deset stupňů, naopak vlhkost vzduchu ze 72 % vyskočila na 81 %. Vítr zpočátku silný 7,5 km/h se nakonec téměř utišil - 2,1 km/h. Predikce deště byla 60 % a také vláha z oblak do průběhu tréninku hodně promluvila.
It's getting very dark - some drivers are reporting spots of rain #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/eUPiLq7p9q
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q1 - 18 minut:První vyjel na trať Charles Leclerc a také on zaznamenal výkon 1:08,844. Celé pole nazulo superměkkou směs a piloti byli mírně znepokojeni postupující dešťovou frontou. První pokusy vyšly nejlépe Mercedesu, konkrétně Hamiltonovi (1:08,464), za nímž se seřadili oba piloti Ferrari, ale pak se rozjel jako express Verstappen a zaskočil konkurenci časem 1:08,205. Leclerc se postaral o vzrušení v zatáčce 10, kde chytil parádní "hodiny".
Zajímavý úkaz předvedli Vettel a Räikkönen - zajeli na setinu vteřiny stejný čas - 1:08,452. Bottas první pokus nezvládl, polepšil se až ve druhém. Po osmi minutách už Räikkönen hlásil první kapky deště v zatáčce 12, ale pořád se ještě dalo jezdit. Lepší časy se však už zajíždět nedařilo, na což doplatil především Sainz, jr. O to větší překvapení prožil Sirotkin, který se bezpečně prosadil do Q2.
Do Q2 nepostoupili: Sainz jr., Hartley, Alonso, Stroll, Vandoorne
Q2 - 15 minut:Otázka deště, který se měl nad Interlagos vrátit opět čtyři minuty po začátku Q2 ovlivnila další dění. U Ferrari sice poslali oba piloty na trať na supersoftech, ale vzápětí jak Vettel, tak Räikkönen vyměnili pneu za měkké a dosáhli bez potíží časů 1:07,776 resp. 1:08,028, s nimiž postoupili dále. A proti soupeřům získali do závodu určitou výhodu.
Ostatní totiž vsadili na opačnou variantu: vyjeli na superměkké směsi, aby si pojistili postup: nejrychlejší byl Bottas - 1:07,727, Hamilton byl dokonce pomalejší než Vettel (1:07,795), rychleji nejel ani Verstappen (1:08,017) či Ricciardo (1:08,055). Poté se podmínky skutečně zhoršily, takže jízda na mokré trati neměla smysl. Hamilton si navíc poněkud zkomplikoval situaci, protože nejdřív za Curva do Sol maličko vyvedl z míry Räikkönena v rychlém kole, ovšem poté před zatáčkou Juncao doslova vjel do cesty Sirotkinovi. Rus stačil včas zareagovat. Oba sice jeli v instalačním kole, takže Brit soupeři nezkazil jeho pokus, ale u sportovních komisařů možná bude muset leccos vysvětlit.
Těsně před koncem zkusila špička nazout měkké pneu, ale časy rychlejší nebyly - Hamilton i Bottas své pokusy vypustili, Verstappen a Ricciardo byli pomalejší (1:08,035 resp. 1:08,142). Hrdinou Q2 se stal Leclerc: zdálo se, že pilot Sauberu prokoučoval svou šanci, když se na 10. postupovou příčku protáhl Magnussen časem 1:08,659. Jenže Leclerc si v poslední možné chvíli vyvzdoroval ještě jeden pokus, ačkoliv ho tým posílal do depa. A odvaha se vyplatila - Charles dosáhl výkonu 1:08,335 a u Sauberu mohli slavit.
"It's raining too much (for slicks)" Leclerc tells his team, but he blasts round to claim P8 💪 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/tYmOjXz1hY
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q3 - 12 minut:Tentokrát nikdo nechtěl čekat a kompletní desítka vyrazila na trať. Hamilton byl nejrychlejší - 1:07,301, za ním se seřadili Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen a Ricciardo. Očekávalo se velké drama, ale z něj nakonec sešlo. Ačkoliv Hamiltonovi soupeři nadějně rozjeli své poslední pokusy, ani jeden se nedokázal úspěšně přenést přes poslední sektor. Takže nakonec se zlepšil jediný Hamilton a ještě Ericsson, jehož první pokus 1:08,492 také doznal změny.
Poslední kontroverzí bylo chování Sebastiana Vettela, jenž byl povolán k vážení během Q2. Místo vypnutí motoru a natlačení na vážící zařízení Němec málem porazil komisaře za kuželem (ten si Vettel přídí "odklidil"), po nájezdu pak zuřivě gestikuloval na dalšího pracovníka, poté z váhy odjel vlastní silou, což je proti pravidlům. Jak se zdá, Vettela čeká ještě perný konec kvalifikace.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.