BRAZÍLIE - ZÁVOD; Interlagos opět přinesl velké mokré drama, ze kterého Vettel vytěžil nutné minimum a přes velmi dobrou práci Ferrari získal třetí titul!
Podle posledních předpovědí má být závod suchý, ale těsně před startem přišla lehká přeháňka. Všichni startují na suchých pneumatikách. Na výběr mají tvrdou (stříbrná) a středně tvrdou (bílá) směs. Tvrdé mají na startu pouze Schumacher, Grosjean a Kobajaši.
V první zatáčce jsou oba mclareny, ale za nimi je Massa a perfektně odstartoval i Alonso s druhým Ferrari, který je před Vettelem. Ve 4. zatáčce dochází k hromadné nehodě a je v ní zapleten i Vettel!
Vettel s lehce poškozeným vozem jede na konci startovního pole. Massa přesně vypočítal Webberův předjížděcí a pomáhá Alonsovi, aby jej i Webbera předjel. Vettelovo auto je v pořádku a rychle se dostává přes pomalé soupeře.
McLareny ostatním ujely a Button útočí na Hamiltona, oba piloti se ve vedení střídají. Webber tak dlouho bojuje s oběma Ferrari, až dělá hodiny a propadá se do druhé desítky.
Po úvodních nehodách jsou mimo hru Grosjean, Maldonado, Senna a Perez. Chybu dělá i Alonso, ale bez větší ztráty se vrací na trať. Déšť zesiluje a Kobajaši jako první jede pro přechodné pneumatiky, později se přidávají další.
V 10. kole jedou pro přechodné i Alonso a Vettel, je mezi nimi méně než 10 s. Button je nakonec vítězem dlouhého souboje s Hamiltonem a pro zatím se usazuje na prvním místě, ale v 11. kole jede i on pro přechodné pneumatiky.
Vettel se po zastávce ocitá za Webberem a je rychlejší, Webber jej nechává předjet. Button s Hülkenbergem se drží v čele na suchých pneumatikách. Hamilton je třetí a je na přechodných jen o trochu rychlejší než Button.
Pořadí na konci 14. kola: Button, Hülkenberg, Hamilton, Alonso, Massa, Vergne, Kobajaši, Vettel, Webber, Rosberg, Kovalainen, Ricciardo, Di Resta, Räikkönen, Glock, Petrov, de la Rosa, Karthikeyan, Pic, Schumacher.
Start Velké ceny Brazílie 2012 (foto: Sauber Motorsport AG)
Na suchých jede zatím i Massa a právě se před něj znovu dostává Alonso. Button s Hülkenbergem na suchých pneumatikách začínají znovu získávat na ostatní, na trati se objevuje suchá stopa.
Hülkenbergovi se mometnálně daří vůbec nejlépe, dokonce zkouší opatrné útoky na Buttona, až se mu to v 18. kole daří a jde do vedení! Hamilton, Alonso, Kobajaši, Rosberg a Di Resta se v 19. kole vrací pro suché pneumatiky.
V dalším kole přezouvají na suché i oba Red Bully. Rosbergovi praskla zadní pneumatika, snaží se dojet do boxů. Možná za to mohou četné úlomky na trati. Hülkenberg s Buttonem jako jediní dva nezmatkují a zůstávají na původní sadě pneumatik, před ostatními vedou už o 45s a přitom jsou nejrychlejší.
Ale jejich výbornou strategii jim zcela ničí safety-car, který právě vyjíždí na trať, která musí být uklizena. Button a Hülkenberg si rychle zajeli pro nové suché pneu.
Pořadí na konci 26. kola za zpomalovacím vozem: Hülkenberg, Button, Hamilton, Alonso, Vettel, Kobajaši, Webber, Di Resta, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Vergne, Glock, Petrov, Schumacher, Kovalainen, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Rosberg.
