Britský pilot Lewis Hamilton se vyrovnal v Mexiku Alainu Prostovi a v přímém souboji porazil Sebastiana Vettela, s nímž má rovněž shodný počet titulů. O tom jeho čtvrtém se rozhodlo hned po startu, pak už to byl jenom matematický souboj.
Karty před závodem byly rozdány jasně, Vettel se možná mohl opírat o drobnou výhodu v podobě pole-position, ale s ohledem na poměrně dlouhou cestu do první zatáčky se dalo očekávat prakticky všechno, zvláště když byl v první řadě divočák Max Verstappen, který si určitě chtěl spravit chuť po předchozím závodě v Austinu, kde byl penalizován a tento trest byl po celý týden široce komentován.
Do první zatáčky se dostal skutečně první Sebastian Vettel, ale po boku měl Verstappena a ten v následujících chvílích nehodlal ustoupit a oba vozy se o sebe opřely. Max využil nájezdu do zatáčky 2 a Vettela přetlačil, ten mu pak škrtl spoilerem o zadní kolo. Situace hodlal využít i Lewis Hamilton a ve třetí zatáčce zkusil útok venkem, jenže jeho levou zadní pneumatiku rovněž trefil Vettel. Oba adepti na titul tak museli na konci prvního kola do boxů. Relativně lépe na tom byl Vettel, který nemusel zvolnit, ale výměna spoileru trvala samozřejmě hodně dlouho. Hamilton se dostal do boxů později a na trať vyjížděl na posledním místě.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Mexika 2017 (zdroj: formula1.com)
Tím vlastně skončilo závodění, protože navzdory kvalitám Mercedesu nedokázal Bottas držet s Verstappenem krok. Holanďan se mu postupně vzdaloval a i když si v jednu chvíli stěžoval na problémy s předními brzdami, deptal finského soupeře sérií nejrychlejších kol. Pozornost se tak přesunula na chvost startovního pole, kde se dvojice postižených pokoušela dohnat, co se dalo. V obou týmech pečlivě počítali, jaká je předpokládaná cílová pozice, ale na přesnější predikci bylo ještě brzo, protože do osudu závodu se mohlo vložit cokoliv.
Vettel se propracovával vpřed poněkud komplikovaněji, protože si musel postupně poradit se silnějšími soupeři, například oběma piloty Force Indie, kdy zvláště Pérez měl důvod se před domácím publikem řádně blýsknout. Hamilton poměrně dlouho setrvával vzadu, pak začal strojově plnit předpoklady týmu. Nakonec z toho avizované osmé místo nebylo, protože když se v 56. kole (to už jel se ztrátou kola) posunul před Massu na poslední bodovanou příčku, na dlouhou dobu se zasekl za dvojicí Magnussen - Alonso a zvláště Fernando se ukázal několikrát jako chlapík odhodlaný bránit devátou příčku, ale nakonec se přes něj Hamilton dostal v jeho případě dvě kola před cílem - na Magnussena, který díky souboji Lewise s Fernandem poodjel, už staronový mistr světa zaútočit nestačil.
Do závodu promluvil i režim virtuálního safety caru, který byl vyhlášen po odstoupení Brendona Hartleye, jehož motor zachvátily plameny. Do tohoto "okna" se podařilo vměstnat značnou řadu pit-stopů, takže vlastně piloti, kteří s výměnou počkali, na celé věci vydělali. To byl případ Lance Strolla, i když své vynikající páté místo neudržel, každopádně ale dokázal přivést velice důležité body Williamsu.
Martyriem byla mexická Grand Prix pro značku Renault. Nejenže oba tovární vozy odstoupily, Hülkenberg dokonce velmi nadějné čtvrté pozice, navíc ze šesti vozů dojely do cíle pouze dva - Verstappen sice na prvním místě, ale francouzská automobilka pohřbila dobrý výsledek z Austinu a díky Magnussenovu výkonu se jí Haas opět dostal na dosah jednoho bodu. Dán dal po mnoha kontroverzních momentech zapomenout na negativní projev a zejména jeho bránění osmé pozice patřilo k nejlepším momentům závodu. Grosjean se zcela propadl do druhé desítky, k čemuž přispěla i pětivteřinová penalizace za nedodržení dráhy.
Verstappen tak oslavil třetí triumf, bohužel pro něj se vítězství v Mexiku dostalo do stínu oslav Lewise Hamiltona. Nadvláda Mercedesu tedy nekončí, série pokračuje číslem čtyři - po Poháru konstruktérů získává třícípá hvězda i titul mezi piloty a má ještě dva závody na to, aby dotáhla do konce i tradiční double v konečném hodnocení. Bottas musí na Vettela v posledních dvou závodech najet pouhých 15 bodů a to není odstup, který by se v Brazílii a Abú Zabí nedal zvládnout.
Ferrari pohřbilo v posledních pěti závodech prakticky celou sezónu, je sice pravda, že se ho drželo dost smůly, ale jedno české rčení říká, že štěstí přeje připraveným. Je tedy otázkou, zda se v Maranellu dokáží z letoška poučit a nedojde k nechtěnému scénáři, že po solidním výkonu dojde k poklesu formy. O to větší naděje může díky výkonům v posledních závodech budit Red Bull.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.