Pokud by Vettel zkazil kvalifikaci, doslova by vetkl žezlo do rukou Lewise Hamiltona. Proto měla kvalifikace na trati v Austinu velký význam - navíc bylo jasné, že bude provázána velkým množstvím penalizací, které startovním roštem zamíchají.
V Austinu vládlo příjemné počasí - vzduch 31°C, trať o 8°C vyšší, vanul příjemný vítr o síle 2,9 km/h a vlhkost vzduchu činila 47 %. Pár bezvýznamných mraků na obloze nemohlo nijak narušit soustředění celé smečky připravené bojovat o místa na startu.
Q1 - 18 minut:První se do boje vydal Kvjat a také to byl on, kdo časem 1:37,865 předložil soupeřům vizitku a výchozí bod. Oba Mercedesy a jejich kolegové od Ferrari zvolili pro první část kvalifikace superměkké pneumatiky, zatímco všichni ostatní zvolili ultraměkkou směs, i když tentokrát kvůli nadaci Susan G Komen® byly podobně jako velká část okruhu v růžové. Hamilton i na tvrdší směsi zajel brzy lepší čas (1:36,425), ale záhy byl překonáván, například svým kolegou Bottasem - 1:35,309. Ovšem všeho jenom dočasu: Brit zakrátko stanovil nový nejlepší čas 1:34,822 a mohl odpočívat.
Překvapivě se vytáhli mladíci - Ocon chvíli figuroval na třetím místě, dobře si vedl také Sainz. Bohužel došlo i ke dvěma incidentům, které ovlivnily výsledky některých pilotů - nejdřív v zatáčce 20 dojel Grosjean Strolla, který se rozhodl mu uhnout přesně tam, kam Francouz zamířil. Druhým hříšníkem byl Magnussen, který ovšem v zatáčce 13 tvrdě uzavřel cestu Pérezovi.
V posledních vteřinách se rozhořel boj o "přežití". Dlouho to vypadalo, že uspěje Wehrlein, ale chyboval v předposlední zatáčce, vyjel z trati a ztratil šanci. Stroll si zase stěžoval na klesající výkon, vůbec se nedařilo Magnussenovi, zatímco jeho týmový kolega proklouzl na poslední chvíli do Q2. Nováček Hartley podal sympatický výkon, ale bylo až příliš znát, že s vozem ještě není dostatečně sžitý.
Do Q2 nepostoupili: Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein a Magnussen.
Q2 - 15 minut:Tentokrát byly na trati první oba Mercedesy a nejdřív Hamilton - 1:33,560 - a za ním Bottas - 1:33,793 - položily měřítko pro ostatní. U Red Bullu s vědomím, že Verstappena čeká penalizace vyzkoušeli alternativní přístup a Max odkroužil druhou část na superměkké směsi. Čas 1:34,716 sice byl pomalejší než Ricciardův (1:34,495), ale na postup do Q3 stačil - oba Red Bully pak zůstaly v garáži a na druhý pokus rezignovaly.
Zatímco Sainz se chopil premiéry u Renaultu výborně a svůj původní čas 1:35,396 dokázal o půl vteřiny zlepšit (1:34,899), Hülkenberg mohl nového kolegu pouze pochválit - na jeho voze se po celou střední část pracovalo a nakonec Němec na trať vůbec nevyjel.
Zatímco Mercedesy se při druhých pokusech zlepšily jen kosmeticky (Hamilton o 0,123 vteřiny, Bottas o 0,024), u Ferrari pořádně přiložil pod kotel především Räikkönen a z původního času 1:34,543 ukrojil 0,703 vteřiny, což ho vyneslo před týmového kolegu na průběžné třetí místo. Na poslední chvíli se spasil Alonso a Ocon, takže Černý Petr zůstal v rukou solidně působícího Felipe Massy - o pouhých 0,042 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Massa, Kvjat, Vandoorne, Grosjean a Hülkenberg
Q3 - 12 minut:Do poslední části už nemělo smysl schovávat žádné rezervy. Hamilton opět předvedl zlepšení, i když úvodní zatáčkovitou část neprojel zdaleka ideálně. I tak se posunul bezpečně do čela a čekal, s čím přijdou soupeři. Ti spíše zaostávali a rozdávali si to mezi sebou, například Vettela a Verstappena dělila jediná tisícina (1:33,867 a 1:33,868). Sainz zhodnotil své možnosti a vyčkával na jediný pokus, který absolvoval v samotném závěru před celým polem.
Hamilton při druhých pokusech poněkud váhal, takže ho během zahřívacího kola předjel Räikkönen. Chvíli to vypadalo, že Ferrari chytilo druhý dech - v úvodním sektoru byli oba maranellští rychlí, Vettel dokonce o 0,006 vteřiny překonal Hamiltona. Ale co naplat druhý a třetí sektor se jim tak nepovedl. Vettel nicméně zlepšeným časem porazil Bottase, který své maximum nepřekonal, ani Hamilton neuspěl (druhý pokus 1:33,229), takže dva největší soupeři se sešli v první řadě.
Určitou raritou byl na tisícinu vteřiny stejný čas Ricciarda a Räikkönena. Do druhé řady se postaví Australan z toho důvodu, že dosažený výkon zajel dřív než Iceman. Sympatický debut Sainze jr. v Renaultu mu vynesl velice dobré osmé místo a skalp Alonsa a Péreze.
Tresty opět jen pršelyJak už bylo řečeno, startovní rošt bude ovlivněn penalizacemi, které najdete v obvyklém samostatném článku. Komisaři se také vrátili k projednání případu Kevina Magnussena a Lance Strolla za prohřešky v Q1. V obou případech šlo o mylnou informaci z boxů. Magnussen byl zpraven, že Pérez není v rychlém kole a zamíří do boxů, Stroll nebyl ze strany týmu důkladně informován o provozu, který probíhá za jeho zády. Jak Dán, tak Kanaďan se díky chování na trati posunou o tři místa zpět na startovním roštu a navíc dostanou do své licence po jednom trestném bodu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.