Pamětníci oproti mladým mají nějaký ten křížek na zádech navíc, ale zase je mohou těšit vzpomínky na doby, kdy byli "při tom". Mnoho z nich si určitě vzpomene na horečné přípravy francouzské automobilky Renault na vstup do F1.
Bylo to tehdy trochu záhadné - Francouzi byli terčem posměchu, že hodlají vstoupit do Formule 1 s přeplňovaným motorem a Niki Lauda dokonce tehdy prohlásil, že jestli tenhle motor do určité doby vyhraje nějaký závod, tak sní koště. Jenže tým pod vedením bývalého závodníka Gerarda Larroussea nedbal na posměšky a chystal se na vstup do prestižní kategorie.
Do rovných 40 let nám ještě měsíc zbývá, ale utajená premiéra tehdy nastala. Renault chtěl pochopitelně debutovat na domácí půdě, jenže i když na okruhu v Dijon-Prénois byl velmi rychlý a navíc měl jeho pilot Jean-Pierre Jabouille k dispozici bohatý výběr pneumatik Michelin, stál také neustále s nějakými potížemi kolem turbodmychadla v boxech. Proto se žlutočernému vozu začalo říkat čajová konvice, neboť se kolem něj pořád vznáší oblak páry signalizující přehřátí turba. Renault nakonec vyhodnotil situaci jako neúnosnou a svou skutečnou premiéru odložil až do následující Grand Prix Velké Británie.
Historie má svou důležitost a nelze ji pomíjet - to vědí dobře i u Renaultu. Proto byl ve spojení s francouzskou vysílací stanicí Canal+ zorganizován na okruhu Paul Ricard takový menší dýchánek. Za účasti někdejších pilotů F1, čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta a konzultanta Canal+ (a také někdejšího závodníka, který rovněž usedl do F1) Francka Montagnyho si do letitého průkopníka přeplňovaného motoru sedl současný závodník francouzské stáje Nico Hülkenberg. Ovšem nejdřív si osedlal o šest let novější Renautl RE40, poté si s Montagnym pozice prohodili.
Uvedené video je samo o sobě dostatečně vypovídající, snad jenom tedy dodejme, že Renault RS01 měl vedle přeplňovaného motoru ještě jednu zvláštnost: pneumatikářská firma Michelin vůbec poprvé vyvinula pro F1 radiální pneumatiky. Zbývá dodat, že na první bodovaný výsledek od svého debutu čekal Renault více než rok (GP USA 1978) a po dvou letech, téměř přesně na den od nepovedené Grand Prix Francie 1977, se radoval ze svého prvního triumfu - na domácí půdě vyhrál Jabouille a Arnoux po památné bitvě s Gillesem Villeneuvem na Ferrari dojel třetí.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.