Pamětníci oproti mladým mají nějaký ten křížek na zádech navíc, ale zase je mohou těšit vzpomínky na doby, kdy byli "při tom". Mnoho z nich si určitě vzpomene na horečné přípravy francouzské automobilky Renault na vstup do F1.
Bylo to tehdy trochu záhadné - Francouzi byli terčem posměchu, že hodlají vstoupit do Formule 1 s přeplňovaným motorem a Niki Lauda dokonce tehdy prohlásil, že jestli tenhle motor do určité doby vyhraje nějaký závod, tak sní koště. Jenže tým pod vedením bývalého závodníka Gerarda Larroussea nedbal na posměšky a chystal se na vstup do prestižní kategorie.
Do rovných 40 let nám ještě měsíc zbývá, ale utajená premiéra tehdy nastala. Renault chtěl pochopitelně debutovat na domácí půdě, jenže i když na okruhu v Dijon-Prénois byl velmi rychlý a navíc měl jeho pilot Jean-Pierre Jabouille k dispozici bohatý výběr pneumatik Michelin, stál také neustále s nějakými potížemi kolem turbodmychadla v boxech. Proto se žlutočernému vozu začalo říkat čajová konvice, neboť se kolem něj pořád vznáší oblak páry signalizující přehřátí turba. Renault nakonec vyhodnotil situaci jako neúnosnou a svou skutečnou premiéru odložil až do následující Grand Prix Velké Británie.
Historie má svou důležitost a nelze ji pomíjet - to vědí dobře i u Renaultu. Proto byl ve spojení s francouzskou vysílací stanicí Canal+ zorganizován na okruhu Paul Ricard takový menší dýchánek. Za účasti někdejších pilotů F1, čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta a konzultanta Canal+ (a také někdejšího závodníka, který rovněž usedl do F1) Francka Montagnyho si do letitého průkopníka přeplňovaného motoru sedl současný závodník francouzské stáje Nico Hülkenberg. Ovšem nejdřív si osedlal o šest let novější Renautl RE40, poté si s Montagnym pozice prohodili.
Uvedené video je samo o sobě dostatečně vypovídající, snad jenom tedy dodejme, že Renault RS01 měl vedle přeplňovaného motoru ještě jednu zvláštnost: pneumatikářská firma Michelin vůbec poprvé vyvinula pro F1 radiální pneumatiky. Zbývá dodat, že na první bodovaný výsledek od svého debutu čekal Renault více než rok (GP USA 1978) a po dvou letech, téměř přesně na den od nepovedené Grand Prix Francie 1977, se radoval ze svého prvního triumfu - na domácí půdě vyhrál Jabouille a Arnoux po památné bitvě s Gillesem Villeneuvem na Ferrari dojel třetí.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.