Odpolední volný trénink se stal kořistí čtyřnásobného mistra světa v barvách Ferrari, v jehož stopách skončil největší favorit a miláček domácích ochozů. Problémy bude mít Max Verstappen, jehož působení na trati skončilo po necelých dvou kolech.
Do této části předcházející zítřejší kvalifikaci nenastoupil Romain Grosjean, který havaroval před polednem v zatáčce 1. Podle jeho vlastních slov se dopustil chyby při snaze deaktivovat systém DRS, ale nepovedlo se mu stisknout správné tlačítko.
Leclerc and Alonso scrapping, not for the first time this year!First time it's happened in a Practice session though...#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/KHj5gp7eAj
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018"Vůz je poškozený, velice mě to mrzí. Byl to tvrdý náraz, prostě jsem nestiskl knoflík," vysvětlil Grosjean. Manažer týmu Günther Steiner dodal: "Musíme použít nové šasi. V druhém tréninku nepojedeme, to je jasné. U jednoho pilota musíme vyměnit podvozek, druhému hrozí postih, takže jsme se vrátili zpátky do kanceláře k běžné práci," zažertoval Steiner.
Ona nepříjemnost se týká Magnussena, kterého prověřuje FIA poté, co údajně provedl před Alonsem nebezpečný manévr. Podle pravidel FIA nemůže pilot při změně šasi absolvovat odpolední trénink.
Friday went from bad to worse for the Austrian Grand Prix winner 🙁#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/oXfLXXBnOQ
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Devítiminutové přerušení tréninku bylo dílem Maxe Verstappena, který nedokončil ani jedno měřené kolo. V zatáčce Luffield se pokusil vyrovnat smyk, když mu zadní část ustřelila na levou stranu, ale nepodařilo se a po dlouhém skluzu pravým bokem napřed následoval náraz do zdi.
Views like these 😍#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/VKFLjtAJXi
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Sebastian Vettel už předním stanovil čas 1:28,591 na středně tvrdé směsi. Hamilton se po restartu tréninku pokusil o revanš na stejných pneumatikách, ale zaostal o 0,085 vteřiny. Obhájce titulu strávil na trati 36 minut z půldruhé hodiny, po kterou se první dva tréninky jezdí. Do čela pak poskočil Räikkönen na měkké směsi, nejdřív se mu povedlo zajet 1:28,525 a potom se ještě o téměř půlvteřinu zlepšil.
Who doesn't love seeing @Charles_Leclerc fight through the field? 😉The Sauber man goes for a brief spin at Luffield#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/1hpJur02OA
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Vetttel ale dokázal najít odpověď, to samé se povedlo i Bottasovi, jenž rovněž nasadil měkkou směs, Hamilton potřeboval šest pokusů, aby se Vettelovi přiblížil, ale nedokázal ho překonat, k velké lítosti domácího publika. Daniel Ricciardo jako jediný zástupce Red Bullu přes veškerou snahu ztrácel značnou porci desetin na Vettela a koneckonců i na čtvrtého Räikkönena.
#F1 #BritishGP FP2 Max. speeds 📊: - #Bottas over 330kph at the end of the session, #Raikkonen 2kph behind- #McLaren slowest on the straights pic.twitter.com/amWw7GScW8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Ze zbytku světa se vytáhl Alonso a podobně jako v předchozích závodech se dobře etabloval Charles Leclerc, jemuž patřilo poslední místo v TOP 10. Dalším postiženým byl Pierre Gasly, jehož tým avizoval problémy s pohonnou jednotkou. Francouz zastavil v úseku The Loop v nájezdu na rovinku Wellington Straight těsně před uplynutím jedné hodiny.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - Magnussen P7 leaving over 0.3s on the track, Vandoorne P14 pic.twitter.com/uTmZn9X5EY
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.