Čekalo se, za jakých podmínek se čínská Grand Prix pojede, předpovídal se déšť, ale nakonec z toho zbyl jen start na mokré trati, která hodně rychle začala vysychat. I tak se ale v úvodu závodu tento povrch postaral o nejedno drama.
Prakticky celé startovní pole nastoupilo do závodu na pneumatikách do přechodných podmínek, jediný Carlos Sainz jr. zkusil zariskovat a nazul superměkkou směs. Určité vzrušení způsobil Sebastian Vettel, který do svého startovního slotu nezamířil zcela přesně, zůstal stát asi půl metru směrem do středu dráhy. Nicméně Charlie Whiting nenařídil opakované zahřívací kolo, takže i přes vyšetřování zůstalo vše bez trestu. Po startu se Hamiltonovi a Vettelovi podařilo udržet pozice, Räikkönen klesl za Ricciarda, ale vzápětí už se na volantech pilotů rozsvítila poznámka VSC. Do deváté zatáčky najel Lance Stroll těsně před Pérezem, ten mu zachytil za levé zadní kolo a Kanaďan po několika stovkách metrů skončil ve štěrkovém pásu.
Někteří piloti využili virtuálního safety caru a zajeli do boxů, prvním byl Hülkenberg, ale záhy se ukázalo, že šlo možná ještě o unáhlený čin. Palmer dokonce vykroužil velmi elegantní hodiny, Sainz ve smyku atakoval levým zadním kolem bariéru, ale pokračoval bez úhony. Kritickým se pak stal nájezd do čtvrtého kola v podání Antonia Giovinazziho. Jako by chtěl těm, kteří neviděli jeho kvalifikační nehodu, poskytnout živý replay, havaroval vlastně ve stejném místě a poslal na trať skutečný safety car.
Piloti museli třikrát projet boxy, protože na cílové rovince pořadatelé odklízeli trosky sauberu. Během této fáze si zavařil Nico Hülkenberg, který byl později penalizován za předjíždění v režimu SC, vyšetřováni byli i Magnussen a Ericsson, ale ti vyvázli bez trestu. Důležitá byla i chyba Valtteri Bottase, který nezvládl svůj mercedes a po smyku se propadl z pátého na dvanáctou pozici.
Samozřejmě, že během jízdy za SC zbytek startovního pole vyměnil pneumatiky na suché, protože trať skutečně jevila známky vhodnější pro superměkké nebo měkké pneumatiky. Po restartu závodu se utvořilo pořadí Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen a Vettel - zajímavá byla v této fázi strategie, protože Hamilton a oba piloti Ferrari jeli na měkké směsi, reprezentanti Red Bullu na superměkké. Holanďan v 8. kole zdolal Räikkönena, který si stěžoval na ztrátu výkonu při výjezdu na dlouhou rovinku. Verstappen o tři kola později v zatáčce 6 velice sebevědomě pokořil i Ricciarda a začal se vzdalovat trojici, kterou vedl jeho týmový kolega se dvěma Ferrari za zády. Zdálo se, že Räikkönen trochu Vettela brzdí, ale není schopen pokořit Ricciarda. Nakonec vše vyřešilo 20. kolo, kdy se Vettel rovněž v zatáčce 6 dostal před Kimiho a o dvě kola později se mu na tom samém místě povedlo to samé s Ricciardem.
Ačkoliv Hamilton tvrdil, že na měkkých pneu dokáže dojet až do cíle, mezi 36. a 40. kolem špička vyměnila pneumatiky, ale rozdíly, které se pouze různě měnily, zůstaly ve většině případů neměnné. Hamilton si hlídal pozici před Vettelem, zato souboj se rozhořel o třetí místo. Verstappen, který měl o čtyři kola "starší" pneu, musel v závěrečné čtvrtině závodu odolávat tlaku Ricciarda, který byl evidentně v lepší kondici. Posledních pět kol si Max neustále stěžoval na Grosjeana, jedoucího o kolo zpět, který mu znesnadňoval pozici - faktem ale zůstává, že Francouz byl dost daleko a Verstappen se k němu nedokázal přiblížit. Když v předposledním kole Holanďan mírně nedobrzdil v zatáčce 6, zdálo se, že Australan dokáže svého kolegu zdolat, ale Daniel pro změnu v poslední možné situaci, při útoku na brzdy v zatáčce 14 v posledním kole naopak hodně probrzdil a šanci na stupně vítězů ztratil.
