VC Maďarska - 3. trénink; Jak probíhaly přípravy na maďarskou kvalifikaci?
Pro třetí trénink přivítal Hungaroring jezdce pěkným počasím, teplota vzduchu byla 26 °C a trať byla vyhřátá až na 43 °C. Nad okruhem se sice prohnal sem tam nějaký mrak, ale déšť nehrozil. Podobné počasí se očekává i pro kvalifikaci.
Jako první na trať vyjely manory a chvíli po nich i Lewis Hamilton, který boural ve druhém tréninku. Ztratil hodně času na trati, takže vyjel brzy. Ve svém prvním rychlém kole hodně probrzdil, i tak se ale usadil na čele, ale musel zajet do boxů, aby mu znovu vyvážili pneumatiku. Pokud by tak neučinili, pneumatika by rozvibrovala celé auto.
Po něm se na čele usadil Daniel Ricciardo, jehož překonal Nico Rosberg s časem 1:20,547 min. Obě ferrari zaznamenala 4. a 7. příčku. Mezi Räikkönenem a Vettelem byly oba Willamsy. Problémy s probržďováním neměl jen Hamilton, ale i Grosjean, ten však na stejných pneumatikách pokračuje v jízdách.
V půlce tréninku zaznamenal Verstappen 3. nejrychlejší čas, ale hlásil týmu problémy s převodovkou. Zřejmě se nejednalo o velké problémy, jelikož zůstal na trati. Ferrari se zlepšila na 4. a 5. místo za red bully, Rosberg stále na 1. místě. Hamilton se věnoval jízdám s větším množstvím paliva, než zmizel v boxech poté, co si stěžoval na přehřívání svého mercedesu.
Räikkönen se stále drží před svým týmovým kolegou, dokonce zajel rychlejší trať než Verstappen. Piloti Red Bullu a Ferrari byli ve třech čtvrtinách tréninku jen desetiny za Rosbergem. Hamilton stál v boxech, mechanici kontrolovali jeho auto, zdali se přehřívá.
Lehkým překvapením je 9. příčka Palmera a obdobně i 20. a 21. místo pro obě force indie, které na trati moc vidět nebyly. Před Palmera se dostal Button, 10 minut před koncem tréninku byl obklíčen mclareny. Rosberg mezitím zaznamenal nejrychlejší kolo - 1:20,261 min. Hamilton se zlepšuje na 3. místo, na Rosberga ztrácí půlsekundu. Verstappen s novým rychlým kolem za Rosbergem zaostal jen o 2 tisíciny.
Na konci tréninku jsou na trati téměř všichni - chybí mclareny, haasy a Verstappen. Další piloti míří do garáže. Ricciardo na konci tréninku zkoušel dlouhý stint a Hamiton ve svém rychlém kole udělal chybu, takže na čele žádná změna. Překvapily renaulty, které jsou rozhodně blízko top 10. Mezi Red Bullem a Mercedesem to vypadá těsně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.