VC Maďarska - 3. trénink; Jak probíhaly přípravy na maďarskou kvalifikaci?
Pro třetí trénink přivítal Hungaroring jezdce pěkným počasím, teplota vzduchu byla 26 °C a trať byla vyhřátá až na 43 °C. Nad okruhem se sice prohnal sem tam nějaký mrak, ale déšť nehrozil. Podobné počasí se očekává i pro kvalifikaci.
Jako první na trať vyjely manory a chvíli po nich i Lewis Hamilton, který boural ve druhém tréninku. Ztratil hodně času na trati, takže vyjel brzy. Ve svém prvním rychlém kole hodně probrzdil, i tak se ale usadil na čele, ale musel zajet do boxů, aby mu znovu vyvážili pneumatiku. Pokud by tak neučinili, pneumatika by rozvibrovala celé auto.
Po něm se na čele usadil Daniel Ricciardo, jehož překonal Nico Rosberg s časem 1:20,547 min. Obě ferrari zaznamenala 4. a 7. příčku. Mezi Räikkönenem a Vettelem byly oba Willamsy. Problémy s probržďováním neměl jen Hamilton, ale i Grosjean, ten však na stejných pneumatikách pokračuje v jízdách.
V půlce tréninku zaznamenal Verstappen 3. nejrychlejší čas, ale hlásil týmu problémy s převodovkou. Zřejmě se nejednalo o velké problémy, jelikož zůstal na trati. Ferrari se zlepšila na 4. a 5. místo za red bully, Rosberg stále na 1. místě. Hamilton se věnoval jízdám s větším množstvím paliva, než zmizel v boxech poté, co si stěžoval na přehřívání svého mercedesu.
Räikkönen se stále drží před svým týmovým kolegou, dokonce zajel rychlejší trať než Verstappen. Piloti Red Bullu a Ferrari byli ve třech čtvrtinách tréninku jen desetiny za Rosbergem. Hamilton stál v boxech, mechanici kontrolovali jeho auto, zdali se přehřívá.
Lehkým překvapením je 9. příčka Palmera a obdobně i 20. a 21. místo pro obě force indie, které na trati moc vidět nebyly. Před Palmera se dostal Button, 10 minut před koncem tréninku byl obklíčen mclareny. Rosberg mezitím zaznamenal nejrychlejší kolo - 1:20,261 min. Hamilton se zlepšuje na 3. místo, na Rosberga ztrácí půlsekundu. Verstappen s novým rychlým kolem za Rosbergem zaostal jen o 2 tisíciny.
Na konci tréninku jsou na trati téměř všichni - chybí mclareny, haasy a Verstappen. Další piloti míří do garáže. Ricciardo na konci tréninku zkoušel dlouhý stint a Hamiton ve svém rychlém kole udělal chybu, takže na čele žádná změna. Překvapily renaulty, které jsou rozhodně blízko top 10. Mezi Red Bullem a Mercedesem to vypadá těsně.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.