Odpolední volný trénink se stal kořistí čtyřnásobného mistra světa v barvách Ferrari, v jehož stopách skončil největší favorit a miláček domácích ochozů. Problémy bude mít Max Verstappen, jehož působení na trati skončilo po necelých dvou kolech.
Do této části předcházející zítřejší kvalifikaci nenastoupil Romain Grosjean, který havaroval před polednem v zatáčce 1. Podle jeho vlastních slov se dopustil chyby při snaze deaktivovat systém DRS, ale nepovedlo se mu stisknout správné tlačítko.
Leclerc and Alonso scrapping, not for the first time this year!First time it's happened in a Practice session though...#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/KHj5gp7eAj
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018"Vůz je poškozený, velice mě to mrzí. Byl to tvrdý náraz, prostě jsem nestiskl knoflík," vysvětlil Grosjean. Manažer týmu Günther Steiner dodal: "Musíme použít nové šasi. V druhém tréninku nepojedeme, to je jasné. U jednoho pilota musíme vyměnit podvozek, druhému hrozí postih, takže jsme se vrátili zpátky do kanceláře k běžné práci," zažertoval Steiner.
Ona nepříjemnost se týká Magnussena, kterého prověřuje FIA poté, co údajně provedl před Alonsem nebezpečný manévr. Podle pravidel FIA nemůže pilot při změně šasi absolvovat odpolední trénink.
Friday went from bad to worse for the Austrian Grand Prix winner 🙁#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/oXfLXXBnOQ
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Devítiminutové přerušení tréninku bylo dílem Maxe Verstappena, který nedokončil ani jedno měřené kolo. V zatáčce Luffield se pokusil vyrovnat smyk, když mu zadní část ustřelila na levou stranu, ale nepodařilo se a po dlouhém skluzu pravým bokem napřed následoval náraz do zdi.
Views like these 😍#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/VKFLjtAJXi
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Sebastian Vettel už předním stanovil čas 1:28,591 na středně tvrdé směsi. Hamilton se po restartu tréninku pokusil o revanš na stejných pneumatikách, ale zaostal o 0,085 vteřiny. Obhájce titulu strávil na trati 36 minut z půldruhé hodiny, po kterou se první dva tréninky jezdí. Do čela pak poskočil Räikkönen na měkké směsi, nejdřív se mu povedlo zajet 1:28,525 a potom se ještě o téměř půlvteřinu zlepšil.
Who doesn't love seeing @Charles_Leclerc fight through the field? 😉The Sauber man goes for a brief spin at Luffield#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/1hpJur02OA
— Formula 1 (@F1) July 6, 2018Vetttel ale dokázal najít odpověď, to samé se povedlo i Bottasovi, jenž rovněž nasadil měkkou směs, Hamilton potřeboval šest pokusů, aby se Vettelovi přiblížil, ale nedokázal ho překonat, k velké lítosti domácího publika. Daniel Ricciardo jako jediný zástupce Red Bullu přes veškerou snahu ztrácel značnou porci desetin na Vettela a koneckonců i na čtvrtého Räikkönena.
#F1 #BritishGP FP2 Max. speeds 📊: - #Bottas over 330kph at the end of the session, #Raikkonen 2kph behind- #McLaren slowest on the straights pic.twitter.com/amWw7GScW8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Ze zbytku světa se vytáhl Alonso a podobně jako v předchozích závodech se dobře etabloval Charles Leclerc, jemuž patřilo poslední místo v TOP 10. Dalším postiženým byl Pierre Gasly, jehož tým avizoval problémy s pohonnou jednotkou. Francouz zastavil v úseku The Loop v nájezdu na rovinku Wellington Straight těsně před uplynutím jedné hodiny.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊: - Magnussen P7 leaving over 0.3s on the track, Vandoorne P14 pic.twitter.com/uTmZn9X5EY
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 6, 2018Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.