Pokud by Vettel zkazil kvalifikaci, doslova by vetkl žezlo do rukou Lewise Hamiltona. Proto měla kvalifikace na trati v Austinu velký význam - navíc bylo jasné, že bude provázána velkým množstvím penalizací, které startovním roštem zamíchají.
V Austinu vládlo příjemné počasí - vzduch 31°C, trať o 8°C vyšší, vanul příjemný vítr o síle 2,9 km/h a vlhkost vzduchu činila 47 %. Pár bezvýznamných mraků na obloze nemohlo nijak narušit soustředění celé smečky připravené bojovat o místa na startu.
Q1 - 18 minut:První se do boje vydal Kvjat a také to byl on, kdo časem 1:37,865 předložil soupeřům vizitku a výchozí bod. Oba Mercedesy a jejich kolegové od Ferrari zvolili pro první část kvalifikace superměkké pneumatiky, zatímco všichni ostatní zvolili ultraměkkou směs, i když tentokrát kvůli nadaci Susan G Komen® byly podobně jako velká část okruhu v růžové. Hamilton i na tvrdší směsi zajel brzy lepší čas (1:36,425), ale záhy byl překonáván, například svým kolegou Bottasem - 1:35,309. Ovšem všeho jenom dočasu: Brit zakrátko stanovil nový nejlepší čas 1:34,822 a mohl odpočívat.
Překvapivě se vytáhli mladíci - Ocon chvíli figuroval na třetím místě, dobře si vedl také Sainz. Bohužel došlo i ke dvěma incidentům, které ovlivnily výsledky některých pilotů - nejdřív v zatáčce 20 dojel Grosjean Strolla, který se rozhodl mu uhnout přesně tam, kam Francouz zamířil. Druhým hříšníkem byl Magnussen, který ovšem v zatáčce 13 tvrdě uzavřel cestu Pérezovi.
V posledních vteřinách se rozhořel boj o "přežití". Dlouho to vypadalo, že uspěje Wehrlein, ale chyboval v předposlední zatáčce, vyjel z trati a ztratil šanci. Stroll si zase stěžoval na klesající výkon, vůbec se nedařilo Magnussenovi, zatímco jeho týmový kolega proklouzl na poslední chvíli do Q2. Nováček Hartley podal sympatický výkon, ale bylo až příliš znát, že s vozem ještě není dostatečně sžitý.
Do Q2 nepostoupili: Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein a Magnussen.
Q2 - 15 minut:Tentokrát byly na trati první oba Mercedesy a nejdřív Hamilton - 1:33,560 - a za ním Bottas - 1:33,793 - položily měřítko pro ostatní. U Red Bullu s vědomím, že Verstappena čeká penalizace vyzkoušeli alternativní přístup a Max odkroužil druhou část na superměkké směsi. Čas 1:34,716 sice byl pomalejší než Ricciardův (1:34,495), ale na postup do Q3 stačil - oba Red Bully pak zůstaly v garáži a na druhý pokus rezignovaly.
Zatímco Sainz se chopil premiéry u Renaultu výborně a svůj původní čas 1:35,396 dokázal o půl vteřiny zlepšit (1:34,899), Hülkenberg mohl nového kolegu pouze pochválit - na jeho voze se po celou střední část pracovalo a nakonec Němec na trať vůbec nevyjel.
Zatímco Mercedesy se při druhých pokusech zlepšily jen kosmeticky (Hamilton o 0,123 vteřiny, Bottas o 0,024), u Ferrari pořádně přiložil pod kotel především Räikkönen a z původního času 1:34,543 ukrojil 0,703 vteřiny, což ho vyneslo před týmového kolegu na průběžné třetí místo. Na poslední chvíli se spasil Alonso a Ocon, takže Černý Petr zůstal v rukou solidně působícího Felipe Massy - o pouhých 0,042 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Massa, Kvjat, Vandoorne, Grosjean a Hülkenberg
Q3 - 12 minut:Do poslední části už nemělo smysl schovávat žádné rezervy. Hamilton opět předvedl zlepšení, i když úvodní zatáčkovitou část neprojel zdaleka ideálně. I tak se posunul bezpečně do čela a čekal, s čím přijdou soupeři. Ti spíše zaostávali a rozdávali si to mezi sebou, například Vettela a Verstappena dělila jediná tisícina (1:33,867 a 1:33,868). Sainz zhodnotil své možnosti a vyčkával na jediný pokus, který absolvoval v samotném závěru před celým polem.
Hamilton při druhých pokusech poněkud váhal, takže ho během zahřívacího kola předjel Räikkönen. Chvíli to vypadalo, že Ferrari chytilo druhý dech - v úvodním sektoru byli oba maranellští rychlí, Vettel dokonce o 0,006 vteřiny překonal Hamiltona. Ale co naplat druhý a třetí sektor se jim tak nepovedl. Vettel nicméně zlepšeným časem porazil Bottase, který své maximum nepřekonal, ani Hamilton neuspěl (druhý pokus 1:33,229), takže dva největší soupeři se sešli v první řadě.
Určitou raritou byl na tisícinu vteřiny stejný čas Ricciarda a Räikkönena. Do druhé řady se postaví Australan z toho důvodu, že dosažený výkon zajel dřív než Iceman. Sympatický debut Sainze jr. v Renaultu mu vynesl velice dobré osmé místo a skalp Alonsa a Péreze.
Tresty opět jen pršelyJak už bylo řečeno, startovní rošt bude ovlivněn penalizacemi, které najdete v obvyklém samostatném článku. Komisaři se také vrátili k projednání případu Kevina Magnussena a Lance Strolla za prohřešky v Q1. V obou případech šlo o mylnou informaci z boxů. Magnussen byl zpraven, že Pérez není v rychlém kole a zamíří do boxů, Stroll nebyl ze strany týmu důkladně informován o provozu, který probíhá za jeho zády. Jak Dán, tak Kanaďan se díky chování na trati posunou o tři místa zpět na startovním roštu a navíc dostanou do své licence po jednom trestném bodu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.