Za slunečného počasí se vydali piloti na kvalifikační boj, který měl rozhodnout o jejich postavení na startu 19. Grand Prix této sezóny. S ohledem na rozdílnost všech tří tréninků se jednalo o záležitost krajně nepředvídatelnou.
Vzduch pouhých 17°C, tedy méně než včera ve stejnou dobu, povrch dráhy 49°C, vanul jižní vítr (8,3 km/h) a vlhkost vzduchu vystoupala až na 40 % - takové byly podmínky na okruhu Autodrómo Hermanos Rodríguez.
Q1 - 18 minut:Na trať jako první vyrazili Haasy a Manory. Haasy měly problémy v obou tréninicích, proto se piloti pokoušeli s novými předními křídly dohnat, co se dalo, ale bylo evidentní, že jim Mexiko nesedí. Časy zbytku startovního pole se pohybovaly v časech těsně pod 1:22,0, dokud se na trati neobjevila špička - začal to Hamilton (1:19,970), po něm následoval Vettel - 1:19,865 a všechny překonal Räikkönen: 1:19,554. Překvapivě ztrácel Rosberg (1:20,396) a Ricciardo (1:20,019). Verstappen se spokojil s časem 1:19,874, ale Mercedesům tento průběžný výsledek evidentně neseděl - Hamilton se vydal na trať znovu a posunul se do čela - 1:19,447, polepšil se i Ricciardo - 1:19,713, zatímco Rosberg i nadále zůstával v pozadí (1:19,996). Zoufale bojoval o postup Gutiérrez a chvíli to i vypadalo pro Mexičana nadějně, protože čas 1:21,401 ho řadil na 15. místo, ale vzápětí ho zdolal Ericsson a v poslední možné chvíli i Wehrlein. Kvjat měl bohužel opět problémy s výkonem, takže zůstal hodně vzadu, Gutiérrez se navíc v závěru Q1 dostal do smyku a možná tím i ovlivnil poslední možný pokus týmového kolegy. Palmer kvůli již zmíněným problémům do kvalifikace vůbec nenastoupil.
Z Q1 nepostoupili: Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Ocon, Grosjean, Palmer
Q2 - 15 minut:Do druhé části vyzkoušely Mercedesy a Ferrari strategii výjezdu na měkkých pneumatikách a tito čtyři piloti stanovili základní časy měřitelné pro postup do Q3: nejlepší byl Hamilton - 1:19,137, za ním pak Vettel (1:19,385), následoval Rosberg (1:19,761) a čtveřici uzavíral Räikkönen (1:19,936). Red Bull hned od prvních pokusů vsadil na superměkkou a Verstappen se díky tomu dostal pod čas 1:19,0 (1:18,972). Ricciardo proti němu značně zaostal, nestačil dokonce na Hamiltona a Vettela (1:19,553).
Dramatický souboj o postup svedly týmy Williams, Force India a McLaren. Také první dvě jmenované stáje nejdřív vsadily na měkkou směs (Bottas 1:20,834, Massas 1:20,848, Hülkenberg 1:20,582 a Pérez 1:20,287). Protože se však ocitly v akutním ohrožení, že do Q3 nepostoupí, vyjela tato čtveřice i na superměkkých pneumatikách. Zlepšil se Bottas (1:19,958), Massa (1:20,151) i Hülkenberg (1:19,769), ale k velké lítosti domácího publika se to nepovedlo Pérezovi (1:20,462) a oba McLareny na poslední chvíli ještě předstihl Sainz jr.
Z Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Button, Magnussen, Wehrlein, Ericsson
Q3 - 12 minut:Piloti v poslední části kvalifikace nečekali na nic a v první části - všichni samozřejmě na supersofts - vyrazili za co možná nejlepšími časy. Podmínky se totiž poměrně rychle měnily, zatímco vzduch se ohřál o necelé dva stupně, teplota trati vystoupala na 55°C. Proto někteří zvolili raději dvě zaváděcí kola, ale když se vyrazilo na ostro, byl to Hamilton, kdo stanovil maximum. Za ním se seřadili Verstappen (1:19,072) a Ricciardo (1:19,210), teprve pak Rosberg (1:19,263), následovaní Hülkenbergem a oběma Ferrari. Vettel se dokonce nedostal pod 1:20,0 (1:20,087).
Druhé pokusy vycházely opravdu na poslední chvíli a jediné kolo ne každému vyšlo. Hamilton v podstatě svůj pokus zopakoval jen s rozdílem 6 tisícin (1:18,710), posunul se Rosberg i navzdory tomu, že se zlepšily i oba Red Bully. Räikkönen měl problémy s motorem a v areálu baseballového stadionu dokonce vyjel z dráhy, aby nepřekážel finišujícím pilotům. V první řadě se tak objeví oba Mercedesy s Red Bully v zádech, ale je třeba nezapomínat, že Stříbrné šípy odstartují na měkkých, zatímco Red Bully na superměkkých pneumatikách. Podobnou výhodu jako Mercedesy budou mít i Ferrari.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.