JAPONSKO - ZÁVOD; Red Bull perfektně připravil Vettelovi auto pro Suzuku a udržel si malou šanci na titul, Trulli porazil Hamiltona.
Vettel zůstává v první zatáčce ve vedení, těsně za ním dobrzdil Hamilton, který se díky KERS posunul před Trulliho. Vůbec se start nepodařil Buttonovi, propadl se o další dvě místa a na konci prvního kola je 11., pět míst za Barrichellem. Na startovním roštu zůstal stát Buemi. Vůz nakonec rozjel, ale je poslední.
Kovalainen se ve druhém kole posunuje před Sutila. U mechaniků se musí už ve třetím kole zastavit Webber a propadá se tím na poslední místo. Zastávku navíc musí zopakovat, takže hned v úvodu závodu ztrácí celé kolo. Button úspěšně vybrzdil Kubicu a je 10. Sutil drží Kovalainenovo tempo a hrozí odvetou, zatímco na záda mu již dýchá Button.
Hamilton po deseti kolech ztrácí na Vettela asi 3,5 s. Buemi v garáži definitivně vzdává závod. Sutil je na výjezdu ze 130R rychlejší než Kovalainen a konečně se jej rozhodl v šikaně předjet, ale nenechává mu dostatek místa na vnitřku, Kovalainen musí uhnout až na obrubník, kde se mu vůz nedaří zvládnout a předním kolem posílá Sutila do hodin.
Sutil se rychle otočil a pokračuje na 12. pozici. V 15. kole tankuje jako první Hamilton. Po dvacátém kole má většina jezdců natankováno, vede stále Vettel těsně před Rosbergem, který zatím u mechaniků nebyl. Button je dočasně až 14.
Po 22 kolech tankuje i Rosberg a na trať se vrací 8. za Räikkönenem. Grosjean na 13. místě před sebe po jezdecké chybě pouští Sutila.
Druhá zastávka v boxech se nepodařila Hamiltonovi, mechanici Toyoty byli rychlejší a Trulli je před Hamiltonem! Fisichella tankuje současně s Kovalainenem a v první zatáčce po výjezdu z pit-lane jsou jezdci vedle sebe, po tvrdém kontaktu koly je vpředu Kovalainen.
V 44. kole tvrdě haravuje Alguersuari, který nezvládl přetáčivý smyk na výjezdu ze 130R a ve velké rychlosti naráží do bariéry z pneumatik. Naštěstí je v pořádku, na trať vyjíždí safety car.
Po čtyřech kolech za safety-carem se znovu závodí. Räikkönen se pokusil restart využít k předjetí Hamiltona, ale nakonec nebyl dostatečně blízko. Button je osmý těsně za Barrichellem a má šanci jej předjet, ale nepouští se do rizika. A možná toho lituje, v posledním kole jej ohrožuje Kubica.
V posledním kole se už nic nemění, Vettel po delší době znovu vítězí. Trulli udržel skvělé druhé místo před Hamiltonem, Räikkönen přiváží svému "nevděčnému" zaměstnavateli bramborovou medaili. Rosbergovi nevyšla naděje na stupně vítězů, ale před Heidfeldem a oběma brawny se udržel.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.