Předposlední boj o startovní pozice do jisté míry ovlivnilo počasí a také pár drobných incidentů, které ještě mohou pořadím zamíchat. Jisté také jsou hned dvě penalizace v podání Ricciarda a Ocona.
Nad okruhem Interlagos se stahovaly mraky, teplota postupně klesala z původních 24 °C o tři stupně níž, trať vychladla ze 41 °C dokonce o deset stupňů, naopak vlhkost vzduchu ze 72 % vyskočila na 81 %. Vítr zpočátku silný 7,5 km/h se nakonec téměř utišil - 2,1 km/h. Predikce deště byla 60 % a také vláha z oblak do průběhu tréninku hodně promluvila.
It's getting very dark - some drivers are reporting spots of rain #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/eUPiLq7p9q
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q1 - 18 minut:První vyjel na trať Charles Leclerc a také on zaznamenal výkon 1:08,844. Celé pole nazulo superměkkou směs a piloti byli mírně znepokojeni postupující dešťovou frontou. První pokusy vyšly nejlépe Mercedesu, konkrétně Hamiltonovi (1:08,464), za nímž se seřadili oba piloti Ferrari, ale pak se rozjel jako express Verstappen a zaskočil konkurenci časem 1:08,205. Leclerc se postaral o vzrušení v zatáčce 10, kde chytil parádní "hodiny".
Zajímavý úkaz předvedli Vettel a Räikkönen - zajeli na setinu vteřiny stejný čas - 1:08,452. Bottas první pokus nezvládl, polepšil se až ve druhém. Po osmi minutách už Räikkönen hlásil první kapky deště v zatáčce 12, ale pořád se ještě dalo jezdit. Lepší časy se však už zajíždět nedařilo, na což doplatil především Sainz, jr. O to větší překvapení prožil Sirotkin, který se bezpečně prosadil do Q2.
Do Q2 nepostoupili: Sainz jr., Hartley, Alonso, Stroll, Vandoorne
Q2 - 15 minut:Otázka deště, který se měl nad Interlagos vrátit opět čtyři minuty po začátku Q2 ovlivnila další dění. U Ferrari sice poslali oba piloty na trať na supersoftech, ale vzápětí jak Vettel, tak Räikkönen vyměnili pneu za měkké a dosáhli bez potíží časů 1:07,776 resp. 1:08,028, s nimiž postoupili dále. A proti soupeřům získali do závodu určitou výhodu.
Ostatní totiž vsadili na opačnou variantu: vyjeli na superměkké směsi, aby si pojistili postup: nejrychlejší byl Bottas - 1:07,727, Hamilton byl dokonce pomalejší než Vettel (1:07,795), rychleji nejel ani Verstappen (1:08,017) či Ricciardo (1:08,055). Poté se podmínky skutečně zhoršily, takže jízda na mokré trati neměla smysl. Hamilton si navíc poněkud zkomplikoval situaci, protože nejdřív za Curva do Sol maličko vyvedl z míry Räikkönena v rychlém kole, ovšem poté před zatáčkou Juncao doslova vjel do cesty Sirotkinovi. Rus stačil včas zareagovat. Oba sice jeli v instalačním kole, takže Brit soupeři nezkazil jeho pokus, ale u sportovních komisařů možná bude muset leccos vysvětlit.
Těsně před koncem zkusila špička nazout měkké pneu, ale časy rychlejší nebyly - Hamilton i Bottas své pokusy vypustili, Verstappen a Ricciardo byli pomalejší (1:08,035 resp. 1:08,142). Hrdinou Q2 se stal Leclerc: zdálo se, že pilot Sauberu prokoučoval svou šanci, když se na 10. postupovou příčku protáhl Magnussen časem 1:08,659. Jenže Leclerc si v poslední možné chvíli vyvzdoroval ještě jeden pokus, ačkoliv ho tým posílal do depa. A odvaha se vyplatila - Charles dosáhl výkonu 1:08,335 a u Sauberu mohli slavit.
"It's raining too much (for slicks)" Leclerc tells his team, but he blasts round to claim P8 💪 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/tYmOjXz1hY
— Formula 1 (@F1) November 10, 2018 Q3 - 12 minut:Tentokrát nikdo nechtěl čekat a kompletní desítka vyrazila na trať. Hamilton byl nejrychlejší - 1:07,301, za ním se seřadili Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen a Ricciardo. Očekávalo se velké drama, ale z něj nakonec sešlo. Ačkoliv Hamiltonovi soupeři nadějně rozjeli své poslední pokusy, ani jeden se nedokázal úspěšně přenést přes poslední sektor. Takže nakonec se zlepšil jediný Hamilton a ještě Ericsson, jehož první pokus 1:08,492 také doznal změny.
Poslední kontroverzí bylo chování Sebastiana Vettela, jenž byl povolán k vážení během Q2. Místo vypnutí motoru a natlačení na vážící zařízení Němec málem porazil komisaře za kuželem (ten si Vettel přídí "odklidil"), po nájezdu pak zuřivě gestikuloval na dalšího pracovníka, poté z váhy odjel vlastní silou, což je proti pravidlům. Jak se zdá, Vettela čeká ještě perný konec kvalifikace.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.