Pamětníci oproti mladým mají nějaký ten křížek na zádech navíc, ale zase je mohou těšit vzpomínky na doby, kdy byli "při tom". Mnoho z nich si určitě vzpomene na horečné přípravy francouzské automobilky Renault na vstup do F1.
Bylo to tehdy trochu záhadné - Francouzi byli terčem posměchu, že hodlají vstoupit do Formule 1 s přeplňovaným motorem a Niki Lauda dokonce tehdy prohlásil, že jestli tenhle motor do určité doby vyhraje nějaký závod, tak sní koště. Jenže tým pod vedením bývalého závodníka Gerarda Larroussea nedbal na posměšky a chystal se na vstup do prestižní kategorie.
Do rovných 40 let nám ještě měsíc zbývá, ale utajená premiéra tehdy nastala. Renault chtěl pochopitelně debutovat na domácí půdě, jenže i když na okruhu v Dijon-Prénois byl velmi rychlý a navíc měl jeho pilot Jean-Pierre Jabouille k dispozici bohatý výběr pneumatik Michelin, stál také neustále s nějakými potížemi kolem turbodmychadla v boxech. Proto se žlutočernému vozu začalo říkat čajová konvice, neboť se kolem něj pořád vznáší oblak páry signalizující přehřátí turba. Renault nakonec vyhodnotil situaci jako neúnosnou a svou skutečnou premiéru odložil až do následující Grand Prix Velké Británie.
Historie má svou důležitost a nelze ji pomíjet - to vědí dobře i u Renaultu. Proto byl ve spojení s francouzskou vysílací stanicí Canal+ zorganizován na okruhu Paul Ricard takový menší dýchánek. Za účasti někdejších pilotů F1, čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta a konzultanta Canal+ (a také někdejšího závodníka, který rovněž usedl do F1) Francka Montagnyho si do letitého průkopníka přeplňovaného motoru sedl současný závodník francouzské stáje Nico Hülkenberg. Ovšem nejdřív si osedlal o šest let novější Renautl RE40, poté si s Montagnym pozice prohodili.
Uvedené video je samo o sobě dostatečně vypovídající, snad jenom tedy dodejme, že Renault RS01 měl vedle přeplňovaného motoru ještě jednu zvláštnost: pneumatikářská firma Michelin vůbec poprvé vyvinula pro F1 radiální pneumatiky. Zbývá dodat, že na první bodovaný výsledek od svého debutu čekal Renault více než rok (GP USA 1978) a po dvou letech, téměř přesně na den od nepovedené Grand Prix Francie 1977, se radoval ze svého prvního triumfu - na domácí půdě vyhrál Jabouille a Arnoux po památné bitvě s Gillesem Villeneuvem na Ferrari dojel třetí.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.