Britský pilot Lewis Hamilton se vyrovnal v Mexiku Alainu Prostovi a v přímém souboji porazil Sebastiana Vettela, s nímž má rovněž shodný počet titulů. O tom jeho čtvrtém se rozhodlo hned po startu, pak už to byl jenom matematický souboj.
Karty před závodem byly rozdány jasně, Vettel se možná mohl opírat o drobnou výhodu v podobě pole-position, ale s ohledem na poměrně dlouhou cestu do první zatáčky se dalo očekávat prakticky všechno, zvláště když byl v první řadě divočák Max Verstappen, který si určitě chtěl spravit chuť po předchozím závodě v Austinu, kde byl penalizován a tento trest byl po celý týden široce komentován.
Do první zatáčky se dostal skutečně první Sebastian Vettel, ale po boku měl Verstappena a ten v následujících chvílích nehodlal ustoupit a oba vozy se o sebe opřely. Max využil nájezdu do zatáčky 2 a Vettela přetlačil, ten mu pak škrtl spoilerem o zadní kolo. Situace hodlal využít i Lewis Hamilton a ve třetí zatáčce zkusil útok venkem, jenže jeho levou zadní pneumatiku rovněž trefil Vettel. Oba adepti na titul tak museli na konci prvního kola do boxů. Relativně lépe na tom byl Vettel, který nemusel zvolnit, ale výměna spoileru trvala samozřejmě hodně dlouho. Hamilton se dostal do boxů později a na trať vyjížděl na posledním místě.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Mexika 2017 (zdroj: formula1.com)
Tím vlastně skončilo závodění, protože navzdory kvalitám Mercedesu nedokázal Bottas držet s Verstappenem krok. Holanďan se mu postupně vzdaloval a i když si v jednu chvíli stěžoval na problémy s předními brzdami, deptal finského soupeře sérií nejrychlejších kol. Pozornost se tak přesunula na chvost startovního pole, kde se dvojice postižených pokoušela dohnat, co se dalo. V obou týmech pečlivě počítali, jaká je předpokládaná cílová pozice, ale na přesnější predikci bylo ještě brzo, protože do osudu závodu se mohlo vložit cokoliv.
Vettel se propracovával vpřed poněkud komplikovaněji, protože si musel postupně poradit se silnějšími soupeři, například oběma piloty Force Indie, kdy zvláště Pérez měl důvod se před domácím publikem řádně blýsknout. Hamilton poměrně dlouho setrvával vzadu, pak začal strojově plnit předpoklady týmu. Nakonec z toho avizované osmé místo nebylo, protože když se v 56. kole (to už jel se ztrátou kola) posunul před Massu na poslední bodovanou příčku, na dlouhou dobu se zasekl za dvojicí Magnussen - Alonso a zvláště Fernando se ukázal několikrát jako chlapík odhodlaný bránit devátou příčku, ale nakonec se přes něj Hamilton dostal v jeho případě dvě kola před cílem - na Magnussena, který díky souboji Lewise s Fernandem poodjel, už staronový mistr světa zaútočit nestačil.
Do závodu promluvil i režim virtuálního safety caru, který byl vyhlášen po odstoupení Brendona Hartleye, jehož motor zachvátily plameny. Do tohoto "okna" se podařilo vměstnat značnou řadu pit-stopů, takže vlastně piloti, kteří s výměnou počkali, na celé věci vydělali. To byl případ Lance Strolla, i když své vynikající páté místo neudržel, každopádně ale dokázal přivést velice důležité body Williamsu.
Martyriem byla mexická Grand Prix pro značku Renault. Nejenže oba tovární vozy odstoupily, Hülkenberg dokonce velmi nadějné čtvrté pozice, navíc ze šesti vozů dojely do cíle pouze dva - Verstappen sice na prvním místě, ale francouzská automobilka pohřbila dobrý výsledek z Austinu a díky Magnussenovu výkonu se jí Haas opět dostal na dosah jednoho bodu. Dán dal po mnoha kontroverzních momentech zapomenout na negativní projev a zejména jeho bránění osmé pozice patřilo k nejlepším momentům závodu. Grosjean se zcela propadl do druhé desítky, k čemuž přispěla i pětivteřinová penalizace za nedodržení dráhy.
Verstappen tak oslavil třetí triumf, bohužel pro něj se vítězství v Mexiku dostalo do stínu oslav Lewise Hamiltona. Nadvláda Mercedesu tedy nekončí, série pokračuje číslem čtyři - po Poháru konstruktérů získává třícípá hvězda i titul mezi piloty a má ještě dva závody na to, aby dotáhla do konce i tradiční double v konečném hodnocení. Bottas musí na Vettela v posledních dvou závodech najet pouhých 15 bodů a to není odstup, který by se v Brazílii a Abú Zabí nedal zvládnout.
Ferrari pohřbilo v posledních pěti závodech prakticky celou sezónu, je sice pravda, že se ho drželo dost smůly, ale jedno české rčení říká, že štěstí přeje připraveným. Je tedy otázkou, zda se v Maranellu dokáží z letoška poučit a nedojde k nechtěnému scénáři, že po solidním výkonu dojde k poklesu formy. O to větší naděje může díky výkonům v posledních závodech budit Red Bull.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.