Odpolední volný trénink se stal kořistí čtyřnásobného mistra světa v barvách Ferrari, v jehož stopách skončil největší favorit a miláček domácích ochozů. Problémy bude mít Max Verstappen, jehož působení na trati skončilo po necelých dvou kolech.
Do této části předcházející zítřejší kvalifikaci nenastoupil Romain Grosjean, který havaroval před polednem v zatáčce 1. Podle jeho vlastních slov se dopustil chyby při snaze deaktivovat systém DRS, ale nepovedlo se mu stisknout správné tlačítko.
Leclerc and Alonso scrapping, not for the first time this year!First time it's happened in a Practice session though...#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/KHj5gp7eAj
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018"Vůz je poškozený, velice mě to mrzí. Byl to tvrdý náraz, prostě jsem nestiskl knoflík," vysvětlil Grosjean. Manažer týmu Günther Steiner dodal: "Musíme použít nové šasi. V druhém tréninku nepojedeme, to je jasné. U jednoho pilota musíme vyměnit podvozek, druhému hrozí postih, takže jsme se vrátili zpátky do kanceláře k běžné práci," zažertoval Steiner.
Ona nepříjemnost se týká Magnussena, kterého prověřuje FIA poté, co údajně provedl před Alonsem nebezpečný manévr. Podle pravidel FIA nemůže pilot při změně šasi absolvovat odpolední trénink.
Friday went from bad to worse for the Austrian Grand Prix winner 🙁#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/oXfLXXBnOQ
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Devítiminutové přerušení tréninku bylo dílem Maxe Verstappena, který nedokončil ani jedno měřené kolo. V zatáčce Luffield se pokusil vyrovnat smyk, když mu zadní část ustřelila na levou stranu, ale nepodařilo se a po dlouhém skluzu pravým bokem napřed následoval náraz do zdi.
Views like these 😍#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/VKFLjtAJXi
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Sebastian Vettel už předním stanovil čas 1:28,591 na středně tvrdé směsi. Hamilton se po restartu tréninku pokusil o revanš na stejných pneumatikách, ale zaostal o 0,085 vteřiny. Obhájce titulu strávil na trati 36 minut z půldruhé hodiny, po kterou se první dva tréninky jezdí. Do čela pak poskočil Räikkönen na měkké směsi, nejdřív se mu povedlo zajet 1:28,525 a potom se ještě o téměř půlvteřinu zlepšil.
Who doesn't love seeing @Charles_Leclerc fight through the field? 😉The Sauber man goes for a brief spin at Luffield#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/1hpJur02OA
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Vetttel ale dokázal najít odpověď, to samé se povedlo i Bottasovi, jenž rovněž nasadil měkkou směs, Hamilton potřeboval šest pokusů, aby se Vettelovi přiblížil, ale nedokázal ho překonat, k velké lítosti domácího publika. Daniel Ricciardo jako jediný zástupce Red Bullu přes veškerou snahu ztrácel značnou porci desetin na Vettela a koneckonců i na čtvrtého Räikkönena.
#F1 #BritishGP FP2 Max. speeds 📊: - #Bottas over 330kph at the end of the session, #Raikkonen 2kph behind- #McLaren slowest on the straights pic.twitter.com/amWw7GScW8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Ze zbytku světa se vytáhl Alonso a podobně jako v předchozích závodech se dobře etabloval Charles Leclerc, jemuž patřilo poslední místo v TOP 10. Dalším postiženým byl Pierre Gasly, jehož tým avizoval problémy s pohonnou jednotkou. Francouz zastavil v úseku The Loop v nájezdu na rovinku Wellington Straight těsně před uplynutím jedné hodiny.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - Magnussen P7 leaving over 0.3s on the track, Vandoorne P14 pic.twitter.com/uTmZn9X5EY
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.