Valtteri Bottas po své chybě dotahoval, co se dalo. Nejdřív musel přijmout hořký kalíšek, když ho v 33. kole ve své oblíbené "šestce" zdolal Verstappen, ovšem Max měl v tu dobu čerstvou superměkkou směs, takže nebylo divu. Bottas v 36. kole vyměnil také pneumatiky a pak se vydal na stíhací jízdu. Postupně zdolal Alonsa, Sainze a přiblížil se k Räikkönenovi, ale na finální útok už mu nezbyl čas.
Williams přes nadějnou kvalifikaci prožil nepříjemný závod. Felipe Massa se sice držel na rozhraní první desítky, ale nestačil na Force Indie a nakonec ještě šest kol před cílem musel potřetí do boxů - tím zcela ztratil šance na body a kloudný výsledek. O Strollovi byla řeč, incident s Pérezem byl nakonec posouzen jako závodní a k trestu nedošlo.
Velice sympaticky se prezentovalo Toro Rosso, hlavně zásluhou Sainze jr. Jak už bylo uvedeno výše, Španěl zariskoval a přes určité potíže se pohyboval dlouho hodně vysoko v pořadí. Výkon jeho vozu ale nedával naději, že by se vklínil do triumvirátu Mercedes, Ferrari a Red Bull, alespoň si působení v závodě osladil v 33. kole, kdy se mu na dlouhé rovince podařilo zdolat mnohem slavnějšího Alonsa. Ve 40. kole se dostal na chviličku na pátou příčku, ale pak se propadl zpět za Räikkönena (41. kolo) a Bottase (44. kolo), nicméně konečný výsledek je pro tým hodně slušným výsledkem, zvláště když Kvjat po vlastní chybě skončil mimo trať. Toro Rosso tak překvapivě, ale zaslouženě hájí průběžnou čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů.
Loni se Haasu v Číně nevedlo, letos se ukázal v docela jiném světle. Především agilní Kevin Magnussen finišoval velice tvrdě a podařilo se mu získat pozice na úkor Force Indie - v 38. kole zdolal Ocona, ve 48. kole také Péreze a dostal se tak na osmou příčku. Grosjeanovi se tolik nedařilo, pro něj byly obě Force Indie, jedoucí nenápadný, ale účelný závod nedostižné. Především Ocon dokázal podruhé bodovat desátým místem, nevadila mu ani pozdní zastávka ve 44. kole, o dvě kola později předjel Massu a své postavení uhájil.
Mizérie McLarenu má další kapitolu. Alonso sice dost dlouho obhajoval sedmou pozici, ale ve chvíli, kdy ho předjel Sainz jr. jako by mu došla šťáva, vzápětí zpomalil a nakonec skončil vedle trati s další poruchou. Vandoorne nepřežil ani první třetinu závodu, hlásil týmu problémy s elektronikou, ale vzápětí byl opraven, že jde o potíže s palivem - nic to ale nezměnilo na faktu, že Belgičan skončil v boxech už v 18. kole.
Z hlediska výsledku by se mohlo zdát, že budeme mít možnost sledovat zajímavé souboje, ovšem je třeba si uvědomit, že Hamilton vydělal na několika okolnostech a svůj náskok v čele si dokázal s přehledem kontrolovat, když Vettel za ním přidal, byl schopen reagovat a držet si ho na patřičný distanc. Počkejme si tedy na další týden a co se bude dít v Bahrajnu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.