Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Mercedesy opět uvidíme v první řadě
Mercedesy opět uvidíme v první řadě, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 29. října 2016 21:00 | akt. 29. října 2016 21:25
Sdílej:

Za slunečného počasí se vydali piloti na kvalifikační boj, který měl rozhodnout o jejich postavení na startu 19. Grand Prix této sezóny. S ohledem na rozdílnost všech tří tréninků se jednalo o záležitost krajně nepředvídatelnou.

Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.

Q1 - 18 minut:

Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.

Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer 

Q2 - 15 minut:

Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).

Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.

Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson

Q3 - 12 minut:

Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).

Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.

Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.