McLareny stíhají překvapivě vedoucího Hülkenberga (foto: Sahara Force India)
Většina pilotů má obuté suché pneumatiky a Alonso hlásí, že začíná znovu pršet. Na přechodných jedou Alonso, Räikkönen, Massa, Glock. Safety car opouští trať v 29. kole.
K jedinému dramatu dochází kolem Vettela, na kterého útočí z jedné strany Kobajaši a z druhé strany Webber. Webberovi se neloajalita moc nevyplatila, musí do únikové zóny a propadá se na 14. místo, Kobajaši je před Vettelem.
Znovu začíná souboj McLarenů, Hamilton předjíždí Buttona. Těsně za Hamiltonem a Buttonem je Alonso, ale DRS nejlépe využívá Kobajaši, který jde před Alonsa. Ten mu to však na konci kola vrací.
Ve vynikající práci pokračuje Massa - už se prokousal za Vettela a okamžitě ho předjel. Následnou Vettelovu odvetu odrazil a začíná řešit Kobajašiho. Hamilton se odpoutal od Buttona a stahuje Hülkenberga, ale jen asi o 0,1 s na kolo.
V 36. kole Massa předjíždí Kobajašiho a je 3 s za svým týmovým kolegou. Räikkönen v krásném souboji se Schumacherem, nakonec ho předjíždí a Schumacher se následně propadá i za Di Restu.
Kolem 45. kola znovu trochu prší, smyk překvapil Petrova. Chybu dělá i Hülkenberg, závod znovu vede Hamilton. Button ztrácí na Hamiltona 4s, na Hülkenberga 2s. Alonso je 6s za Buttonem. Mezi Alonsem a Vettelem jsou 12 s.
V 52. kole je v boxech Rosberg a volí přechodné pneumatiky. Hned za ním zastavuje Ricciardo a pro změnu si bere další suché. V 53. kole jede k mechanikům Vettel a dostává suché měkké.
Opět to uklouzlo Räikkönenovi. Pilot pohotově našel vjezd do pit-lane na starém okruhu a pokusil se projet po alternativní trati, ale ulička byla slepá a Räikkönen se musí vrátit zpět, propadá se až na 17. místo.
Hülkenberg zkouší útok na Hamiltona, ale ztrácí kontrolu nad zádí a naráží do Hamiltona! Hamilton je bez kola, ale zkouší dojet do boxů. Hülkenberg pokračuje na druhém místě 7 s za Buttonem.
Vettel jede pro přechodné pneumatiky a zastávka je dlouhá. Alonso má suché, ale vrací se pro přechodné! Pro přechodné už jede i Button. Vettel znovu svádí souboj s Kobajašim, nyní to pro něj vypadá lépe. Hülkenberg dostává trestný průjezd pit-lane za nehodu s Hamiltonem. Hamilton ze závodu odstoupil.
Pořadí na konci 58. kola: Button, Massa, Alonso, Hülkenberg, Webber, Schumacher, Vettel, Kobajaši, Vergne, Di Resta, Räikkönen, Pic, Ricciardo, Petrov, Rosberg, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Karthikeyan.
Loučící se Michael Schumacher gratuluje k svému nástupci (foto: Pirelli)
Vypadá to, že po zbytek závodu bude pršet. V 61. kole Alonso předjíždí Massu a je na 2. místě, ale Vettel je 7. a tím by měl celkově pořád o bod více než Alonso. Vettel dohnal Schumachera a v 65. kole ho velmi opatrně předjíždí.
Kobajaši zkusil útok na Schumachera, ale lehce s ním koliduje a po hodinách přichází o body, zatímco Schumacher pokračuje. Chybu dělá i Di Resta a po jeho nárazu do zdi je na trati znovu safety-car, což je 2 kola před cílem velmi dobrá zpráva pro Vettela!
Jenson Button vítězí, Fernando Alonso je druhý před Massou, Webberem a Hülkenbergem. Vettel je 6. a to mu stačí k titulu!
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.