JAPONSKO - ZÁVOD; Red Bull perfektně připravil Vettelovi auto pro Suzuku a udržel si malou šanci na titul, Trulli porazil Hamiltona.
Vettel zůstává v první zatáčce ve vedení, těsně za ním dobrzdil Hamilton, který se díky KERS posunul před Trulliho. Vůbec se start nepodařil Buttonovi, propadl se o další dvě místa a na konci prvního kola je 11., pět míst za Barrichellem. Na startovním roštu zůstal stát Buemi. Vůz nakonec rozjel, ale je poslední.
Kovalainen se ve druhém kole posunuje před Sutila. U mechaniků se musí už ve třetím kole zastavit Webber a propadá se tím na poslední místo. Zastávku navíc musí zopakovat, takže hned v úvodu závodu ztrácí celé kolo. Button úspěšně vybrzdil Kubicu a je 10. Sutil drží Kovalainenovo tempo a hrozí odvetou, zatímco na záda mu již dýchá Button.
Hamilton po deseti kolech ztrácí na Vettela asi 3,5 s. Buemi v garáži definitivně vzdává závod. Sutil je na výjezdu ze 130R rychlejší než Kovalainen a konečně se jej rozhodl v šikaně předjet, ale nenechává mu dostatek místa na vnitřku, Kovalainen musí uhnout až na obrubník, kde se mu vůz nedaří zvládnout a předním kolem posílá Sutila do hodin.
Sutil se rychle otočil a pokračuje na 12. pozici. V 15. kole tankuje jako první Hamilton. Po dvacátém kole má většina jezdců natankováno, vede stále Vettel těsně před Rosbergem, který zatím u mechaniků nebyl. Button je dočasně až 14.
Po 22 kolech tankuje i Rosberg a na trať se vrací 8. za Räikkönenem. Grosjean na 13. místě před sebe po jezdecké chybě pouští Sutila.
Druhá zastávka v boxech se nepodařila Hamiltonovi, mechanici Toyoty byli rychlejší a Trulli je před Hamiltonem! Fisichella tankuje současně s Kovalainenem a v první zatáčce po výjezdu z pit-lane jsou jezdci vedle sebe, po tvrdém kontaktu koly je vpředu Kovalainen.
V 44. kole tvrdě haravuje Alguersuari, který nezvládl přetáčivý smyk na výjezdu ze 130R a ve velké rychlosti naráží do bariéry z pneumatik. Naštěstí je v pořádku, na trať vyjíždí safety car.
Po čtyřech kolech za safety-carem se znovu závodí. Räikkönen se pokusil restart využít k předjetí Hamiltona, ale nakonec nebyl dostatečně blízko. Button je osmý těsně za Barrichellem a má šanci jej předjet, ale nepouští se do rizika. A možná toho lituje, v posledním kole jej ohrožuje Kubica.
V posledním kole se už nic nemění, Vettel po delší době znovu vítězí. Trulli udržel skvělé druhé místo před Hamiltonem, Räikkönen přiváží svému "nevděčnému" zaměstnavateli bramborovou medaili. Rosbergovi nevyšla naděje na stupně vítězů, ale před Heidfeldem a oběma brawny se udržel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.