Za slunečného počasí se vydali piloti na kvalifikační boj, který měl rozhodnout o jejich postavení na startu 19. Grand Prix této sezóny. S ohledem na rozdílnost všech tří tréninků se jednalo o záležitost krajně nepředvídatelnou.
Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.
Q1 - 18 minut:Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.
Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer
Q2 - 15 minut:Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).
Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.
Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson
Q3 - 12 minut:Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).
Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.