Britský pilot Lewis Hamilton se vyrovnal v Mexiku Alainu Prostovi a v přímém souboji porazil Sebastiana Vettela, s nímž má rovněž shodný počet titulů. O tom jeho čtvrtém se rozhodlo hned po startu, pak už to byl jenom matematický souboj.
Karty před závodem byly rozdány jasně, Vettel se možná mohl opírat o drobnou výhodu v podobě pole-position, ale s ohledem na poměrně dlouhou cestu do první zatáčky se dalo očekávat prakticky všechno, zvláště když byl v první řadě divočák Max Verstappen, který si určitě chtěl spravit chuť po předchozím závodě v Austinu, kde byl penalizován a tento trest byl po celý týden široce komentován.
Do první zatáčky se dostal skutečně první Sebastian Vettel, ale po boku měl Verstappena a ten v následujících chvílích nehodlal ustoupit a oba vozy se o sebe opřely. Max využil nájezdu do zatáčky 2 a Vettela přetlačil, ten mu pak škrtl spoilerem o zadní kolo. Situace hodlal využít i Lewis Hamilton a ve třetí zatáčce zkusil útok venkem, jenže jeho levou zadní pneumatiku rovněž trefil Vettel. Oba adepti na titul tak museli na konci prvního kola do boxů. Relativně lépe na tom byl Vettel, který nemusel zvolnit, ale výměna spoileru trvala samozřejmě hodně dlouho. Hamilton se dostal do boxů později a na trať vyjížděl na posledním místě.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Mexika 2017 (zdroj: formula1.com)
Tím vlastně skončilo závodění, protože navzdory kvalitám Mercedesu nedokázal Bottas držet s Verstappenem krok. Holanďan se mu postupně vzdaloval a i když si v jednu chvíli stěžoval na problémy s předními brzdami, deptal finského soupeře sérií nejrychlejších kol. Pozornost se tak přesunula na chvost startovního pole, kde se dvojice postižených pokoušela dohnat, co se dalo. V obou týmech pečlivě počítali, jaká je předpokládaná cílová pozice, ale na přesnější predikci bylo ještě brzo, protože do osudu závodu se mohlo vložit cokoliv.
Vettel se propracovával vpřed poněkud komplikovaněji, protože si musel postupně poradit se silnějšími soupeři, například oběma piloty Force Indie, kdy zvláště Pérez měl důvod se před domácím publikem řádně blýsknout. Hamilton poměrně dlouho setrvával vzadu, pak začal strojově plnit předpoklady týmu. Nakonec z toho avizované osmé místo nebylo, protože když se v 56. kole (to už jel se ztrátou kola) posunul před Massu na poslední bodovanou příčku, na dlouhou dobu se zasekl za dvojicí Magnussen - Alonso a zvláště Fernando se ukázal několikrát jako chlapík odhodlaný bránit devátou příčku, ale nakonec se přes něj Hamilton dostal v jeho případě dvě kola před cílem - na Magnussena, který díky souboji Lewise s Fernandem poodjel, už staronový mistr světa zaútočit nestačil.
Do závodu promluvil i režim virtuálního safety caru, který byl vyhlášen po odstoupení Brendona Hartleye, jehož motor zachvátily plameny. Do tohoto "okna" se podařilo vměstnat značnou řadu pit-stopů, takže vlastně piloti, kteří s výměnou počkali, na celé věci vydělali. To byl případ Lance Strolla, i když své vynikající páté místo neudržel, každopádně ale dokázal přivést velice důležité body Williamsu.
Martyriem byla mexická Grand Prix pro značku Renault. Nejenže oba tovární vozy odstoupily, Hülkenberg dokonce velmi nadějné čtvrté pozice, navíc ze šesti vozů dojely do cíle pouze dva - Verstappen sice na prvním místě, ale francouzská automobilka pohřbila dobrý výsledek z Austinu a díky Magnussenovu výkonu se jí Haas opět dostal na dosah jednoho bodu. Dán dal po mnoha kontroverzních momentech zapomenout na negativní projev a zejména jeho bránění osmé pozice patřilo k nejlepším momentům závodu. Grosjean se zcela propadl do druhé desítky, k čemuž přispěla i pětivteřinová penalizace za nedodržení dráhy.
Verstappen tak oslavil třetí triumf, bohužel pro něj se vítězství v Mexiku dostalo do stínu oslav Lewise Hamiltona. Nadvláda Mercedesu tedy nekončí, série pokračuje číslem čtyři - po Poháru konstruktérů získává třícípá hvězda i titul mezi piloty a má ještě dva závody na to, aby dotáhla do konce i tradiční double v konečném hodnocení. Bottas musí na Vettela v posledních dvou závodech najet pouhých 15 bodů a to není odstup, který by se v Brazílii a Abú Zabí nedal zvládnout.
Ferrari pohřbilo v posledních pěti závodech prakticky celou sezónu, je sice pravda, že se ho drželo dost smůly, ale jedno české rčení říká, že štěstí přeje připraveným. Je tedy otázkou, zda se v Maranellu dokáží z letoška poučit a nedojde k nechtěnému scénáři, že po solidním výkonu dojde k poklesu formy. O to větší naděje může díky výkonům v posledních závodech budit Red Bull.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.