Ještě než vyrazily vozy k první části americké kvalifikace, bylo jasné, že Vettel se postaví nejlépe na čtvrté místo, protože ho v důsledku jeho provinění v prvním tréninku čekal posun o tři místa na startovním roštu zpět.
Po pátečním dešti se konečně jelo na suchu a pro mnohé piloty to znamenalo horečné úsilí v posledním tréninku. Kvalifikace měla chladnější podmínky, vzduch 19 °C, trať byla jen o dva teplejší, vlhkost vzduchu v průběhu kvalifikace poklesla ze 75 na 73 % a vítr postupně sílil, od 5,4 přes 6,1 až k 7,5 km/h.
Vettelovi bylo vyčteno, že mu trvalo 27,7 vteřiny, než se v režimu červených vlajek dostal na patřičné hodnoty. Zajímavé určitě bylo, že se ho jeho kolegové většinou zastávali a penalizaci ve formě posunu o tři místa zpět na startovním roštu považovali za zbytečnou. Rozhodnutí je však neměnné a Vettel proto věděl, že maximálně může vyhrát kvalifikaci, ale pole-position rozhodně nezíská.
Q1 - 18 minut:Na trať vyjely obě Toro Rosso v pořadí Hartley / Gasly a byl to Novozélanďan, kdo zaměstnal jako první časomíru - 1:36,943. Pozornost se však přesunula na špičku, kde se prezentoval jako první Räikkönen časem 1:34,938. Vettel ho poměrně výrazně překonal (1:34,569), ale pak zaúřadovaly oba Mercedesy: Bottas 1:34,518 a Hamilton 1:34,176.
Jak už bylo zvykem, z TOP3 zapsali jako poslední časy muži od Red Bullu, ovšem Verstappen určitě netušil, že zůstane u jediného výkonu. Při druhém pokusu vzal v první zatáčce příčný obrubník pravým zadním kolem a dorazil do depa s vyvrácenou pneumatikou. Záhy bylo potvrzeno, že pro něj kvalifikace skončila. Ricciardo se díky zlepšení z původního 1:34,957 na 1:34,755 dostal před svého kolegu.
Here's the damage on @Max33Verstappen's car 🔎 sustained going over the sausage kerbs at Turn 15 #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/12kFiCNMJ7
— Formula 1 (@F1) October 20, 2018Z nuly na vrchol se vyšplhal Pierre Gasly. Hned několik pilotů značně "střihalo" zatáčky, ale jediný Francouz byl stižen smazáním dosaženého výkonu. Těžko říci, jestli v něm bouchly saze, každopádně svůj druhý pokus zajel skvěle a možná překvapivě se posunul až na sedmé místo!
Zklamání museli překousnout - jak už je téměř zvykem - u McLarenu. Alonso se v poslední chvíli na pár vteřin posunul na 14. příčku, ale vzápětí opět klesl na první nepostupovou pozici. Vandoorne byl vůbec nejpomalejší. Malou útěchou mohlo být pro oba piloty, že jejich kolegové od Toro Rosso spadnou na samotný chvost kvůli penalizacím.
Q2 - 15 minut:Zatímco první část kvalifikace absolvovaly všechny týmy na ultraměkké směsi, do Q2 nasadili Hamilton, Bottas, Vettel a Ricciardo superměkkou směs. Hamilton se sice zlepšil (1:34,077), ale nestačilo to ani na jedno Ferrari a zaostal i za Bottasem. Dominoval Räikkönen - 1:32,884 - ovšem na ultraměkkých pneu. Za něj se vyšplhal Vettel (1:33,079) a Bottas (1:33,702). Hamilton si chtěl zachovat prestiž, ale druhý pokus na superměkké směsi ho posunul jen na třetí místo - 1:33,480. V závěru ještě oba Mercedesy nasadily ultraměkké pneu, ale spíš jen na zkoušku. Zvláštní určitě byl fakt, že Ferrari prostřednictvím Vettela za celý závodní víkend poprvé vyzkoušelo superměkké pneu.
V bitvě o desítku chyběl pochopitelně Verstappen a dvojice Toro Rosso jen symbolicky obkroužila okruh bez zaznamenaného času. V bitvě o poslední místo skýtající postup do Q3 uspěl druhým pokusem Hülkenberg a vyhrál interní duel s týmovým kolegou o neuvěřitelných 0,002 vteřiny.
Q3 - 12 minut:Ferrari a Mercedes vyrazily agresivně k prvním pokusům a piloti těchto stájí si navzájem přebírali fialově podbarvené časy jednotlivých sektorů. Nakonec Hamilton dokázal zdolat konkurenci časem 1:32,567, ovšem Vettel mu dýchal na záda (1:32,655) a daleko nebyl ani Bottas (1:32,686). Räikkönen po skvělém prvním sektoru zkazil druhý a musel zatím vyčkávat na čtvrté pozici - 1:33,024. K prvním pokusům nevyjel vůbec Charles Leclerc.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPodobně jako první část se nesly i druhé pokusy, tentokrát se vrhl dopředu Räikkönen a na chvíli mu patřil rekord trati, ale jen do chvíle, než proťal cílovou pásku Hamilton. Bottas se sice zlepšil, ale ne dost, aby udržel svou pozici. Poslední ve hře byl Vettel, ale nakonec ani jeho progres na pole-position nestačil.
Hamilton tedy k závodu, v němž může získat pátý mistrovský titul, nastoupí o čtyři místa před svým jediným rivalem. Pokud vybojuje v závodě o osm bodů více než Vettel, letošní šampion bude znám.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.