BELGIE - ZÁVOD; Jenson Button ovládl celý závodní víkend. Druhý Vettel po nevydařené kvalifikaci vytěžil maximum, Räikkönen je třetí. Závod poznamenala hromadná nehoda na startu.
Jezdci se po dokončení zahřívacího kola znovu řadí na startovní rošt, ale Kobajašimu se kouří z brzd. Závod je přesto odstartován, Kobajaši se rozjíždí velmi pomalu a způsobuje problémy.Perfektně odstartoval Maldonado, je druhý, ale na vnitřní stopě v nájezdu do La Source byl příliš tvrdý Grosjean, nechal Hamiltonovi málo místa, oba se srazili a smetli několik vozů před sebou: Pereze, Alonsa, Maldonada i Kobajašiho. Na trati je safety-car, z havarovaných vozů pokračují po návštěvě u mechaniků pouze Maldonado a Kobajaši.Za safety-car jedou jezdci v pořadí: Button, Räikkönen, Hülkenberg, Di Resta, Schumacher, Ricciardo, Vergne, Senna, Webber, Kovalainen, Massa, Vettel, Rosberg, Karthikeyan, Petrov, Glock, Maldonado, Pic, de la Rosa, Kobajaši.Po čtyřech kolech je závod odstartován. Na výjezdu z Eau Rouge se Vettel snaží předjet Massu, ale v cestě mu stojí ještě pomalejší Kovalainen. Maldonado nezvládl vůz v Les Combes a je bez přítlačného křídla, tentokrát už odstupuje ze závodu.Hülkenberg se dostal před Räikkönena, Button si buduje náskok. Schumacher předjel Di Restu a je čtvrtý. V 6. kole je povoleno používání DRS. Vettelovi se v 8. kole konečně podařilo vybrzdit Massu a už je za týmovým kolegou Webberem, kterému se nedaří předjet Sennu. Kobajaši je znovu v boxech. Vettel útočí v Bus-Stop na Webbera a jde před něj. Krátce na to předjíždí i Di Restu, který se začíná propadat a musí jet pro nové pneumatiky. Dobře si vede Schumacher, který předjel Räikkönena a je už třetí.Pro nové pneumatiky už jedou i Räikkönen a Webber. Ve 14. kole přezouvá Hülkenberg, Räikkönen na nových gumách zajíždí nejrychlejší kolo, ale poté dohnal Rosberga a ztrácí za ním čas. Vettelovi se konečně podařilo předjet Sennu.Räikkönen předjel Rosberga a začíná stahovat Sennův čtyřsekundový náskok. Z předních jezdců už jedou na původní sadě pneumatik jen první tři - Button, Schumacher a Vettel. Vettel je už pouze sekundu za SchumacheremRychlejší než všichni tři je 4. Räikkönen, který už byl jednou v boxech a v 19. kole ztrácí na na Buttona 21 s, na Schumachera a Vettela jen asi 5s.Vettel útočí na Schumachera v nájezdu do Bus-Stop. Schumacher tvrdě bojuje, přestože v zápětí kříží Vettelovi cestu a jede do boxů. Do boxů už jede i Button a zůstává v čele. Vettel je jen 3s za ním, ale jako poslední musí přezouvat. Činí tak hned v dalším kole a na trať se vrací 9., zůstává před Schumacherem.Pořadí po zastávkách v boxech na konci 22. kola: Button, Räikkönen, Hülkenberg, Webber, Massa, Vettel, Ricciardo, Schumacher, Vergne, Di Resta, Senna, Kobajaši, Rosberg, Petrov, Glock, Karthikeyan, de la Rosa, Pic, Kovalainen.Button zlepšuje nejrychlejší kolo a začíná znovu ujíždět Räikkönenovi - nyní je 8.5s před ním a v posledním kole byl skoro o sekundu rychlejší. Hülkenberg je 4s za Räikkönenem. Šestého Vettela od čtvrtého Webbera dělí asi 6s a Massovo Ferrari.A Vettel je velmi rychlý, ve 24. kole už je před Massou, drží nejrychlejší kolo závodu a na Webbera ztrácí jen 3s! Zdá se, že Räikkönen pomalu začíná zrychlovat. Hülkenberg, Webber a Massa jedou podruhé do boxů, Webber je teď 7.Räikkönen podruhé přezouvá v 28. kole a po návratu na trať je těsně za Schumacherem. Na konci 31. kola se Räikkönenovi podařilo Schumachera předjet, na Vettela ztrácí 13 s. Karthikeyan dělá chybu a po hodinách končí v bariéře.Schumacher útok Räikkönenovi úspěšně vrátil a souboj začíná znovu. Napodruhé připravil Räikkönen Schumacherovi překvapení a předjel jej už v nájezdu do Eau Rouge, Schumacher musí od té chvíle bojovat s Hülkenbergem a nakonec jede do boxů, čímž se propadá za 8. Webbera.Vettel stále ztrácí na vedoucího Buttona 14s, oba byly dosud jen jednou v boxech. Räikkönen je však již nestahuje, ztrácí také asi 14s a musí si spíš dávat pozor na Hülkenberga, který je nyní rychlejší.Docela rychle jede pořád i Massa, aktuálně na 5. místě, těsně před Webberem. Pěkný souboj spolu svádí piloti Marussie. Vergne dlouho usiluje o předjetí Senny a ve 40. kole se mu to konečně podařilo.Do konce závodu se už nic nestane - Button neudělal chybu a je první. Vettelovi se vyplatila jednozastávková strategie a je druhý. Räikkönen vytěžil asi maximum možného - třetí místo. Čtvrté místo je skvělým úspěchem pro Hülkenberga a Force India, Massa může být velmi rád za 5. místo. Webber je nakonec až 6. a se svým týmovým kolegou dnes prohrál na celé čáře. Schumacher je nakonec až sedmý.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.