BELGIE - ZÁVOD; Jenson Button ovládl celý závodní víkend. Druhý Vettel po nevydařené kvalifikaci vytěžil maximum, Räikkönen je třetí. Závod poznamenala hromadná nehoda na startu.
Jezdci se po dokončení zahřívacího kola znovu řadí na startovní rošt, ale Kobajašimu se kouří z brzd. Závod je přesto odstartován, Kobajaši se rozjíždí velmi pomalu a způsobuje problémy.Perfektně odstartoval Maldonado, je druhý, ale na vnitřní stopě v nájezdu do La Source byl příliš tvrdý Grosjean, nechal Hamiltonovi málo místa, oba se srazili a smetli několik vozů před sebou: Pereze, Alonsa, Maldonada i Kobajašiho. Na trati je safety-car, z havarovaných vozů pokračují po návštěvě u mechaniků pouze Maldonado a Kobajaši.Za safety-car jedou jezdci v pořadí: Button, Räikkönen, Hülkenberg, Di Resta, Schumacher, Ricciardo, Vergne, Senna, Webber, Kovalainen, Massa, Vettel, Rosberg, Karthikeyan, Petrov, Glock, Maldonado, Pic, de la Rosa, Kobajaši.Po čtyřech kolech je závod odstartován. Na výjezdu z Eau Rouge se Vettel snaží předjet Massu, ale v cestě mu stojí ještě pomalejší Kovalainen. Maldonado nezvládl vůz v Les Combes a je bez přítlačného křídla, tentokrát už odstupuje ze závodu.Hülkenberg se dostal před Räikkönena, Button si buduje náskok. Schumacher předjel Di Restu a je čtvrtý. V 6. kole je povoleno používání DRS. Vettelovi se v 8. kole konečně podařilo vybrzdit Massu a už je za týmovým kolegou Webberem, kterému se nedaří předjet Sennu. Kobajaši je znovu v boxech. Vettel útočí v Bus-Stop na Webbera a jde před něj. Krátce na to předjíždí i Di Restu, který se začíná propadat a musí jet pro nové pneumatiky. Dobře si vede Schumacher, který předjel Räikkönena a je už třetí.Pro nové pneumatiky už jedou i Räikkönen a Webber. Ve 14. kole přezouvá Hülkenberg, Räikkönen na nových gumách zajíždí nejrychlejší kolo, ale poté dohnal Rosberga a ztrácí za ním čas. Vettelovi se konečně podařilo předjet Sennu.Räikkönen předjel Rosberga a začíná stahovat Sennův čtyřsekundový náskok. Z předních jezdců už jedou na původní sadě pneumatik jen první tři - Button, Schumacher a Vettel. Vettel je už pouze sekundu za SchumacheremRychlejší než všichni tři je 4. Räikkönen, který už byl jednou v boxech a v 19. kole ztrácí na na Buttona 21 s, na Schumachera a Vettela jen asi 5s.Vettel útočí na Schumachera v nájezdu do Bus-Stop. Schumacher tvrdě bojuje, přestože v zápětí kříží Vettelovi cestu a jede do boxů. Do boxů už jede i Button a zůstává v čele. Vettel je jen 3s za ním, ale jako poslední musí přezouvat. Činí tak hned v dalším kole a na trať se vrací 9., zůstává před Schumacherem.Pořadí po zastávkách v boxech na konci 22. kola: Button, Räikkönen, Hülkenberg, Webber, Massa, Vettel, Ricciardo, Schumacher, Vergne, Di Resta, Senna, Kobajaši, Rosberg, Petrov, Glock, Karthikeyan, de la Rosa, Pic, Kovalainen.Button zlepšuje nejrychlejší kolo a začíná znovu ujíždět Räikkönenovi - nyní je 8.5s před ním a v posledním kole byl skoro o sekundu rychlejší. Hülkenberg je 4s za Räikkönenem. Šestého Vettela od čtvrtého Webbera dělí asi 6s a Massovo Ferrari.A Vettel je velmi rychlý, ve 24. kole už je před Massou, drží nejrychlejší kolo závodu a na Webbera ztrácí jen 3s! Zdá se, že Räikkönen pomalu začíná zrychlovat. Hülkenberg, Webber a Massa jedou podruhé do boxů, Webber je teď 7.Räikkönen podruhé přezouvá v 28. kole a po návratu na trať je těsně za Schumacherem. Na konci 31. kola se Räikkönenovi podařilo Schumachera předjet, na Vettela ztrácí 13 s. Karthikeyan dělá chybu a po hodinách končí v bariéře.Schumacher útok Räikkönenovi úspěšně vrátil a souboj začíná znovu. Napodruhé připravil Räikkönen Schumacherovi překvapení a předjel jej už v nájezdu do Eau Rouge, Schumacher musí od té chvíle bojovat s Hülkenbergem a nakonec jede do boxů, čímž se propadá za 8. Webbera.Vettel stále ztrácí na vedoucího Buttona 14s, oba byly dosud jen jednou v boxech. Räikkönen je však již nestahuje, ztrácí také asi 14s a musí si spíš dávat pozor na Hülkenberga, který je nyní rychlejší.Docela rychle jede pořád i Massa, aktuálně na 5. místě, těsně před Webberem. Pěkný souboj spolu svádí piloti Marussie. Vergne dlouho usiluje o předjetí Senny a ve 40. kole se mu to konečně podařilo.Do konce závodu se už nic nestane - Button neudělal chybu a je první. Vettelovi se vyplatila jednozastávková strategie a je druhý. Räikkönen vytěžil asi maximum možného - třetí místo. Čtvrté místo je skvělým úspěchem pro Hülkenberga a Force India, Massa může být velmi rád za 5. místo. Webber je nakonec až 6. a se svým týmovým kolegou dnes prohrál na celé čáře. Schumacher je nakonec až sedmý.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.